20"kromivannetta käkkylään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja kauko-63, 8.2.2009.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    moro! olen vähä miettinyt että jos laittas 20"kromivanteet käkkylän alle renkaat vois olla 245/40 ,onko kellään kokemusta tuollaisesta sarjasta,että mitä maksais ja mistä kannatas kysellä
     
  2. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    no eikö ole mitään sanottavaa,tuliskohan siitä autosta hienompi sellaisilla vanteilla,vai meneekö vanha klassikko pilalle :odroll: kertokaahan mielipiteenne.
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kun kerran kysyit, niin pilalle menee mun mielestä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Boogie

    Boogie 1st gear

    Älä helvatassa pilaa hienoa autoa tuuninki räppi roskalla.
    Tää on mun mielipide vaan ja tähänkin asiaan löytyy montaa mielipidettä, mut tekee auton mielestäni halvan näköiseksi.
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mun mielipide on että noin isoilla vanteilla kyllä menee ulkonäkö jo pilalle. Kyllähän siihen isommat vanteet toki sopii, mutta ite en missään nimessä laittais 17 tuumaa isompia. Syystä että tohon 17 tuumasiin saa vielä edes vähän kumiakin päälle, kun taas noissa 20 tuumasissa vanteissa ne renkaat näyttää joltain kuminauhoilta. Ja toinen syy on se, että en ole vielä ikinä nähnyt kulkinetta (valmistusmaasta ja merkistä riippumatta) missä noi 20 tuumaset näyttäis hyvälle. :odroll: Johtunee kenties edellämainitusta syystä... :poff:
     
  6. kinde

    kinde Gearhead

    Ajonautinnoista puhumattakaan.
     
  7. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Ajonautinnosta en tiedä mutta kyllä minun silmää ainakin miellyttää nuo isot vanteet päivä päivältä enemmän. Etenkin kun auto on matala. Jos joskus lakkaan köyhtymästä niin hommaan itselle puikulaan Foosen Nitrous vanteet tummalla keskiosalla, mun mielestä helvatan hienot kiekot.
     
  8. kassinen

    kassinen 1st gear

    ei ainakaan vani ajettavuus kärsiny tosin ne on 22"
    ei ole sellanen lulla mikä on vakio renkailla
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on 20 blingit 255 renkailla-94 fleetwoodissa alla, lisäks ss-impalan eibach madallus jouset, .
    Hyvältä näyttää ja ajossa ei mitään negatiivista.
    Auto parani tolla settillä joka suhteessa eikä vähiten ulkonäöllisesti.
    Jokainen joka on nähny auton ennen ja nyt sano että aivan kuin eri auto.
    Eläkeläislook on tipotiessään....
    Toi on niin iso lotja ettei 20" set näytä edes ylisuurilta, madallusta pitää laittaa myös sopivasti.
    Oon nähny myös noita b-bodeja 22'silla ja ne menee jo mun riman yli.
    Pitää pyrkiä juuri siihen mahtavan ja mauttoman ohuelle rajalle, ja noi 20" osuu juuri siihen 8)
     
  10. Rässi66

    Rässi66 3rd gear


    LAAAIIIITAAAAA KUUUUVIIIIAAAAA!!!!!
     
  11. ramman

    ramman Double Gearhead

    Nahkataivaan setät myy ainakin noita isoja vanteita
    http://www.sxw.fi/wheels.htm
    Eiks se oo ihan sama mitä mieltä muut noista on kunhan vaan ite tykkää ja viihtyy :rotfl:
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    20 tuumaa näyttää... öh mun mielestä naurettavalta.. joku 17 -18 " mielestäni maksimi , kun 60 luvun autoista siis kyse.
    Uusimmissa "rumimmissa" autoissa on sentään isommat pyörän aukot, joku 20" voi näyttää hienolta. Omassa 99 Cadilaksissa on 19" kesäpyörät, ja alkupeäriset 16" kormivanteet talvikäytössä näytää typerältä..
     
  13. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Mun mielestä taas enemmän kuin sitä tuumakokoa tulis tuijottaa niiden vanteiden yleistä olemusta. Noi halvat ja isot kromipyörät on lähes järjestään aivan saatanan rumia. Mieluummin vaikkapa jonkun uudemman mersun/muun saksalaisen orggisvanteita (löytyy 17" ylöspäinkin eikä näytä rihkamalta!) Tai TSW holstenit tai jotkut MAE:n tuotokset.
     
