1985 GMC Caballero + om606

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tsipi, 6.6.2018.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Alko mietityttää tuo perä... Vetareissa on klappia ihan huomattavasti... Eli pitääkö siellä olla melko jeti palikka akselin päitä vasten? Tuo truetracin mukana tullu on melkosen väljä... Tarvii varmaa laittaa simmiä tai tehä jetinpi natsa sinne väliin...
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kyllä tästä vielä marmelaatia tulee juu. :D Mielenkiintoinen projekti.
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Perään tuli tosiaan heitettyä 1,1 mm leveämpi natsa pitämään klapin poissa. Nyt se ainakin tuntuu hyvältä. Tosin samalla tuli vähän ihmeteltyä kun vetari pääsee vähän elämään tuossa truetracissa muuten.. No kai se on kuitenkin semmonen ku pitää...

    Tässä hammaskosketukset, jotka sai hyväksynnät enemmän periä tehneeltä kaveriltani:

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    ja perä girdle tuli vihdoin ihan oikeanlainen 7,5" perään

    [​IMG]

    lattia on muutamaa paikkoa vaille parsittu kasaan, ja ensi viikolla varmaan pääsee sutimaan normaalin epoksit pintaan.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Meinasin lattian puolelle sipasta telalla varmaan 3-4 kerrosta epoksia ja sitä suojaamaan varmaan ihan hammeritea tai mastonin vastaavaa. niitten päälle sitten tulee varmaan äänieristemattoa stp:n silveri tai gold.. En ajatellu noita vettä kerääviä huovan riekaleita enää tuolle laittaa ku ne ei kuivu koskaan ja nuo vanhatkin hais ihan märälle koiralle.

    Alapuolelle tulee samat kerrokset epoksia + hammeritea ja lisäksi massaa. Tämähän on joskus massattu ja yllättävän hyvässä kunnossa pohja varmaan siitä syystä. Tosin runkopalkkien kohdilta massat puuttui, joten nyt ajattelin massailla nekin kohdat.

    Nyt sateiden yhteydessä tuli huomattua, että lavan kautta tulee parista paikasta vedet mukavasti sisään, eli lava saa sitten varmaan raptorlinerin niskaansa...

    Näihin saa esittää parempia ideoita, mutta tuota normaalin 2k epoksia taitaa olla tuossa vielä about 10 litraa, joten sitä nyt tulee varmaan ainakin vetästyä, jahka vielä käyn teräsharjalla kaikki fosforihapolla kyllästetyt osuudet läpi.

    Epoksin kun täytyy antaa olla muutama päivä ennen kun sen päälle vetää mitään, niin sillon voisi olla hyvää aikaa alkaa laittamaan akseleita yms kiinni runkoon ja saisi kopan ja rungon takaisin yhteen.

    EDIT: kuvat näkyviin
     
    12345678910, Camino'79 ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mää kyl olisin sitä mieltä, et jos haluut epoksin päälle jotain laittaa hiomatta, niin teet sen ku epoksi on vielä vähän tahmee.
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tähän asti on aina saanu olla kaikki kalusto hetken aikaaki pohjamaalissa, joten jo vähän tottunu siihen et saa aina hioa eka.. Nyt se on kyllä juu tosiaan turhaa ja tuo epocoat 21 näyttäs olevan päälle maalattavissa 4h päästä. Pääseehän siinä helpommalla eikä syö turhaan kalvopaksuutta.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Lattia sai ensin epoksimaalia niskaan

    [​IMG]

    Sitte ihan hammerite:

    [​IMG]
    Pahoittelut kuvista. Ainakin tuo musta pinta näyttää tällä kameralla joltain tyttöjen glitter touhuilta.

    Toiselle puolelle sitte dinitrol ml + ihan pensselillä sudittava massa mitä sain pari kolme kerrosta tuonne tärvättyä. Toivottavasti se auttaa oman osuutensa äänien vaimentamisessa, vaikka niihin touhuihin tuo kulutettu 5 litraa on aika mikki hiiri -kerhossa, vaikka tuokin määrä meni ihan vaan hytin alle. Lavan alusta en siis massannu, mutta ruiskin kotelosuojaa kyllä tankin kohdalle yms mihin on kohta vähän vaikeampi pääsy.

    [​IMG]

    Massaus raja löytyy siis tuosta peltien rajasta.

    Nyt on kaikki tukivarret saanu uudet uretaanipuslat ja 3 palloniveltäkin vaihtui samalla. Puslien kanssa tulleitten holkkien kanssa kävi mukavasti ku orkkikset on m12 ja uusissa oli sisäreiät 12,9 mm. Tuntu vähä liian horoilta mun makuun ni piti käydä hakemassa 1/2 unc pultit kaikkiin tukivarsien kiinnityksiin ja porata 13 mm poralla kaikki nuo reiät auki. Tosin sen ne tarvi jo pelkästään sinkin ja pulverin takia. Tuli kyllä aika jetin oloset.

    [​IMG]

    Takajousetki tuli uusittua ku tässä oli semmonen persoonallinen 2 jousta päällekäin ratkasu. Tämän auton historiaa tuntevilla tietoa millasia kuormia tällä on kuskattu että moinen on ollu tarpeen?

    Huomenna jos saan etupään nippuun ja koko rungon renkaille ni pääsee sihtailemaan runkoa ja koppaa yhteen.

    Sitte taitaakin vaihtua potilas mersuks, jotta saadaan siitä riistettyä mosa ja kaikki muu tarpeellinen.
     
