200cid kutosen kaasari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja freetime-cruiser, 18.7.2011.

  1. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kaasari tulvii aivan pirusti. Katselin tuossa räjäytyskuvia ja ilmeisesti yhdessä kaasarin kurkun viereisessä pystyreiässä pitäisi olla kuula ja sen yläpuolella tuollainen alumiininen "paino". Se alumiininen käikäle on tallessa, mutta kuula puuttuu.

    Ei kellään sattuis olemaan kyseisenlaista Autolite kaasaria levällään että voisi mitata sen kuulan halkaisijan? Mikäli se siitä kuulasta nyt on kiinni se tulviminen... Neulaventtiili kyllä tuntuisi toimivan mutta silti vaan bensaa tulee että lotina kuuluu.
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tulviminen saatu kuriin bensapinnan karkealla säädöllä, mutta kiihdytyspumppu toimii heikosti.
    Se kuula ilmeisesti liittyy siihen kiihdytyspumppuun, joten jos jollain moinen kaasari sattuu olemaan osina niin tietoja kaivataan edelleen.

    Ja mikäli nurkissa lojuu ylimääräisiä 1-kurkkuisia, toimivia sellaisia, niin saa tarjota :wink:
     
  3. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Vähän jos saisi speksejä enemmän, niin auttaisi. Noita 2V Autoliteja on ollut niin erilaisia, mm. kaasari sopii joko vain vakuumilla olevaan virranjakajaan tai vakuumi + keskipako -ennakoilla oleviin. Samoin, alkoiko yht'äkkiä ennen toimineeseen vai onko aina ollut tuollainen vai just ostit paskan.
     
  4. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Nii joo, unohtu mainita että auto on '65 Fairlane, eli ilmeisesti Autolite 1100 tai vastaava kaasari (ei varmaa tietoa koska kaasarista hävinnyt se tunnuslätkä).
    Auto ollut mulla jo tovin, mutta ei vielä ole liikenteeseen ehtinyt, kevättä kohti sitä elvyttelen. Noista vakuumi/vakuumi+keskipako hommista luinkin jostain englanninkieliseltä foorumilta, mutta enpä tietty sitä ole muistanut katsoa kumpaa sorttia tämä vekotin oli.
     
  5. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Tämä on ollu 200cid ja 170cid kiinni, toimi kuitenki hyvin. Laitettu korjaussarja mut akseleissa väljää. Ei sähköryyppyä vaan tehty manuaaliryyppy. Tähän tullu alipaineletku ennakolle, ei sen kummempaa tietoa.

    [​IMG]

    Eli netistä etittynä tämmöne:

    [​IMG]


    Jos kiinnostaa ostaa niin soeta, 0400-455772.
     

Kerro tästä muillekin!