1992 Cadillac 4.9 päästöt hiukan pielessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja atobee, 22.3.2018.

  1. atobee

    atobee Gearhead

    Juu, ymmärsin viestin väärin. Mut tuosta kulkineesta en oo muuta kuin yhden moottorinlämpötila anturin löytänyt... toistaiseksi.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No onko -92 jo inforuutu, johon saa konelämmön numeroina? Jos on, niin se lienee oikea, koska se arvo kaivetaan todennäköisimmin juurikin ECM:ltä.
    Kyllähän oikosessa tai täysin poikki olevasta lämpöanturistakin saadaan vikakoodi, mutta vähän vikaantumassa olevasta ei millään opilla järkevästi. (näillä totetuksilla)
     
  3. atobee

    atobee Gearhead

    Pari vuotta sillä ajanu mut nyt en oo käyny tankilla marraskuun jälkeen niin mikä on lopputulos? Rättärin bensan vika. :D
     
  4. atobee

    atobee Gearhead

    Jep, löytyy.
     
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Sekin! :poff: fasessa ollut juttuu rättäri vs ei rättäri! Rättärin bensalla toiminut sen 10v ja suomibensalla ei enää toimikkaan!??

    Miulle ihan sama, vaik ajaa rättärin bensalla ja tykkää siitä, niin miekii aikoinaan! 740 volvo, taas tankkaa sinne, tyhjäkäyntiä ootellessa sillan laskeutumista, nii Savurenkaita työnti putkesta, iskä, vannoutunut rättärin tankkaajia, tankki imprezassa pohja täynnä kelkertävää paskaa, linjojen huuhtelu ja joku useamman satasen anturi, kiitos!
    Kaverin turbo Skoda, hyvä et pääs suomeen, ex nais ystävän sitikka, kulki 140 vähemmän tankilka, kuin juustilan! No nää näitä, kukaan ei usko et johtuu rättärin bensasta, tankatkaa vaan, mie en!-niin kiire miul ei enää oo, ettenkö kerkeis ajaa öljymäelle tai viipuriin asti!?;)
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Okei. Sillon jos se näyttää fiksuja lukemia, niin lämpöanturivika voitaneen sulkea pois.
     
    atobee tykkää tästä.
  7. atobee

    atobee Gearhead

    Kapitilisti.
     
  8. atobee

    atobee Gearhead

    Nyt homma toimii, vittuuko minä yksinään asiaa mietin ja kiitos jokaiselle.
    Paikallinen korjaamonomistaja otti yhteyttä ja lupas laitteet ja apua vianetsinässä.

    Mie tykkään.
     
    JAMANT ja Rotten tykkäävät tästä.
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Miekii tykkään, et hommat hoituu!
     
  10. atobee

    atobee Gearhead

    Metoo: terveisin entinen sähkäri :D
     
    Rotten tykkää tästä.
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oo hajuakaan ton mallin fyysisestä toteutuksesta, mutta onkos siinä polttoaineelle linjapainesäädin, josta letku imusarjaan?
    Jos se letku olis irti/poikki/pykinyt, niin sais bensapaineet helposti täyskaasuasentoon ja suuttimien aukilaskenta menee vituiks. Eli siis rikkaalle.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika entinen joo, kun seleenitasuri tuntuu tutummalta ku logiikkapiiri...
     
    Rotten tykkää tästä.
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos ei ole mittaria niin ota tulpat pois ja katso niitä,siitä on hyvä alkaa ,ja kyllä ne saa pois takarivistäkin.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. atobee

    atobee Gearhead

    Toi letku on yksi mahdollinen syyllinen, letku ei ole alkuperäinen ja hiukan kärsineen näköinen, tietenkin rikkinäinen regu vois toimia samoin. Regun kalvo on kuitenkin ehjä koska letkussa ei ollut bensaa.
    Lauantaina saa testipenkkiin mutta vika täytyis ekaks tietää jotta sen voi korjata.
     
  15. atobee

    atobee Gearhead

    Seitsämän tulppaa sain viimeeksi vaihettua, takarivistä jäi lähinpänä kuskia oleva vaihtamatta kun ei kädet/työkalut ei mahtunu.

    Kallistuuko tossa kone eteenpäin jos irroittaa ylhäällä olevan "koiranluu" kiinnikkeen?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Luulis että varsinkin lämpeenä lähtis vähän nahkeesti käymään jos regu tuuttaa liikaa.
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Jos siinä muuta vikaa oo kun et käy rikkalla ni tyrkkää etanolia tankkiin, problem solved?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei kovin pitkäikäinen ratkaisu :D
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Saa katsastettua mutta miksei se olis pysyväkin ratkasu kun sopivasti etanolia tankkaa? Säästöäkin syntyis!
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Etanolissa ei oo mitään vikaa mutta autossa on jotain perseellään kun tommoset seokset. Kyllä ne pitää saada kuntoon. Näkyy varmasti käytöksessä ja kulutuksessakin.
     

Kerro tästä muillekin!