1971 chevrolet monte carlo "Del Monte"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Isamu, 13.4.2020.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Tuollaisen HEI-jakajan jos laittaa paikalleen, niin kannattaa sit ostaa yksi sytkämoduuli hanskalokeroon mukaan.:odwink: Ne on kohtuu herkkiä rikkoutumaan ja matka katkeaa sit juuri siihen paikkaan mihin moduuli sattuu kyykkäämään. Helppohan se on tienpäällä vaihtaa, mutta jos osaa ei ole matkassa niin hinausköysi kutsuu...

    Mulla pari kertaa pimeni tuo moduuli Chevy S10:ssä ja pari kertaa olen käynyt auttamassa kavereita joilta on samainen osa hajonnut tienpäällä. Tästä syystä en pidä HEI-jakajaa kovinkaan hyvänä, alkuperäisillä kärkijakajilla sen sijaan ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
     
    isalmela ja fenix tykkäävät tästä.
  2. Isamu

    Isamu Gearhead

    Full of win!

    [​IMG]
    [​IMG]

    HEI-jakaja asennettu ja pikkulohko heräsi kuolleista :) Olihan aikamoinen swettis tässä helteessä puuhata ulkona jakajaa johtoineen paikalleen. MSDn johdot tuli US-partsilta, LehtinenA lunastaa multa sen turhaan ostetun puolan ja loput käyttökelpoiset sytkärojut heitin edulliseen hintaan faceryhmiin myyntiin jos joku niistä muutaman rahan maksaisi...?

    [​IMG]
    [​IMG]

    Sinne tipahti paikalleen ihan kun olis tehtaassa sinne tehty... Tubesta taas videoita asennuksesta ja TDCn hakemisesta niin sujui ilman merkittäviä kommelluksia.
    Lähti oikein hyvin käymään ja jopa karkealla ajoituksella mielestäni käy tyhjää tasaisemmin/paremmin kun vanhoilla MSDn kamoilla, ehkä ne alkoivat olla jo ehtoopuolella?
    Tilasin myös uuden kannen, pyörijän ja HEI-modulin varalle autoon mukaan.

    Katsoo mitä persdyno sanoo kun pääseen ajamaan, nyt heitin vaan karkeasti ajoitukseen kun alkoi väsymys painaa ja viikonlopuksi ylitöihin tienaamaan harrastusrahaa sekä maksuvoimaa kissan hammaslääkäriin :D
     
    teippi-mikko, Visa, rekkamies ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Nii mites se meni?
    M
    ight Suddenly Die?
     
    Gary Grand ja Isamu tykkäävät tästä.
  4. Isamu

    Isamu Gearhead

    Jotain tuohon suuntaan lie olevan :D Tänään illemmalla hieraista ajoitusta vielä uusiksi, laittaa johdot paremmin ojennukseen ja käydä koeajolla. Kunhan palikat saapuu niin uusi kansi ja pyörijä sisään, HEI palikka pakkiin varalle.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Isamu tykkää tästä.
  6. Isamu

    Isamu Gearhead

    Joutui laittamaan pienet pätkät johtoa kutistejatkoilla auton omiin johtoihin ja on luotto uusiin abikoihin, ovat tosi tiukat liittimiin :) Jos joskus irtoaa niin sitten OEM tyylistä lukitusklipsillä.
    Jakajan kolmenapaisen liittimen voisi kyllä uusia, siitä lukitusklipsi ottanu kevyttä osumaa.
     
