1985 GMC Caballero + om606

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tsipi, 6.6.2018.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Näköjään se mittariston ohje on vähän väärä... DP9002, mutta perästä puuttu se R

    En tiedä mutta mitä nyt äkkiä lukaisin noiden muiden mittaristojen ohjeita, niin on sellanen aavistus...joko siellä on oranssi (6 cyl) ja sininen (4 cyl) johto luupit ja niistä katkaistaan tarvittava, tässä tapauksessa oranssi.

    Toinen vaihtoehto on, että kierroslukumittarin alla (below) siinä piirilevyllä tai lähesyydessä on pieni DIP-kytkin pari.
    Jos, niin kokeile kääntää toinen kytkin eri asentoon...alla kuva saman firman toisesta mittaristosta.

    Kuvassa oikealla punainen DIP-kytkin.
    [​IMG]
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Samat ohjeet löytäny juu ittekin, mutta nämä eivät kyllä kumpikaan toteudu tuossa omassa mittaristossa. Frodin mittaristossa juurikin noilla dip switcheillä valittiin polttoaineanturin ohmit. Olenki vähän alkanu epäillä ettei mulle vastata koska tää ominaisuus ei oo tuohon mittariin eksyny. Oon sekä niiden nettisivujen tech puolelle laittanu viestiä, että ihan tech puolen sähköpostiin. Tarviiki kattoa vielä roskaposti varuiks...
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eikä missään mittariston takanakaan näy mitään johtolenkkejä tai jotain katkasijoita ?

    Samoja ongelmia huonon asiakaspalvelun kanssa tuntuu oleva jenkkilässäkin.

    Topiccissa mistä tuo kuvakin oli joku tappeli saman asian kanssa kun piti saada valittua 4-sylinterinen LS Swap:n takia ja laittelivat jotain lisävastuksia +12V < - > TACH väliin ja saivat sillä toimimaan.

    http://67-72chevytrucks.com/vboard/showthread.php?t=708467

    Eri asia sitten mikä sen tulisi olla 6-sylinterisen kanssa...
     
    tsipi tykkää tästä.
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ostin tuon ebayn kautta, ja laitoinpa kyselyä myös sitä reittiä. Sain sieltä lähes samantien vastauksen, että sylinterimäärä olisi valittavissa asetuksista, joita lärätään läpi trippimittarin painikkeella. Tarviikin koeponnistaa tämä kun pääsee taas tallille. Olis kyllä vähä liianki helppoa!
     
    Camino'79 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tänää ei sitte mikään menny kohtuuella...

    Sain vihdoin ja viimein viestin intellitronixilta. Minun mittaristo on mallia ei löydy valikoista tai mistään mahdollisuutta vaihtaa sylinterimäärää.. Pyysivät lähettämään heille ja ottavat jonkun tietyn resistorin irti. Koitetaan saada niistettyä tieto mikä komponentti pitää saada irti..

    Noh oikeastaan tänään koko edellä mainittu ongelma hävisi, sillä kierroslukumittari näyttää kokoajan 0.. Lopetti toimintansa siis kokonaan. Otin sivuleikkurit käteen ja vetäsin kiekkamittarin anturin johdon poikki kun ei jaksanut purkaa mittaristoa irti ja halusin viedä vaihteiston ohjaimelle myös kierroslukutiedon. Abicot väliin ja ei näköjään toimi. Uus yritys, eikä vieläkään. Kolmas yritys siten, että puristusliittimillä piuhat hieman toistensa päälle ja edelleenkin mittari pysyy paikoillaan... Tulihan se purettua sitte koko mittaristo ku tokan kerran jälkeen aloin epäilemään ettei olis kaapeli hieman irronnu.

    Tuo jenkamittarin anturi on ymmärtääkseni aivan samanlainen ku abs anturi, eli vr-anturi tässä tapauksessa. Maapiuha tosin kiertää kokoajan signaalin ulkopuolella ja kumin sisällä on jonku sortin folio...

    Hyvät neuvot olis nyt kalliit, jos joku tietää jonku varman keinon jatkaa tommosta kaapelia / muita hyviä vinkkejä, ni kaikki otetaan vastaan... Ihan abicolla tuo on mittariston kaapelissa kii, eli onko mulla nyt 2 heikkoa lenkkiä tässä hommassa, vai mikä tässä ny mättää?
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Oli näköjään anturi lähteny irti piuhastaan. Eilen en ees osannu epäillä semmosta ku luulin että siinä ei oo mitään töpseliä... Töpseli kii ja homma selvä.

    Huomenna kyselemään penkkiaikaa. Alasyöttöjä ainaki pitää hillitä ihan jo omaan käyttöönki, mutta penkissä ne ei vissii oikee tykkää siitä. Saa nähä miten lähelle 200 hp lukemaa persdynolla päästään...
     
  7. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eihän se persdyno nyt kovin tarkka ollu... Eilen kävin penkissä ja tolla omalla 200 hp säädöllä (= syöttöryuvia 5 kierrosta kiinni) merballero kiekas 350 hp... Penkittäjän kommentti: "eihän se oo siellä päinkään..." Noh yläsyötöt kokonaan pois pelistä ja alasyöttöäkin aika roimasti laskien saatiin tasan 200hp paperille ja sillä oltiin hyvin tyytyväisiä. Tämä oli sitten jo oikeastaan täysin savuton nykäisy.

