1988 Chevrolet c1500 305 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Markokou...., 6.4.2017.

  1. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Tuli tommonen chevy taloon ja pitkään meinataan pitää,tarvetta kun aina on.
    [​IMG]

    Huolto osaa tilattu laatikko kaupalla:D
    Ekaks koittaa saada nykivä kaynti pienellä kaasulla pois,jos onnistuu kun on sen laatikollisen osia vaihtanut :rolleyes:
    Ylimääräsiä johtoja jo perannut ja jatkaa pitää,vähän siistimällä johdotuksia mitä jää.
    Osaako kukaan sanoo mikä toi valkonen johto puolasta lähtee? Eka tohon liittimeen josta keltasena ja muuttuen mustaks joka katkastu,eli ei nyt mene minnekkään.
    [​IMG]

    Tähänkin on jo alkuperänen hommattuna,pit korjata toikin sekasotku.Kuinka joku viittiikin tollain tehdä,kun alkuperänen simppeli vaihtaa ja töpseli kiinni:mad:
    [​IMG]

    Joskus pitää vähän pudottaa alaspäin koko autoo, 4x4 pidetään korkeina:D
    Mitäs kannattais taka rungolle tehdä?
    Mätää ei ole,mutta ruostetta kyllä on.Paras tietysti hiekkapuhalluttaa ja sit maalata,mutta jos ei niin isoon vielä alkais kun auto pitäis liikenteessäkin pitää.
    Tulihan tekstiä ja lisää kyl tulee,toi ruisku tekniikka kun outoo on:eek:
     
    Muokattu: 7.4.2017
    Powerstroke ja passerby tykkäävät tästä.
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Valkonen lyhyt johto puolalta jossa liitin päässä on kierroslukumittarin lähtö.
     
  3. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Kiitos niin vähän aattelinkin,pitääkin lähteä mittari kaupoille niin saa piuhan käyttöön:D
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    EGR:n toimilaitteen jumiminen on yks aika yleinen syy käyntihäröihin.
     
  5. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Jep,vaihdan tonkin kunhan osa loota saapuu.
    Kylmänä toimii hienosti.Lämposenä tyhjäkäynti huonoo ja pienellä tasakaasulla meno on nykivää,isomalla kaasulla menee hyvin.
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    12 vuotta ja n. 14o tkm samanmottisella ajanut. Jos läppärungon alla oleva tiiviste vuotaa niin pintakaasulla vetää heikosti. Olen vaihtanut kaksi kertaa ja taas olisi aika.
     
  7. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Ei ainakaan vetänyt ilmaa mistään ylimääräsestä paikasta kun starttipilotilla koitin.On kyllä tiivisteet tulossa uudetkin.
     
  8. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Sain egr ja iac venttiilit vaihdettua,alko toimiin hyvin:D
    No vielä on kaikenlaista pientä vaihdettavaa,kun tilasin laatikollisen huolto osaa:rolleyes:
    No uus laatikollinen tulossa,jossa myös letku ohjaustehostimeen.Sen tihkuvan letkun vaihdon yhteydessä vaihdan öljytkin,jota on korkkia myöten joku täyttänyt:eek:
     
  9. PauliR

    PauliR 3rd gear

  10. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Lava pois, hiekkapuhallus ja epoksi päälle...siis nopeasti jos tekee.

    Ite purin koko takarungon ihan palasiksi, niin että auto näytti kottikärryiltä...irto osat hiekkapuhallettiin, itse runko raapattiin ja hiottiin peltikirkkaaksi, päälle POR 15 pohjamaali ja päälle POR15 Chassis Black.

    Kaikki huonot ja läpi ruostuneet osat vaihdettiin uusiin tai hyväkuntoisiin käytettyihin kuten, iskarin korvakkeet, jousen korvat, yksi poikki palkeista, takajouset, U-pultit ja ne jousen alle tulevat kuppiosat, jonka läpi U-pultit tulevat, ne kun on yleensä ihan mädät.
    Lisäksi polttoainetankki/tankkilaite, iskarit, jarrut ja jarruvaijerit yms. uusittiin kokonaan...itse taka-akselikin vaihtui samalla täysin läpi käytyyn uudella Eatonin lukolla ja tiuhemmalla 3.73:1 välityksellä olevaan.

