225 kaasari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jsp, 12.9.2015.

  1. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kaikki sähköt on uusittu ja säädetty. Ellei ole tehtaalta tullut paskana niin ei oo sähkö ongelma. Sytytysajotus on säädetty tehtaan asetuksiin ja se sytytyksen boxi joka on ilmanputsarin kylessä on deaktivoitu ja ohitettu ja letku vedetty suoraan kaasariin.

    (Ilmeisesti joku päästöjä laskeva hommeli joka säätää sytytystä kylmällä koneella.)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. grantorino

    grantorino Gearhead

    Näkyy olevan nelinapainen etuvastus, näissä kyllä kuuluu ola kaksinapainen.
    Paljonkohan tuossa on ohmeja ts, onko liikaa vastusta että kipinä on heikko tyhjäkäynnille.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nelinapaisessa etuvastuksessa taitaa olla ohmit 0,5 ja 5,0. Jos se olisi se väärä, niin tuskin kävisi ollenkaan. Eikä ainakaan kierroksilla kaasu pohjassa. Mut tarkkoja ovat overdriveläisten silmät!
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu, seuraukset voi olla lähes peruuttamattomat:

    [​IMG]

    :oops: :lol:
     
  5. Jsp

    Jsp Gearhead


    Sit pitää vaan ostaa isompi nokka ja uudet työntötangot ja roller rokkerit :D
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    ...ja sit ahdinta jajaja... :lol: Tai siis noin se muilla tuntuu menevän, ite oon köyhä... :odroll: :poff:
     
  7. Jsp

    Jsp Gearhead

    En tiijä miks mutta aina kun joku vanha osa hajoaa niin aina pitää vaan isompaa ja kalliimpaa tilalle..

    Mulla seiskavartista meni pinionin laakeri ja rupes ujeltamaan kun paloauto kun ajo 80km/h.. Piti siihe sit hommata 8 1/4" lukkoperällä koska why the fuck not?

    BTW Sain vanhan cartterin taas uudelleen toimimaan kun unelma.. Näköjään ne keltaset neulat mitkä on siinä ylläällä oli toinen neula hypänny vittuun ja ai ai kun kierrokset huutaa 3000 tyhjäkäynnillä ku ruiskii menemään bensaa..

    Noh nyt se toimii ja ei ois tarvetta ostaa uutta kaasaria.. Mul on postissa 318 cartteri ja se kiinan kopio.. Eli 3 toimivaa kaasaria.
    Uujeah.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    OK. Nyt voit siirtyä seuraavalle asteelle nyt kun sulla on Carterin ongelmat selätetty. Seuraavalla tasolla nettivinkkaajat eivät enää auta... :D :D :D

    [​IMG]
     
  9. Jsp

    Jsp Gearhead

    Aijai askeleen edellä. On jo venttiilit säädetty. Hyvin jytisee ja tasasesti.
    Släntti on ainakin mun mieleen lemppari kone mitä autoon survasta.. Odotan tässä että joku postaa jonku teinicorollan joho kenkälusikalla ängetty slänttäri keulilla.. On se siisti kone kun miljoona kilsaa jollottaa mennä eikä tartte etes porata sylintereitä.
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Slantti rules. Kuljettaa B250 vaniakin siinä missä 318 tbi. Pitäs varmaan myydä '05 mondeo (110cid/110hp) kun se on jääny tohon pihaan seisomaan.
     
  11. Jsp

    Jsp Gearhead


    Aika paljo sitä saa släntti kuskina paskaa niskaan kun olevinaan "huono kone"
    Kyl se aika hyvin vääntää kutoseks.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kävin koeajamassa erästä nurmijärveläistä slanttivania ja kun en aikuisten oikeasti pysty hitsaamaan ruostetta, eikä kukaan halua slanttihyötyajouvopickuppia myydä, niin kai se on mentävä F##d leiriin ja ostettava F-150...
     
  13. Jsp

    Jsp Gearhead

    Super sixissä on riittävästi potkua ja hyvä bensankulutus. Ite oon vetässy 9,5 litraa satkulle maantieajossa ja muutenkin työviikolla tulee sellasta 10-11 litran puitteilla. Ei kyllä jää jalkoihin moottoritiellä.

    En tiijä sitten noista pickupeista onko niissä miten paljo enemmän massaa mut ainakin jos on lava avoinna niin ilmanvastusta on aika paljon.
     
  14. KajS

    KajS Gearhead

    Menee taas OT:ksi, sori Jsp.

