1998 RE 44 lootan vaihtaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja moottorinlohko, 13.4.2016.

  1. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    toimii hienosti,sitten joskus ajosta pysähtyy ,sammuttaa ja lähtee melkein heti pitää alussa pykälän päällä kunnes 4000 taulussa,vaihtaa sitten ok kaikki vaihteet,vähän muuttuu tasaisessa lukitus.kun seisoo pidempään toimii taas kuin uusi.km vain 115 tkm,puhtaat öljyt,ei pohjalla mitään,sähköhilut vaihdettu samalla filsu ja öljyt(atf+)tvcable säädetty.onko kellään ollut samaa ja mikä klikkasi.
     
  2. timant

    timant 2nd gear

    Säädettiinkö pannat myös?
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jep,pitää tutkia vb osat ja vaihdan samalla heikot lenkit boostvalven jousen ja retainerin,3-4 accum.jousen sonnaxin vahvempiin,pitää tutkia johdot ja alusta loppuun,paljon lukenut näistä lootista ja tuntuu olevan aika yleinen riesa,muuten mukava auto mutta on tehdas saanut surkean lootan väsättyä,no kyllä se selviää kai tämänkin on ihminen eikä apina suunnitellut.
     
    Muokattu: 14.4.2016
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Yleisesti ottaen vinkkinä, omassa '94 Chryslerissä oli ongelmia johtosarjassa, ensin vaikuttivat moottorin toimintaan ja sen vian korjattua (hyppylangalla) sitten vähän ajan kuluttua myös vaihteiston toimintaan. Se korjaantui toisella hyppylangalla kun sitä kosketushäiriökohtaa ei saanut paikannettua. Loota putosi kotiin-nilkutustilaan eli kakkoselle jopa moottoritienopeuksissa. Auton sammuttamisen jälkeen toimi taas normaalisti. Johtosarjassa oli ongelma, katkoi hetkittäin moottorinohjaimen toimintaa (muistivirtapiiriä) joka antaa tietoa myös vaihteiston ohjaimelle.
    Sitten jonkun ajan kuluttua hajosikin ilmeisesti myös turbiini, ilmeisesti tuosta em. viasta johtuen kun sai niin kovia tällejä. Nyt se on tuossa pihassa odotellut uutta intoa korjaajalta.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    on opetettu,pitää tutkia myös o2 sensorit kun maadoitus samassa ja jopa sensorin vaihdoilla ollut merkitystä lootan sähkökäyttäytymiseen,jotkut aftersale versiot ei ole toimineet,scannerillakin kun napsii solkkuja päälle on ihan ok.no viikonloppuna lisä tutkintaa.
     

Kerro tästä muillekin!