1988 Silveradon perästä&lukosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Yere, 3.2.2012.

  1. Yere

    Yere 1st gear

    Kyseessä siis vuoden 1988 Chevrolet Silverado, ollut ennen 5.7 bensakasi, mutta vaihdettu tilalle 6.2 diesel. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään lukkoperää tuohon, tuppaa jäädä jumiin jokapaikkaan, kun takaveto on... Elikkä perästä ei ole mitään hajua, onko se 10-pulttinen, 12-pulttinen, bensavehkeen perä vai dieselin perä, onko edes SILVERADON perä :lol:
    Eli siis lukkoperä hakusessa, joko kitka tai sähköisesti kytkettävä täyslukko, käytettynä tai uutena :odroll:

    Ensimmäisenä varmaan kannattaa siis selvittää onko 10-pulttinen vai 12-pulttinen perä, ja välitys? Perämötikkä auki vaan ja laskemaan vai? :eek:

    Kiitoksia vastanneille etukäteen!
     
  2. G20

    G20 Gearhead

  3. Yere

    Yere 1st gear

    Rekisteriotteessa lukee Silverado, mutta ilmeisesti Fleetside C1500, jatketulla hytillä ja pitkällä lavalla kyllä. :odroll:

    Elikkä bensavehkeissä ja dieselvehkeissä samankokoinen ja pulttinen perä jos oikein ymmärsin? Pelkkä välitys vain eri? Katsastan tuon tarran heti kun kerkeän, kiitos neuvoista!
    Ja linkeistä!
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Otteessa voi lukea ihan mitä vaan, riippuen ihan siitä missä rekisteröintikatsastus on Suomessa eka kerran tehty.. :poff:

    Bensa ja dieselautoissa on samat perät käytössä ja voi olla ihan samat välityksetkin.

    Mulla on 1990 ext. cab K1500 ja siinä on peränä 14-bolt 9,5 lautaspyörällinen malli, eli ei fullFloater.
    Tuon taka-akselin mallin selvität helposti kömpimällä auton alle ja katsomalla akselia takaapäin. Kansi kiinni kymmenellä ruuvilla ->10-bolt, 14-ruuvilla 14-bolt jne.

    KVG:lla hakuun "gm axle identification", niin rupeaa pukkaamaan tunnistetietoja netin syövereistä. 8) Ainakin Colorado K5 sivuilla oli hyvät tunnistetiedot.
     
  5. Z(etor)71

    Z(etor)71 3rd gear

  6. Mazda

    Mazda 3rd gear

    Sierra tykkää tästä.
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

Kerro tästä muillekin!