Fyyralta jäi ACS tili tekemättä. Ne on ne satojen eurojen osallistumismaksut ”sponsoroitu” näyttelyvieraiden tuomilla pikkusummilla. Tänä vuonna toisin. Näin olen pohtinut, ugh.
Ongelmia on varmaan taloudellisesti monenlaisia, mut mitään isoi persnettoja ei normi SM kisoista ole tullut tilinpäätösten mukaan, eikä noi tulevan kisankaan osallistumismaksut mitenkään kauheen paljon korkeampia ole perstuntumalla siihen mitä aiemmin muistelen maksaneeni. Jäsenille kokouksissa avataan noita asioita aika yksityiskohtaisesti, tai ainakain avattiin kun viimeks olin paikalla. Kisakuluja on jonkinverran kompensoitu näyttelyn tuotoilla, mut normikisojen osalta se ei ole ollut mitään tavatonta. Sit kun on isoja kisoja, niin riskit, eli kustannukset kasvavat. Aika perinteisesti monet ovat lykänneet ilmoittautumista viime päiviin, ja varmasti monilla on myös omat taloudelliset ja muut ongelmansa miksei kalustoa olla ainakaan tähän kisaan radalle viemässä.
Jos osallistunmis maksuja verrataan vaikka sm tason ralleihin niin ei nää ole ollenkaan liian korkeat. Se on eri asia jos kuvitellaan että kaiken pitää saada ilmaiseksi , niin silloin voi tuntua kalliilta.
Nuo street-luokat ne kaipaisi varmaan jonkin sortin päivitystä. Kun jos samalle radalle FHRA:n street luokkiin on 3 ilmoittautunutta ja WCSC:n street-luokkiin ilmoittautuneita näyttäs olevan 23. Itekin olisin tuonne Outlaw streettiin menny ajamaan jos ei olis tullu moottoririkkoa. Mitä jonkin verran ihmisten kanssa jutellu ja tapahtumissa seurannut tilannetta niin katuautot kiinnostaa ja niitä tuolla kylillä rakennellaan. Tietty junnu-toimintaa pitää olla ja siellähän näyttäs kuskejakin olevan. Mutta sitten ne pitäs saada vielä jatkamaan lajia kun sitä pitää ruveta ekasta palkasta ite kustantamaan asuntolainen yms. päälle.
Tuolta bisnespuolen viisaus kun tuote ei ole kunnossa niin se otetaan pois myynnistä muuten tulee se kuuluisa viimeinen päivä eli konkurssi!Kysymys kuuluu että olemmeko nähneet yhden ajanjakson päättyneen ja uusi tulossa jossain nurkan takana....
"Ahneella on paskainen loppu", eikö niin viidakon vanha sanonta mene. Ymmärrän että kassa on tyhjä mutta kovahintaista tuotetta on vaikeampi myydä kun kohtuuhintaista, voitto helpompi ottaa suuresta myyntimäärästä vähän jokaiselta kun parin selkänahasta
Huomenta Eiköhän olisi pikkuhiljaa aika pohtia mitä me halutaan FHRA lta .Mitä he pystyy tekemään kisa/cruise porukoille. Ei tämä nouse nostamalla aina osallistumismaksua ja Ostamalla tukituotteita.kyllä junan täytyy kulkea molempiin suuntiin! ! Tämmöistä nousukautta taloudessa mikä vuodet 2010-2020 on ollut tuskin tullaan (minun) meidän elämänkaaren aikana enää näkemään. Eli jos ei se silloin toiminut oliko tuote väärin markkinoitu. Ja jos ajatellaan katsojan perspektiivistä niin saa olla aika Fakiiri että löytää Fhra kisa mainoksia /uutisia kaikki eivät Liity jäseneksi vaan sen takia että voi käydä kisoissa./tapahtumissa. Nykyään some avaa ihan eri Ulottuvuuden mikä esim 80/90 luvulla. Toki tarjonta on myös paljon runsaampaa. Eli mitä tehdä??? Kysykää itseltänne mihin suuntaan viedään mikäkin toiminta.Fhra jäsenillä on paljon annettavaa jos vaan kordinoi ja kehitetään/pyydetään. Täytyy muistaa että kerhotoimintaa ja raaka business on kaksi eri asiaa. On aika kohtuutonta Aina pyytää jäseniltä lisää rahaa kun ollaan hoidettu toimintaa huonompaan suuntaan. Silloin täytyy miettiä Voiko toiminnan jotenkin tehdä toisin eikä vaan puskea väkisin eteenpäin. P.s Kaikki ei TODELLAKAAN ole coronan vika. Rakentavin terveisin Nixxon
Joku näyttää äänestäneen jaloillaan. Ilmoittautuneet: West Coast Street cup, +100. (Osallistujien määrä joudutaan rajoittamaan 100 kuskiin) FHRA SM, 35 ( yli 1/3 junnuja ) Rata molemmilla Kauhava Lienee melko selvä viesti FHRA päättäjille. En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. " Paavo Väyrynen"
Niin, 8 * West coast cupin kisa = 400€ = 1 * FHRA kisa... Itse ei vaan pysty. Omat harrastusrahat tulee omasta lompakosta ja sinne perusduunarin töistä, ei yhtäkään tarraa autossa. Valintoja on tehtävä. Olen kyllä fyyran jäsen ja jäsenmaksun maksan mielelläni kannatusmielessä ja myös mielelläni maksan Nitrokisojen seuraamisesta paikanpäällä.