    Pertti K, 4d sedan, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. passerby

    passerby Gearhead

    Hammered black on kyllä muutenkin outo kun näyttää ruskealta, mut samapa tuo.
     
  8. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ihan hyllyn perukoilta löyty tuo hammered black purkki, minkä oon ostanu joskus aikoja sitte ja jäi sillon pölyttymään ku tajusin minkälainen pinta sillä saadaan. Nyt sen sai hyvin käytettyä ku nuo jää kaikki piiloon..
     
    passerby tykkää tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja sillä hammerilla saat kummiskin kovan pinnan ni ei hierry heti puhki maton alla ;)
     
  10. tsipi

    tsipi Gearhead

    Äänieristematon ajattelin tuohon kyllä vielä liimata kiinni, joten ei oo ihan heti ekana maton allakaan.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Meinasitko pelkän bitumin laittaa vai jotain hifimpää multilayer eristettä? :)
     
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    Meinasin ihan bitumin ens alkuun. Ainakaa mitää vettä imevää tonne ei oo tulossa.

    Pitää kyllä myöntää etten tiiä juu mitä noi hifi miehet laittaa, koska arvostan kyllä hiljaisuutta. Eiköhän tossa ala ikkunat jo suhisemaa sen verran et pohjan äänieristystä ei tarvii iha hirveen pitkälle miettiä. Tuli kyllä kaikki oviin liittyvät tiivisteet laitettua rockautosta tilaukseen mitä oli tyrkyllä. Alko noi 30 vuotta vanhat olla jo "vähän" hapoilla :)
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    ite laittaisin massankin sijaan kotelosuojavahaa,
    esmes tectyl on sen verran töpäkkää, että sillä saa ihan kunnon kalvoakin aikaiseksi.
    ruiskutettavaa massaa sotkea sekaan väriksi.

    toi sudittava nimittäin pruukaa halkeilla ajan saatossa, mut onneks sulla on siellä kotelosuojaa alla, niinku pitääkin,
    mutta voisit suihkia siihen massan päälle jossaan vaiheessa luirua koteloöljyä päälle, vaikka sitä dinitrolia,
    niin se estää halki asti kovettumista
     
    Muokattu: 10.7.2018
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu en tiiä mimmosia nykyset sutimassat on mutta vanhaa "tiikerimassaa" kun kattelee ni lähtee leppeinä irti ja kosteus vaan jääny muhimaan alle o_O

    Itekkin enempi vahan tai ruiskumassan kannalla :)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vanhassa pohjassa, joka ei oo tasantarkkaan puhdas ja maalattu, ei kannata laittaa mitään "kuorta" tekevää. Se ei tee mitään muuta, ku takaa ruosteelle hyvän mikroilmaston siellä alla.
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ymmärtääkseni noissa kotelosuojissa on myös alkaneen ruostumisen pysäyttäviä aineita. Noh saa nähdä miten rokkaa... Pitää tutkia varmaan asiaa aina ku tulee autoa nosteltua ylös. Ainakaa ettei olis ihan lämpäreitä lähteny massat kävelemään. Juurikin tästä irtoamisen pelosta vedin 3 ohutta pintaa. Enkä purkin kyljessä lukenutta "maks 5 mm" yhellä sipasulla. Kerrosten määrästä ei lukenu mitää kyllä :)

    Joku suojaus tossa kyllä oli ja mitään ruosteista pohjaa en siis massannu. Ainoastaan runkopalkkien piiloon jääneet kohdat oli suojaamatta ja ne laikkasit + hapotin ja maalasin vielä epoksille. Sitte vasta kotelosuoja + massa. Ja parilla eri liuottimella yritin saada paskat irtoomaan. höyrypesurilla ja painepesurilla sitte sontaa irti.

    Ei se absoluuttisen puhtaaks tullu, mutta mitä sitä suotta ainakaan noita vanhoja massoja irti ottamaan, jos on niin hyvin kii ettei tommosilla käsittelyillä tahdo lähteä?
     
    Holley ja DX tykkäävät tästä.
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja jos nyt alko meidän jutut pelottamaan niin kerran kaks vuodessa vedät vaikka dinitrolin ml:ää siihen massan päälle että imeytyy siihen ni pitää sen joustavana eikä ala irtoilemaan ;)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tsipi tykkää tästä.
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kiitos vinkistä! Täytyykin tutustua noihin kick mattoihin, jos hinnat huomattavasti huokeampia ku stp matoilla, mitä oon sutinu lattioihin abou 10 neliötä.

    Nopeella vilkasulla näyttäs paksuuksiaki löytyvän useita. Tuo luokkaa 2 mm on ainaki kiva asentaa, vaikka siitäkin meinaa määrätyissä kohissa se pintakalvo repeytyä ku liian kupille yrittää laittaa.

    Mä Camino'79 luulen et näitä ruosteensuojaustapoja on yhtä monta ku tekijöitäki ja kaikki vielä tekee omasta mielestään ainoalla oikealla tavalla. :) tää oli nyt mun toka massaus. Viime kerralla vedin ruiskumassan suoraan 2k epoksin päälle. Ei suositella oppikirjoissa näin. Onpahan tuokin kestäny, mutta eipä oo autolla ihan hirveesti suolapaskassa työnnetty...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. aric-z

    aric-z Gearhead

    hyvä vinkki, laitoin pari pakettia tilaukseen.
     
    tsipi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!