2200 turpiini rapalingossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tomimk, 23.1.2004.

  1. tomimk

    tomimk 1st gear

    Ajelin pari kilometriä mökille talvella, tietä ei ollut koko talvena aurattu ja lunta oli rekisterikilpeen asti, vaikka verme on useamman tuuman korotettu. 2200stallisesta Turpiinista painelaakeri ilmeisesti lämpeni aiheuttaen laakerin pintojen pehmenemisen ja sitäkautta kulumisen piloille. Piti melkoista jurnuutusta muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen..

    1700 stallinen turpiini on kokeilujen jälkeen tuntunut antavan eniten potkua ja toimii hyvin. Mitä ootte rapaingoissa käyttäneet?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla kävi luultavasti samalla tavalla. Kts. aihe Autom. vaihteiston käyttö viritetyssä koneessa? Turbiiniin laakerissa suuri välys ja alkoi pitää ujeltavaa ääntä. Metallin palaset hajotti koko lootan. 2000e täysremppaan ja nyt toimii, mutta hirvittää ajella matalilla kierroksilla kun ei tiedä oliko se syynä vaihteiston hajoamiseen.
     

Kerro tästä muillekin!