1987 toyota camry pätkii raskaasti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja timopajala, 15.11.2015.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Elikkä otsikon mukainen kärry ja kylmänä käy ja kiihtyy tosi hienosti mutta noin 20km ajon jälkeen alkaa pirun moinen rytkytys jne. Kun antaa olla tien poskessa jonkun aikaa niin taas pääsee eteenpäin mutta sama nykiminen ilmenee sit taas jonkin ajan päästä. Onko tosta nyt puola menossa vai jakaja?

    Tossa mallissa siis jakajan sisäinen puola, ja jos jollainen on jouten moinen jakaja tai puola niin voin ostaa pois. Puolan tyyppi 90919-02152
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mun mielestä jakaja/puola ja sytytysboxi toimii tai ei. Bensansaantia epäilen? On muuten kalliita noi sytkäosat.
     
  3. unknown

    unknown 3rd gear

    Todennäköisesti puola rikki, mutta tarkista tulpanjohdoista niiden vastus, että on linjassa ja katso ettei kondensaattori ole oksentanut sisuksiaan ulos.
    Tarvike puolet on muuten todella huonoja, mutta Motonetistä löytyy.
     
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    joo tarvii katsoo toi konkka ja sit toi puola. Mittaan vielä johdot kans sit ettei oo suurta heittoa niissä. Tekee tuota vaan lämpimänä nii siks kans epäilen tuota puolaa mut testataan.

    Tarvii tuo bensan saanti kans katsoo
     
  5. multsi

    multsi 2nd gear

    Nostellaas tällainen kun itsellä saman oloinen vika. Tulpat, johdot, pyörijän ja jakajan kannen olen vaihtanut, mutta sama pätkimistä on yhä ja kaasua painaessa nopeasti kuuluu vain "poks" ja meinaa sammua.

    Eli selvisikö tämä ikinä? Auttoiko puolan vaihto? Konkkaa saa vissiin vain Toyotalta, onkohan tuo miten arvokas osa siellä?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ainakin vialliset johdot joista nypytys ym alkaa, rikkovat helposti puolan.
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Puolasta eriste halki ja lyö läpi ja kuumenee. Teki itellä aikanaan semmosia ongelmia että kostealla kelillä saatto sammua ihan minne tahansa ja ootatutti reilu 5min että alko pelaa ja sen jälkeen yleensä pelasi sen reissun, kuumat kelit tiesi myös ongelmia. Lopulta tuli lisäksi semmonen "rajoitin" ominaisuus ettei motti kiertäny ku 3500rpm ja pätki niin pirusti, nyki ja paukku.

    Puolan ku ottaa irti ni siitä näkee jos se alapohjan hartsieriste on halkeamassa. Se näky omissa puolissa tosi selvästi. Tarvikepuolat kestää vain vuoden tai 20tkm. Alk.peräset tojo puolat menee 15v tai 200tkm, ne maksaa vaan ehkä jopa satkun tai jotain..
     
  8. OldschoolAhole

    OldschoolAhole 1st gear

    Eiköhä se puola ole.Mulla on käsitys että tämän ikäiset toyota tykkää hyvälaatuisista tulpanjohdoista, ei mallia biltema/motonet.
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Puolalle tuo vaikuttaa... Mutta ootkos koittanu tankinkorkki auki? Jos vaikka huohotus tukossa... Tahi bensapumppu alkaa olla vainaa.
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Isän toyotassa oli vähän samansuuntaisia oireita mutta ongelmana oli maf vai map, kumpiko se nyt tuossa onkaan.
    Siinä oli joku sytkäpuolen ongelma, aivasteli välillä ja arveltiin, että saattoi myös osaltaan rikkoa niitä antureita. Se keräili niitä purkuautoista pitkin kyliä ennenkuin vaihteli sytkäosat ja rikkoutuminen loppui.

    Virallisen infon mukaan tuon alipaineanturin rikkoutuminen pitäisi sammuttaa kone mutta niin ei käynyt vaan se kävi huonosti, nypytti ja välillä taas saattoi käydä ihan oikein.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Maf anturia ei monessa tojotassa oo eli just map.
     
  12. speedy

    speedy Double Gearhead

    Se on se puola, monesta loppunu kyyti tuon takia. Tuossa kävi yks tojonisti, mikä oli käyttäny -99 mallia "korjaamolla" nykimisen takia, eikä ollu kaveri löytäny testereillä eikä estereillä vikaa. Jakajasta kuulu selvä rätinä, ma laitoin uuen kannen, niin jo rupes pelaamhan.
     
    Muokattu: 16.8.2018
    LPV tykkää tästä.
  13. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Onko kaasari vai ruisku? Ei ole paljookaan aikaa kun tommosesta kaasarimallisesta liimattiin kaasarin koho ku oli halki. Samat oireet oli ja kaikki muut tuli tarkasteltua, mut sit yks vanha toyota mekaniikko sano et niistä menee koho halki.. Joskus niihin sai messinkisiä mitkä kesti mut normaalisti on muovisia. Tolla liimaamisella tuli kuntoon.
     
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    Taisi ruuttat tulla kämriinki -90
     
  15. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mulla on -88 farkkucamry 2.0 ruiskulla..
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös ne tullu 87 eli siihen korimalliin mitä oli 87-92.
     
  17. speedy

    speedy Double Gearhead

    No voip ollakkii, korollat sai ruutan vasta -90 mälliin (kauhia ko puistaattaa oikein, ku piti ruveata tojjotista puhumaan) :D
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Corollamiehet onki erikseen! Camry on tojotien aateli :cool:
     
  19. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    No tossa pihassa nököttää lainavehje 87vm camry ruiskukoneella. On kyl 2.0l 16v koneella mut alkuperäinen kuitenkin. :)
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    3sfe?
     

Kerro tästä muillekin!