200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pas(i)kiainen, 23.9.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Noni, nyt on uus yritys öölipumpun kanssa. Kestääkö kierteet jos niitä vasten kiristää sen öljypumpun paikalleen, pysyis se muoviholkki varmaan paikallaankin.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Öölipumpun pitää mennä painamalla paikalleen jos joutuu pulteilla laittamaan tai lekalla hakkaamaan niin et ole keskittänyt niitä puolikkaita.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    No enpä oo osannu sitä tehä... Mites se ny keskitetään?

    e. katsos vaan, näköjään tommosia keskityspantoja myydään iibeissä monella kympillä, saakohan tuon tehtyä jotenkin halvemmin?
     
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Eikös ne isoilla klemmareilla keskitä...?

    edit: http://classicoldsmobile.com/forums/tra ... arned.html
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Elikkä patenttinauhaa tms semmosta peltinauhaa ja lukkopihdeillä kiristetään nippuun ja ne keskipultit kiinni?

    Taikka niin putkiklemmari, jos jostain niin iso löytyy jostain.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Ostin ny tuommoset 150-180 klemmarit, eiköhän se noilla oikene. En kyllä tiiä miksi kaksi ostin vaan samapa tuo :)
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Perkele, olivat liian pienet, piti vielä käydä vaihtamassa vielä isompaan. Oliks toi nyt 200-230 klemmari. Jos jollain tulee tuommonen homma vastaan, niin tuo klemmari sopii hommaan hyvin, kyllä meni öölipumppu helposti paikalleen ja kyllä pyörii käsin inputshaftista...

    Venttiilikoneisto vielä kii, sithän se on siinä!
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Toi reikänauhajuttu on ihan hyvä idea myös, siihen sopivan isot aluslevyt kiristysruuveille. Itse olen käyttänyt klemmaria, mutta se on aika hidas säätää eri kokoisille öljypumpuille.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Toivottavasti se öölipumppu nyt tiivistyy, kun periaatteessahan se meni ekalla kertaa vähä niinku väkisin paikalleen.

    Laitoin kyllä uuden tiivisteen eikä siellä mitään jälkiä näkynyt mutta silti.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Onkohan tuo kickdown systeemi nyt oikein kasattu, se saatto vähän räpsähtää auki kun hipelsin sitä paikalleen :rotfl: Noin se vaikuttaa fiksulta, mut onks tuo yks iso jousi nyt paikallaan?

    [​IMG]
    [​IMG]
    Vai pitäskö tuon ison jousen pään tulla tuohon oikealla puolella olevaan koloon missä on jo toi toinen jousirakennelma, ja jos niin kummalle puolelle?

    Ja tuossa nyt kokonaistilanteesta kuvaa. En ny tiiä miten tästä edetä, voi olla että tulee jossain kohtaa tuommonen köykämiinipohja niin taida viittiä laittaa öölipohjaakaan kiinni kun max vähän hollille 8) Saapi nähä toimiiko loota, kunhan saan hommattua rahnut tuohon turbiiniin :)

    [​IMG]

    Ja ihan mielenkiinnosta, jos joku viittii valottaa! Miten tuo elaksoitu peltilärpäke, joka tulee tohon 2:sen accumalaattorin kupeeseen voi vaikuttaa johonkin pakkivaihteen öljynsaantiin tms? Tai mihin se ylipäätään vaikuttaa, shiftkitissä oli kyllä myyntipuhetta kuinka hyvä ja mahtava se on, mutta kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta et miten tuo voi tossa venakoneiston ulkopuolella tehdä yhtään mitään :rotfl:
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Eikai se lärpäke tee muuta, ku pitää sitä välilevyä paikallaan venakoneiston ja vaihelaatikon kopan välissä, helpottaa venttiilikoneistoa purkaessa ja kasatessa ku loota on paikallaan autossa eikä kätevästi pyödällä...? Tai sitten muistan väärin :)