    Se Nurmijärven slanttivani ois ollu hyvä ostos vaikka varaosiksi. Siinä oli niin pitkä lista kaikesta, mitä oli tehty ja hankittu. Mut se hitsaaminen...mulla sama pulma, kun perheen ainoalla hitsaustaitoisella on niin paljon hommia, ettei isin vania ehdi hitsata...

    OT2: Sellainen F150 lienee oiva laite, varsinkin sillä 300 cid suoralla kuutosella (ja manuaalilla?).
     
  15. Jsp

    Jsp Gearhead

    Hitsaaminen on se helpoin työ.. Se on se viimeistely se joka on vaikeaa.
    Terveisin hitsauksen peruskoulutuksen käynyt.
     
  16. KajS

    KajS Gearhead

    Joo, mun poika on se hitsauksen peruskoulutuksen käynyt.Mä oon sitte viimeistellyt...Mutta nyt meni ihan ooteenooteeksi.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ford on ostettu joten haku päättyi. 300 ruiskukutonen ja invavaihteet. Oon mä autoani hitsannut, mut tosiaan se vani oli kauttaaltaan korppua puoleen metriin helmoista. Saa olla harvinaisempi auto tai tunnearvoinen, jotta sellaisen viitsisi pellittää. Kone veti hyvin, hämmästyttävän hyvin, sellaista kaappia.
     
  18. Jsp

    Jsp Gearhead

    Okei vaihoin ton kaasarin ja ongelma oli se että kun polettaa niin 3000rpm on korkein mihin kierrokset nousee.. Sitten rupee röpöttää.. Joten max nopeus oli vain 80km/h mitä pystyy ajaa..

    Noh säätelin sitten tota accel pumppia ja meterin rodeja miten sattuu ja sain sen niin että kiekat rupee nousee ja sit röpöttää.. Ku löysää kaasua niin kiihtyy ylös ja sit taas kun flooraa niin rupee nousee ylös..


    Mut nollasta sataan kestää vittu minuutin koska pitää leikkiä ton röpöttämisen kanssa..

    Slant six orgilta kaivelemalla löysin että metering rodit pitäs painaa pohjaan asti ja sit löysyttää se ruuvi ja siitä tabista painaa alas että ne hakaset osuu tohon metering rodiin..


    En oo vielä kokeillu sitä säätää kohilleen mutta pystyykö sitä jotenkin laihentamaan kun se saa liijan rikasta seosta?

    Mitenkäs kiihytyspumppu, pitäskö sitä laittaa vähemmän vai enemmän? Täl hetkel se on niin ylhäällä kun vaan menee.


    Kaikki muu toimii paitsi kiihyttäminen...
    Vanhal kaasarilla tyhjäkäyntiä ei ollut ollenkaan mutta kun poletti niin kyl se ylös nous aika rivakkaan kierrokset vaihe päällä.. Uudella jos painat enemmän kun puolet kaasua niin rupee röpöttää ja kun lattiaan vetää kaasun niin röpöttää jonkun aikaa ja sit alkaa poksahtelemaan..



    Alkaa oikeesti vituttaa kun missään ei oo sellasta "laita 318:sen kaasari toimimaan 225:sessa ohje"


    Ryypyn laitin manuaaliseks ja vivustot laitin kuntoon että ei ois muuta kun vaan just nuo metering rod ja accel pump säädöt mitkä pitäs laitella..
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mun asentama 318 kaasari tarvitsi ainoastaan vivuston osien swapin ja sit tyhjäkäynnin säädön. Ei suutinjumppaa, ei neuloille mitään temppuja. Sillä ajelin monta vuotta as is. Lopun aikoina porailin pääsuuttimet kympin pari isommaksi kun e85 kokeilut olivat alkaneet. Kaasarilla meni 16,7s vartilla joskin oli muitakin muutoksia tehty.
     
  20. Jsp

    Jsp Gearhead


    Vissiin pitäis laittaa metering rodit kohilleen ja sit puol milliä laihemmaks jos sillä sais sit toimii.. Ja kiihytyspumppua ihan hitusen pienemmälle..

    Pitää huomenna testata töitten jälkeen..


    Ainut joka antaa täs multivitutuksen on se että pitäs huomenna töihin lähtee ja jo tänään 3 tunnin säätämisen jälkeen ei oo vieläkään kunnossa.. Liekkö etes lähtee huomenna käyntiin..


    Noh ainut plussa tänäpäiväsestä on se että sain etes ryypyn toimimaan niin että kierrokset nousee kun on ryyppy päällä että se sit käynnitys kylmänä.. Mut sen jälkeen kaikki noi ruuvien vääntelyt niin en oo varma toimiiko sekään enää ok.
     

Kerro tästä muillekin!