Ei kyl kiinnosta noi SM kisat.... mut noita katuauto kisoja kiinnostaa seurata ja ihan ulkomaita myöten käydään kannustamassa ja seuraamassa.....
Jospa se vaan on niin että kiihdytys toiminta Suomessa luo paraikaa nahkaansa ja emme vielä tiedä mitä sieltä vanhan alta oikeasti tulee.
Näin se on. Muistaakseni jo toista vuotta sitten kirjoitin että FHRA ei ole hoitanut markkinointi ja mainosyhteistyöhommia siihen malliin että niistä olisi tulona ns. "selkäranka". No, turhaa kaivelematta miten asiat on hoidettu, kun sitä ei voi enää muuttaa. Nyt on vain yksi järkevä tie: täydellinen muutos toimintaan tai sen lopettaminen kokonaan. Kirjoitin silloin että perustetaan Suomeen saman tyyppinen firma kuin on Ruotsissa. Osakkeet myyntiin ja jokainen joka siihen sijoittaa (kuski, alan seuraaja, joku firma, tiimi, mekaanikko, radan kunnostaja tai muu toimihenkilö,.....) on sitten oikeasti motivoitunut asian ja firman eteen. Minä olen valmis laittamaan vaikka 15 000e semmoisen firman osakkeisiin, jossa on mukana muita kuin aatteellinen yhdistys. Sana yhdistys nostaa jo karvat pystyyn. Tulee mieleen kaikki "me henki" yhdistykset, joita on suomi täys ja toiminta on taas yhdistyksen toimintaa. Sama se on Kerhojen järjestämissä kisoissa. Kaikki on muutamasta ihmisestä kiinni ja heidän harteillaan. Toki on olemassa DragRaceFinland, mutta minulla ei ole hauakaan mikä on tilanne ja mikä on tämän yhdistyksen "goal". Sekin pitäisi olla Osakeyhtiö, jos alkaa tuommosia pyörittämään. No, jos FHRA saa kuitenkin homman pyörimään niin hatunnosto sille, mutta idea olisi kyllä saada kiinteät "kahden viikon välein" katupärinät aikaiseksi ja 3-4 toimivaa Drag kisaa per vuosi on jo sekin paljon. Tässäkään määrä ei korvaa laatua.. Aulis
Aulis,eikös se FHRA Marketing oy ole vielä voimissaan niin sijoitat siihen!Ps.sinnehän taisivat vasta perustaa 3 uutta OY:tta eli voi valita mihin sijoittaa!Hei,tajuat varmasti että normioloissa olisit päässyt ajamaan mutta nyt hieman on poikkeusolot jne.
Näillä Fhran yrityksillä ei ole mitään tekemistä tuon kans mitä Aulis ajaa. Todellinen yritys, jolle kerätään kunnon pääoma osakkaiden ( harrastajien ym . )kukkarosta heti lähtiä päältä olis varmaan paras tapa toimia , Huom. Mikäli. Vaan saataisiin tää eripurainen porukka yhtenäiseksi. Nyt vaan tuppaa olemaan että moni kiukuttelee ihan piruuttaan kun joku muukin ja kusee siinä samalla omille kintuilleen oikein kunnolla. Kun tuo porukka herää kiukuttelultaan niin toimiis tää vanha yhdistys Pohjainen toimintakin.
37 ilmoittautunut Kauhavalle ensi viikonlopuksi, ei ehkä toteudu noin pienelle porukalle. Jos elo ja syyskuussa vielä yritetään, kannattaisiko ilmoittautumishinta tiputtaa 200€, saattaa yllättää positiivisesti osallistujien määrässä.
Onko kellään tiedossa kuinka monta lisenssin omaavaa kuljettajaa on tällä hetkellä? Viime vuoden tuloksia Fhra:n sivuilta selailin, parissa alkukesän kisassa 80-90 kilpailijaa, ja nitrokisojen jälkeen 110-130 kilpailijaa. Näitä lukuja peilaten tuo 100 kilpailijan tavoite on haasteellinen, jos se on 90% luokkaa viime vuonna ajaneista. Tohon katusuditteluun johon itsekin olen osallistunut, osallistumiskynnys on merkittävästi alhaisempi jos miettii viime vuoden tapahtumia: Malmi 1, 180 osallistujaa, Malmi 2, 180, Malmi 3, 220 ja Vesivehmaa 200 osallistujaa.
Vaikka katsojana suosin pääosin vain SM kisojen katsomista, niin silti ajattelen, että tuo Street puolella ajettavien 'luokkien' suosio pitäisi jotenkin saada mukaan SM kisoihin... En tiedä onko mahdollista avata kisa jollekin bracket kisalle (tyyliin WCSC), jotta saataisiin nuo SM kisojen osallistuja määrät nousemaan... Osallistujamaksut pitäisi tietysti olla alempia... - Peiliin katson pitää kyllä ihmetellä eilisen WCSC osallistujamäärä... Moni osallistuja (listan mukaan) sieltä on kylläkin myös SM kisoista tuttuja nimiä... Eli jos (miten?) he kaikki saataisiin osallistumaan heinäkuu lopun kisaan, niin oltaisiin aika lähellä (ellei jopa yli) tuota 100:n osallistujan rajaa..