    Tuossa muutama projekti kuva omasta C1500 1991:sta...elettiin silloin vuotta 2010.

    Lava nostettu pois, projekti alkaa.
    [​IMG]

    Mätä vasemman iskarin korvake.
    [​IMG]

    Purku aloitettu, pientä pintaruostetta tasaseen...käytännössä kaikki yhtä puuta.
    [​IMG]

    Pohjamaalattu kottikärry.
    [​IMG]

    POR15 Chassis Black kottikärryissä.
    [​IMG]

    Kasaan päin menossa...uudet jouset, akseli, iskarit ja tankki jo paikallaan.
    [​IMG]

    Uusittu vasen iskarin korva...iskareiksi tuli luonnollisesti Bilstein kaasupumput joka nurkkaan, samat joita tehdaskin käytti parhaissa alustoissa kuten Z71. Näitä saa jo valmiiksi lyhyempänä madallettuun alustaan, Summit Racing.
    [​IMG]

    Alkaa olemaan pian lavaa vaille valmista.
    [​IMG]

    Valmista
    [​IMG]

    Kuin myös
    [​IMG]
     
    Muokattu: 21.1.2018
    Z(etor)71, G20 ja MK1 tykkäävät tästä.
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kumpa joskus jaksaisi jatkaa projektia ja tehdä eturungollekin saman...mutta kun ei ole paikkaa eikä oikein enää aikaakaan :odconfused:
     
  13. MK1

    MK1 Gearhead

    No mut hei,nyt se kestää isältä pojalle,sama juttu olis edessä mullakin mutta kuten myös kesähommia kun joutuu pihalla tekemään,mut mitäpä sitä muutakaan kesälomalla.. :odcool:
     
  14. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Sport Truck tehnyt kyllä ison/hienon homman.
    Tollain se täytys tehdäkkin jos kunolla meinaa tehdä ja kestää pitempään.
    Kakkos autoo ei vara seisottaa kauaa,no pit kattoo kun saa kesäauton liikenteeseen.
     
  15. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Jatketaas tänne tämän auton taivalta.
    Eli nyt löyty sit harvinaisempi ja iso töisempi vika.Varmaankin saanut jollain osumaa,en ole kuullut että murikka ruostuis puhki.Infoon kyl mitä paljastuu kun ronkin ton auki.
    [​IMG]

    Hätä ratkaisuna,jotta pääsee osia hakeen/viemään:D
    [​IMG]

    Halvalla ääntävä perä,täytyy laittaa kaikki uutta jotta tohon akseliin ei tarvis enään mun koskaan koskea:rolleyes:
    [​IMG]

    No löyty sieltäkin selvä vika,hammaspeikko 1 reijän tehnyt.Harmi kun ei lukkoa ollut.Laskin hampaat 40 ja 13 jotta 3,07:1 tossa olis ollut.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 7.10.2017
  16. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Selvittelin RPO koodeja.
    [​IMG]

    Olis passeli välitys.Mutta katsellut uusia niin löytys 2,73:1 ja 3,23:1 meneekö liian harvaks tai liian tiheeksi? En haluais että kone motarilla huutaa,nytkään en kyllä tiedä pal kiertää kun ei ole kiekkamittaria.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

  18. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Hirvee kysely tulva,mut parempi kai kysellä kuin katua jälkeenpäin:rolleyes:
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    2.73 on turhan harva ylivaihdelaatikon kanssa, 3.23 parempi.
    Itelläni Sportsidessa 3.4 ja farkussa 3.7 ja molemmat mukavia maantielläkin.
     
  20. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Kiitos.Pitää toi 3,23:1 sit laittaa jos ei nykysestä ota tota 3,08;1 Ollut -90 sportsidessa toi ääntävä perä.Ainiin kun epäilin että toi nykynen peräkin voi olla vaihdettu sen mittari virheen takia,niin en vielä varmaksi tiedä mikä nytkin on alla välitys.
     

Kerro tästä muillekin!