    [​IMG]

    Penkissä tuli pari ongelmaa tosin vastaan. Eli tämä:

    [​IMG]

    Kaikki suutin kupit aivan täynnä kiisseliä.. Helppo vetää johtopäätös: paluussa hiukka hämminkiä. Ensin luulin uusien paluulinjojen auttavan hommaan kunnes kokeilin ettei paluulinjasta mene puhaltamalla mitään läpi... Onneks oli alkuperänen syöttö valmiiks letkutettu, eli vaihto siihen ja homma selvä.

    Toinen ongelma: kierrokset jäi leijumaan tappii penkissä.. Ei hyvä ilmiö. Eilen sitten vielä pumpusta takaosa auki ja roplaamaan sieltä peilin kanssa pumpun tekijän ohjeiden mukaan. Leijuminen saatiin kitkettyä.. Katsastusta meinasin alunperin keskiviikolle, mutta se piti tehdäkin jo tänään tai muuten olisi mennyt ensi viikolle. Nyt on leima paperreissa ja auto on sallittu tieliikenne olosuhteisiin!

    Iso kiitos kaikille auttaneille! Niitä riittää! Pumppusetä, penkki, katsastus, tallin isäntä, ymmärtävä vaimo, naapuri... Ja lista jatkuis äärettömiin..

    Projekti jatkuu sitten joskus, mutta nyt keskitytään hetki ajamiseen... Ja oikeassa olitte pakoputken suhteen. Jytisee alakierroksilla ihan liikaa kabiinissa.. Tehdään putki uusiks sitte ku sille päälle satutaan...
     
    miguelo, DX, Jm-vallin ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin! Nyt sit syöttöruuvia takasin "omalle 200hp" säädölle ni sillähän kerkiää vallan kivasti :D
     
    LPV, Slant Sickness, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. ftms

    ftms Gearhead

    onnittelut välietapin saavuttamisen johdosta...
     
    LPV ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    No miltä se turbo tuntuu niillä reippaammilla säädöillä, herääkö hyvin ja paljonko on ahtua?
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Vaikea verrata tuota ahdinta mihinkään muuhun ku ei oo kyseisen koneen kyljessä kokemusta muusta ku tuosta ja orkkisahtimesta. Mutta jos nyt puhutaan ilman vertauspohjaa mihinkään, ni minusta herää tosi hyvin kokoonsa nähden. Eikä tuo ny laiskalta kyllä tunnu alta heräämisenkään. Melkee voisin sanoa et herää 2500 - 3000 välillä. Onhan siinä toki viivettä, mutta talviautoon hyvä ominaisuus. Muutenki meinasin laittaa magneettiventtiilin yläsyöttöjen kellon väliin. Tuohan on ihan loputon suo ku ahtopaineen nousun mukaan sopan määrä lisääntyy kanssa. Siis noin niinku talvikäyttöä ajatellen.

    Maantiellä varmaan about 2000 rpm ja ei ahda ollenkaan. Pienempää pykälää tarvii siinä vaiheessa mättää jos haluaa nopeasti tehiä lisää.

    Ahtopaineiden määrästä ei oo mitään havaintoa. Ainoa lukema ahtopaineelle näkyy ofgearin boksista ja tähän mennessä ollu aina hytissä niin paljon käsiä sillon ku ahdistin herää ettei oo paljoo silmät sitä lukemaa ruvennu tihrustamaan.

    Tuntuu siltä et ihan oikea ahdin valinta minulle.
     
    hevimies ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mites tämä on pelannut? Kenen tekemä pumppu tässä on?
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Sorry rahikainen, ei ole tullut tätä ketjua seurattua pitkään aikaan.

    Mutta auto on pelannut ihan hyvin. Reilu 10 tkm tuli ajettua kunnes sain kesäauton valmiiksi ja tämä jouti seisomaan. Tuulenohjauksia syylärille ja öljyjäähylle piti tehdä, koska talviautolla tuli ajettua elokuulle saakka. Talviautoksihan tuon tein.

    Pumppu on ahtolan tekemä. Mielestäni pelaa hyvin. Käy tyhjää nätisti ja kulkee hyvin. Tässä kesän mittaan alkoi vähä ahtimen heräily kärsimään. En tiedä vaikuttiko lämmin ilma, ahtimen väljistyminen, vai vuotaako peräti hukkis. Alunperin tämä heräsi ihan kahen tonnin jälkeen. Nyt tarvii likemmäs 3000 jenkaa. Otetaan paikat syyniin tässä ennen lumia, koska ensi talvi pitäisi ajaa.

    Ohjelmassa on vähintäänkin kuskin oven hitsaaminen, tai muuten peili ei enää kohta matkusta mukana. Mieli tekis tehdä taka-akselin ylitys kanssa 3,5" putkella. Muuten aika pientä puuhastelua tarjolla. Houkuttaisi kyllä nostaa pata pois ja purkaa se osiks, koska tuntuu huohottavan vähän liikaa minun makuun. Sitä en tee ainakaan ennen ensi kesää.

    Talliolosuhteet muuttuivat hieman tuossa keväällä, mutta talveen saakka pystyn tekemään katon alla, jos miehestä löytyy virtaa.

    Katotaa jos tulee jotain postailun arvosta tehtyä. Vähän epäilen kyllä...
     

Kerro tästä muillekin!