    edit: Niin ja vielähän ei oo myöhästä tehdä "nylon screw mod". Ei lähde jousi kävelemään keskipakosäätimestä esim. äkisti burnouttia lopettaessa. En tiedä miten teoreettinen juttu on, itelle toi tuli laitettua, tuntuu ne jenkkifoorumeilla irroittaneen nuita jousia ja sitten ei loota pelaa >> http://g.scheidt.free.fr/camaro/200-4r/ ... CT5612.JPG
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Mitäsmitäs toi modi on. Miks sen pitää olla nyloni ruuvi? Miten se on tehtaalta huono..?
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Jousi lentää "helposti" pois. Nylon painaa murto-osan oikeasta ruuvista. Tuohan on keskipakosäätimen paino, joka on lussummissa vehkeissä painavampi, ku vaikka GN Buickeissa tehtaalta.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Joo sitä mietinki et siitä varmaan johtuu, siinähän se saattaa jopa vähän keventyä kun poraa reiän sille nylon ruuville :D

    Eikö tossa toimi vaikka rekkarikilven nylon m6?

    Tekijämieshän keventäis noita painoja muutenkin, että sais vaihtamaan myöhemmin. Meneeköhän noissa sit tasapainotut tommosessa...
     
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Siinä on valmis reikä, ite työnsin sinne jonkun nylonruuvin/pultin ja kevensin painoa. En muista mikä oli koko, M6 varmaan aika lähellä ja siitähän voi vuolla liiat pois. Kuvia kun vertaa, niin GN/Monte Carlo SS/jne. sporttimalleissa se isompi paino on aika paljon kevennetty tehtaalta. Netistä löytyy kuvia ja juttua....ja kohta mutanaama tulee sanomaan, ettei sitä pidä modata ;)
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Mietin vaan, et kantsiiko ihan pirusti ees ottaa tosta kuvernööristä, kun mullahan on se kaikki vähä teho alakierroksilla, jossain 6000 ei tapahdu oikein mitään...
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Nyt on protoa soviteltu A-koppaan, tarkemmin 1968 Cutlass avoon.
    [​IMG]
    Tähän öljypohjaan ei voitu ottaa lisää tilavuutta, koska suurin osa autoista, joihin 200:nen laitetaan on henkilöautoja ja tämäkin pohja on pikkuisen vakiota alempana ripojen ja materiaalivahvuuden takia.
    Kuvia:
    http://i1152.photobucket.com/albums/p48 ... 071d4e.jpg

    http://i1152.photobucket.com/albums/p48 ... e82f72.jpg

    http://i1152.photobucket.com/albums/p48 ... af92af.jpg
    Valumalli kaipaa vielä pikku veistelyä, että päästään valamaan.

     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Tein tuon nylonpultti tempun melkoisella amistelulla, ja luulen että aika hyvä tuli :poff: 5mm kierre kuvernööriin, ja sit tein vanhaan tikkaan 5mm kierteen, ruuvasin paikalleen ruuvilukitteen kans ja sheivasin ylimääräset vidhuun :rotfl: Ai että kun tuli hyvä.

    [​IMG]

    Ja sit niputtelin loppuun(tuossa kuvassa tosin suodatin vielä oli vasta hollilla) :

    [​IMG]

    Ja loota valmiina autoon! Päätin, että jää alumiinipohja toistaseksi hankkimatta. Haluan varmistua siitä että toi loota toimii kuten kuuluu ja et kaikki menee muutenkin kuten kuuluu. Öljypohja on helppo vaihtaa sit vaikka öljynvaihdon yhteydessä myöhemmässäkin vaiheessa.

    [​IMG]

    Kunpa mulla on tuo th350 nyt sitten sillä oliko 6" hännällä, että se on yhtä pitkä kuin tuo, sopis jordaani sentään suoraan!
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Toimiikohan toi shifteri oikein tuon nelilovisen kanssa. Kaavio on tällä hetkellä P R N D 2 1. Shifterin mukana tuli toinen kaavio P R N D 3 2 1.

    Tuon näköinen shifteri.

    http://www.summitracing.com/int/parts/b ... /overview/
     
  20. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Re: 200r4, hyvä rebuildaus kirja löytyi, nyt lootan ihmettel

    Teeppä miehenä poikkeus ja tsekkaa käyttöohjeet... Ainakin saman valmistajan Megashifterissä on sellainen tappi, jonka poistamalla saa kaavioon yhden vaihteen lisää ;)
     

Kerro tästä muillekin!