2-pilarinosturin purku ja kuljetus.?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja jusssi, 3.9.2018.

  1. jusssi

    jusssi Gearhead

    Tuli tuossa huudettua 2 pilarinosturi, joka tarvis purkaa ja hakea kotiin. Minkälainen homma sen purku on ja onnistuuko ihan hartiavoimin tolppien kaato ja kuormaus? Nosturi on Launch 420 mallia, joten ei ihan rimpula ole, ni kuinkahan nuo osat lihasvoimaa tottelee?
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä tuo pitäs kahteen ukkoon purkua mutta kannattaa moottorinosturi ja nostoliina varata mukaan ni helpottaa kummasti :)
     
  3. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Minä kuskasin omani purkamatta, ns. pystyssä auton peräkärryssä.
     
  4. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Oman 2pilari nosturin hain purettuna 2 akselisella peräkärryllä kyllä ne osat vaan painoi kun kolmeen mieheen kärryyn nostettiin. Vetoautona oli 1.4 litran golf :D
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Eihän tuo oo paha,ite toin 1400kg harkkoja 1.3l Fiatilla ja hyvin tuli.
     
    sbm396 ja eilhik tykkäävät tästä.
  6. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Kaataa tolpat suoraan peräkärryn kyytiin, niitähän on pystyssä helppoo_O talutella jalkojensa varassa sopivaan kohtaan. Ensin pitää tietysti irrotella johdot toisesta tolpasta. Kotona sitten lähes yhtä helppo puskea ne pystyyn ja talutella pelipaikalle. Jos olis semmoinen ketjuvetoinen missä tolpat on yhdessä niin se kyllä kannattaa hakea kokonaisena jollain lavettimallin kärryllä tai sitten vaihtolavalla.
     
  7. -tl-

    -tl- Gearhead

  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    En tiiä painoa, mut ku ilmasiks sai valmiiks sahattuja pöllejä, vain halkominen ja kuivuminen jäi miulle. Kaverin jarrullinen telikärri ja niin paljon kuin mahtui! 700€ kytkin remppa! 2litr mondeo.

    Mutta jollain pikku kikkanalla hain kuution kärrillä hiekkaa, kyl siin se varmaan ainakin kuutio oli, kun kärri hinta oli, niin niin paljon kuin mahtuu! Veikkaan et siellä yli tonnin painoissa mentiin!
    Näistä molemmista aikaa sen verran, et silloin tajus juttuja vielä vähemmän kuin nykyään! Mut hiekka kuorma meni nätisti, jälkeen päin aateltuna, ois voinu tuntua lompakossa, jos virkavalta olisi kiinnostunut kurkkii pressun alle ja vaakoja laittelee!
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Pikkuautossa on usein pieni ykkönen ja vähän tehoja niin ei kytkin luista.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Omani toin yksakselikärryllä 5 kiloo renkaissa. DieseliOldsi ei jaksanu työntää pakilla loivaa mäkeä pihaan...
     
  11. jusssi

    jusssi Gearhead

    Nyt löysin rakennekuvia tuommosesta nosturista ja homma vähän valkeni, että kuinka kannattais putkaa. Tuo kun on lattiavapaa malli, ni tasausvaijerit juoksee yläkautta. Yläpalkki irti, vaijerit irti, toisen sylinterin letku irti, tolppien yläosat irti, ni lyhenee melkein metrin. Sitten hydraulipumppu irti, kun on tolpan yläosassa. Nostokäpälät irti, tolpat irti lattiasta ja nurin. Jossain välissä tieten sähkötkin poikki. Nostovarret, pumppu ym roinaa jos mahtuis peräkonttiin, ni ei kevytkärrillä mene ihan kauheesti ylipainoksi. :rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!