1987 Suburban V10 korin korotus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja anbazone, 10.1.2023.

  1. anbazone

    anbazone Gearhead

    Moi
    Onkohan kukaan asentanut 3 tuuman korin korotusta 1987 Suburbaniin? Minkälainen homma? Kitti ei sovi dieseliin mutta kun mulla 6.2D niin jotain pitänee ainakin modata?

    Summitilta ja muualtakin saa ainoastaan alla mainittukittiä:

    Performance Accessories PA563 Performance Accessories Body Lift Kits | Summit Racing

    Kitissä ei ole mukana ohjausakselin tms jatkopalaa eikä puskureiden uudelleen paikoittamiseen tarvittavia palasia. Ehkä ohjausakseliin ei tarvitse koskea?
    Mutta puskurithan pitää paikoittaa joka tapauksessa uusiksi.
    Oiskohan kellään kokemusta tai näkemystä?

    Mun auto on myös rekisteröity huoltoautoksi ja otteessa ja autossa on nyt 33*12.5R15LT renkaat. Ajatusena laittaa 3 tuuman korotus ja jos mahdollista niin 35' pyörät? Onnistuukohan?


    t. Antti
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Rattiakselissa riittää liukuvarat tuollakin korotuksella.
    Polkimelta-runkoon käsijarruvaijeri voi vaatia reitin muuttamista, mutta ei jostain syystä aina..
    Tankin täyttöputki riittää, mutta voi vaatia vähän hienosäätöä.
    Johtosarjoja takapäähän kannattaa nostovaiheessa pitää silmällä ettei mene kireälle.
    Manuaali vai outomaatti?
    Automaatin ja jakiksen vivusto voi vaatia huomiota. Säätöä tai jatkamistakin.
    Kytkimen samoin, jos ei ole nestesylinterillä.. En ole manuaalia korottanut..

    Puskurien nosto on jonkinmoinen operaatio, kun ovat suoraan rungon päissä kiinni ainakin -80 asti.
    Uudemmissa (-81 eteenpäin) tais olla erillisillä korvakkeilla ainakin etupäästä..o_O Hiukan helpompaa.

    Jos katuajoon teet, niin tuolla korotuksella saattaa pelata 35" kumeilla, mutta ainakin maastoon tarvii tehdä tilaa etupyörän aukon etu- ja taka-alanurkkaan.

    Siinä jotain ajatuksia mitä heti tuli mieleen aiheesta.:D
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Älä korota, laikkaa lokareille.
     
  4. anbazone

    anbazone Gearhead

    Moi
    Kiitos paljon hyvistä tiedoista Gary Grand.

    @volvo _5.7,
    Mikä on peruste että ei pitäisi korottaa? :)
    Tää tulee siis ihan katuajoon :)

    Antti
     

Kerro tästä muillekin!