  7. Isamu

    Isamu Gearhead

    Eilen töiden jälkeen lamppu käteen ja hieromaan ajoitus kohdilleen. Käynnistelin autoa ja ihmettelin miksi vitussa paukkuu, yskii eikä vaan tahdo lähteä vaikka eilen kävi ihan OK :mad:
    Joku fiba oli sitten itselle käynyt työkaluja siivotessa tms ja varmaan siinä olin osunut jakajaan joka oli liikahtanut...
    Pikkusen heiluttelua ja mosa heräsi, lamppu kiinni ja ajoitusmerkit just kohdalleen niin nyt käy tasaisesti ja vastaa kaasuun hyvin :)

    Varovaista koeajoa, inansa vedättelyä ja kuulostelua, takaisin kotipihaan ja vielä tarkastus lampulla niin nyt olen tyytyväinen. Monte carlolle pesu, kauppareissu ja päivä oli valmis.

    Yksi kyssäri jäi kun kaasarit on mulle kohtuu vieraita niin miten nuo toision läpät edelbrock 1406 mallissa? Huomasin vaan niiden olevan raollaan/auki vaikka auto on tyhjäkäynnillä paikallaan niin onko tämä ihan normaalia?
    Eikö tuo keulan päässä oleva läppä ole just toisio, näkyy kuvassa ylempänä
     
    Muokattu: 30.6.2024
    isalmela tykkää tästä.
  8. Jarzas

    Jarzas 1st gear

    En tiedä ymmärsinkö kuvauksen oikein mutta keulan puolella ylimpänä on mun käsittääkseni ryyppyläppä.
     
    Isamu tykkää tästä.
  9. Isamu

    Isamu Gearhead

    Sitten varmaan itse kyselen tyhmiä kun ei kaasarin rakenne ole niin tuttu. Kannattaisi varmaan opiskella sitä hieman.
    Osui vaan silmään enkä oikein itse sisäistänyt mikä läppä se on ja sitä siinä pyörittelin/ihmettelin
     
  10. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    1406 on sähköisellä ryypyllä. Käsittääkseni kone lämpimänä läpän pitäisi olla pystysuorassa ja kylmänä lähes vaakasuorassa.
     
    Isamu tykkää tästä.
  11. Isamu

    Isamu Gearhead

    [​IMG]

    Takalasit tässä aina toimineet hieman heikosti, tarvinu auttaa kädellä paikalleen jotta asettuu niin selvää oli, että ohjausrullat tms oli ajan saatossa murtuneet.
    Ebayn kautta löytyi korjaussarja jossa mukana kaikki muovirullat sekä kiinnikkeet :)

    [​IMG]

    Suhaus spraymaalia säätöpulttien päälle niin saa paikalleen samaan kohtaan josta poistettu niin jos tällä säästyisi pahimmalta säädöltä ja väsäämiseltä.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Vilkaisin youtubesta nopean videon miten poistetaan sivulasit A-bodysta ja purkuhomma oli hieman helpompaa kun odotin.
    En alkanut virheettömiä kaikista tekemään, asetonia pensselillä, rättiä, bräkleeniä sekä hankaamista vei pahimmat ryönät ja paikoitellen hyvin kovettuneet rasvat veks.
    Käytin osittain vanhoja sekä uusia osia. Uudet kiinnityslaatat oli muovia, vanhat metallia joten vanhat sai jäädä paikalleen, kumieristeitä ja muovisia ohjainrullia uudesta pussista.
    Molemmilta puollilta oli sama kiskon ohjainrulla hajonnut kokonaan ja sama sivurulla oli murtunut, mutta paikallaan.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Uudet rullat ja huomattavasti freesimmät kiskot sekä johteet :cool: Hieman harmi kun käsillä ei ollut mitään kunnon vaseliinia joten peitin kaikki voitelua vaativat kohdat tuhdisti spraykamaan, ehkä joskus jaksaa lisätä oikeaa vassua... Heikko ehkä...
    Asennus oli yllättävän suoraviivaista, aiemmin laitetut suhaukset sprayta säästi säädöltä kun liki suoraan asettui oikeaan kohtaan kiinni sekä auki ;) Pienen pientä fiilausta vaan vaati.