  14. Luigi

    Luigi Gearhead

    Jos autoon kuuluu esim. 20'' vanteet niin nehän olisi siinä jo tehtaalta tullessa. Uudessa Opelissa on 19'' ja minikin menee 17'' vanteilla, kauhia on tahti. Eiköhän Cadillacin(kin)suunnitteluun ole aikoinaan poltettu niin paljon taaloja että on hyvä saatu,tosin jos alkaa ihan omaa juttua tekemään niin kaikki on käytettävissä.
    Vain minun (pussihousuinen) mielipide.
     
  15. kmovat

    kmovat 1st gear

  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Veekasistakohan kattelin kuvia SEMA:sta, niin ei kuvan perusteella oikein enää pysty sanomaan onko vanteen ympärillä kumia ollenkaan. :D Se hyvä puoli asiassa on, että nyt kun alkaa ääripiste olla saavutettu, niin voikin palata takaisin asialinjalle. Pitää sitten keksiä jotain muuta millä herättää huomiota. :rotfl:
     
  17. Judas priest

    Judas priest 1st gear

    Sopii??

    Omaa silmää miellyttää isot vanteet kunhan alustakin on matala. 8) Jos maavara hiukankaan kohoaa vanteiden myötä niin ei ei...
    20"" vois olla jo siinä rajoilla onko hienot :-?

    Ehkä silti kuitenkin toivosin näkeväni enemmän isoja vanteita katukuvassa..
     
  18. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mulla vaan 17" vanteet galkkunassa, onko liian pienet , täh ?
    [​IMG]

    ja sangen rumat 19" TSW cadilakissani (tuli auton mukana)
    [​IMG]

    ja camarossani on bemusta 17" oz-racingit.
    [​IMG]

    täss melkee samanlaiset pyörät ku mun cadilakissa,
    kromi on komiaa ! Miten sais omat kromisixx ??
    [​IMG]

    JOU ! :rotfl:
     
  19. wabos

    wabos 1st gear

    vanhaan caccylään isoja vanteita. hmm. ensiksi etsi vanne malli, joka sopii auton tyyliin jo "orkkis" kokoisena, ja sit otat saman/saman kaltaisen vanteen isompana.
    mikä cadin orkkis rengaskoko on?

    itselle on 87 kantti capriceen tulossa kesäksi 255/35r20 rengastus, joka on halkaisialtaan vastaava kuin orkkis 225/70r15.

    itse suosin noihin vanhempiin joko pinnavanteita (g-c wheels.ltä saa niitä ja jopa ihan kohtuulliseenkin hintaan 20") tai sitten jotain are tt2/foose nitrous/incubus game tyylisiä "tykkipuolaisia" vanteita... ja sit mopareihin ehdottomasti wolfrace kopiot... niitäkin saa ainakin 18" rapakon takaa... ;)

    noi sxw.n vanteet on "halpoja" mutta sen kyllä huomaa ulkonäössäkin... :( mun mielestä kaikki on enemmän tai vähemmän rumia...
     
  20. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Siis tää hemmetin vannevillitys on kyllä ärsyttävintä mitä on pitkään aikaan tullu tässä harrastuksessa vastaan. Ei oikeen tiedä itkeäkö vai nauraa. Luojan kiitos se on sentään helppo korjata vaihtamalla vaan vanteet...

    Tietysti jokainen saa tehdä asioita miten tahtoo, mutta mun ahtaaseen pääkoppaani noi yli 15" vanteet 60-70-80-luvun jenkissä ei sitten sovi millään. 50-lukuseen ja vanhempiin niiden laittamista en halua edes ajatella, se menee suoraan kategoriaan "anteeksi anna en vaan suuntaan tähtäimen"... :mad:

    Muskeliautoissa sen edes ymmärtää parempien ajo-ominaisuuksien hakemisella, mutta ei ne ulkonäöllisesti sovi ees niihin.

    No jos haluaa autonsa näyttävän joltain leikkiautolta niin ei kai siinä mitään. Tähän voisi hyvin lainata tallikaverin tokaisua "sopii kun hirvelle kiikarit..."
     

Kerro tästä muillekin!