    [​IMG]

    Tulihan tässä tyrittyä oikein kunnolla :mad: Sain takalasin mielestäni hyvään kohtaan ja eiku etuovi kiinni niin voi tarkastaa suhteen sen lasiin ja VITTU!! Oven pokassa törrötti ruuvi jonka olin siihen laittanut kun poistin siinä olevan ritilän näkyvyyden parantamiseksi.
    Nyt sitten apparin ovenpokassa järjetön naarmu joka näkyy joka kerta kun oven avaa...

    [​IMG]

    Molemman puolen takasit toimivat nyt just kuten pitää, taas yksi pikkuasia korjattuna monte carlossa :D
     
    Muokattu: 26.7.2024
    rekkamies, Gary Grand, eeko ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Isamu

    Isamu Gearhead

    [​IMG]

    Moottori on käytännössä täysin valmis asennukseen, apulaitteet kiinnikkeineen on hankittu, bongasin täydellisen trailblazer SS imusarjan ebayssa hyvään hintaan ja ostin, suuttimet käytin finjectorilla huollossa, vesipumpuksi tuli henkilöautomallinen.

    Tosin nyt on kohtuu iso motivaatiomonttu koko hommassa, tässä ollut muita menoja/asioita niin ei ole tullut hankittua vaihteistoa, ECUa, johtosarjaa yms tarpeellista.
    Kissan hammaslääkäriin upposi 711e ja menee varmaan vielä toinen iso summa kun tarvi huomattavan ison operaation, kylppäriremppaa tarvii visioida jne.

    Vanha 350cid+th700 futaa ilman mitään moitetta joten ei tässä sinänsä mitään hätää ole, hoitaa LS-swapin sitten kun muu elämä antaa myöden ja motivaatio taas nousee :) Harrastaminen ja auton fixaaminen jatkuu muilla tavoin hyvällä mielellä.

    Ostin vanhaan pikkulohkoon lunatin nokan joku aika sitten ja oli tarkoitus asentaa, muutin sitten mieleni ja myinkin sen+asennusosat veks ja meni camaron moottoriin antamaan potkua.
     
    Muokattu: 14.8.2024
    rekkamies ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  13. max

    max Double Gearhead

    Isä vainaan OK talon kylppäriremppa maksoi 64000e(luit oikein).
     
  14. Isamu

    Isamu Gearhead

    Siellä on sitten ollut kaikki rakenteet mätiä ja tehty uusiksi tai sitten apinaa on koijattu huolella.

    Naapuri teetti rempan viime vuonna ja kuulemma 10ke oli kustannus, meillä saman kokoiset kylppärit joten tuota luokkaa se tulee olemaan.
     
    Muokattu: 14.8.2024
  15. max

    max Double Gearhead

    Juu,kaikki mätää ja päin helvettiä tehty 70-luvun lopun standardeilla.Sorry OT.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. Isamu

    Isamu Gearhead

    Käytiin lomalla Pasilassa kuvaamassa :) Jostain otan tulosteen ja kehystän hyllyyn.
    Kuvia on huomattavasti enemmän, tänne vaan muutama näytille.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    LPV, rekkamies, jamba ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Isamu

    Isamu Gearhead

    [​IMG]

    16.10 katkesi kausi tänä vuonna ja kilsoja kilahti mittariin kesän aikana noin 3000 :) Pari pientä kommellusta, eka hinurikeikka, lomareissua pälkäneelle, pyörimistä omilla nurkilla, helsingin suunnalla useasti ja yleistä harrastelua sekä komeasta autosta nauttimista.

    Motivaatio tekniikan vaihtoon edelleen hieman hukassa, kuitenkin itse autoa kohtaan löytyy ja on jo mielessä useita juttuja kevään puolelle kun kausi taas alkaa. Muutamat jutut on jo hankittuna, pidän myös silmällä paria juttua black fridayn aikana jos sattuisi löytymään diilejä.
     
    Muokattu: 17.10.2024
    Lemmu, Seevu, teippi-mikko ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!