225 piristelyä

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja AteV8, 13.6.2009.

  1. KajS

    KajS Gearhead

  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Jos laiskuus ei pidättelisi mua niin kovin kuin tekee, mä tekisin ruiskuslanttini imusarjaan väliseinän plenumiin siten että kolme etummaista ja kolme takimmaista ois ruokittu erikseen. Läppärunkokin on valmiiksi 2-reikäinen ja asennettu siten päin, että jako onnistuisi. Nykyinen toteutus on hukannut osin sen "alaväännön" joka oli ainoa voima tehtaan jäljiltä :D .
     
  3. Dart 67

    Dart 67 3rd gear

    Ruiskusarjan askartelu aluillaan, laippa fe 10 mm, imupuoli tulee rosterista 40 mm ohutseinäputkesta ja pakopuoli fe 42 mm vesijohtoputkesta ja käyristä.


    [​IMG]
     
  4. Dart 67

    Dart 67 3rd gear

    Kollektorin hahmottelua...

    [​IMG]
     
  5. jariha

    jariha Gearhead

    näyttää hankalalta :eek: 6-1:teen siis?
     
  6. Dart 67

    Dart 67 3rd gear

    Toi laippa on jaettu T4 eli putket menee kaksi kertaa kolme yhteen. Kaikki samaan laippaan kuitenkin.
     
  7. Dart 67

    Dart 67 3rd gear

    edistyy...


    [​IMG]
     
  8. MJF

    MJF Gearhead

    Komiaa tulee 8)
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    On nätin näköstä, vähän harmittaa ettei ite päässy aikoinaan tekee suunniteltua turboslanttia kun lähtökohta oli niin huono. Joutu remppaa ja samalla piristää perinteisesti eikä siin kyl mitää nirvanaa saavutettu. Taino, vakiovoimansiirrolla, 2.95 perävälityksellä ja automaatila, ni ei kai toi n.13 sekkaa 0-100 ihan toivoton suorituskaan ollu 80 mallisella aspenilla. n. siks et 96.57 oli loppunopeus 200 metrillä ja aika 12.006.
     
    leksa tykkää tästä.
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tuleekos ilokaasut vai muuten vaan tuplasuuttimet?
     
  11. Dart 67

    Dart 67 3rd gear

    Muuten vaan tuplat, kun on pieniä suuttimia hyllyssä valmiina. Ei muuten juurikaan järkeä, mutta kun nollabudjetilla mennään...
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    No saahan noita siittimiä ohjattua silleen että ilman ahtoja ajellessa toimii vain "ensiö" siittimet ja ahdoilla kaikki.
    Hienolta näyttää.
     
  13. Dart 67

    Dart 67 3rd gear

    Ruiskusarja on vaiheessa...

    Kaasarien seosputkia porailtu eli ovat nyt silmämääräisesti CB Performancen turbo emulsion tubesien
    kaltaiset, lukuunottamatta pientä ohennussorvausta, mutta ei tullut oleellista muutosta.

    Seuraava säätöidea mietitty, on enää toteutusta vaille valmis.

    Koitin palaako kumi, nyt on perä rikki.
     
  14. ford71

    ford71 1st gear

    liikaa voimaa :D
     
  15. Dart 67

    Dart 67 3rd gear

    Seiskavartti ei paljoo kestänyt eka suditus ja paskaks, kokeillaan seuraavaksi lukollisella kasivartilla.
     
  16. K_Sa

    K_Sa 3rd gear

    Löytyykö Slantin virittäjiltä 4-kurkkusta kaasaria Offenhauserin imusarjaan? Holley 390 tai Edelbrockin 500?
    Tahi onko jollakin parempaa vaihtoehtoa. Onko väliä käyttääkö manuaali/sähkö ryyppyä?
     
  17. K_Sa

    K_Sa 3rd gear

    Nostetaampa uudestaan, voipi tarjota kaasaria. Jos sitä kesän aikana pääsis testaamaan.
     
  18. hebori

    hebori 3rd gear

    Hieno topikki,siihe et mikä kaasari kullekin sopii on Aina kokeiltava,ite aloittelin 350cfm 2bbl holleyn kanssa ja totesin sen ihan liian pieneksi joten nyt käytössä edelin 600cfm ja sillä rokkaa ihan hyvin,tehopenkissä en oo viel käyttäny enkä tällä setupilla kerkeekään kun tallissa valmistuu 233 cid pata ens kesäksi.Mut vanha Dartin raato kulkee slantilla ihan kohtuullisesti 1/8 118kmh 9,6sek-1/4 128kmh 16.5 kun se perskeleen loota ei sit halunnu vaihtaa kolmoselle piti vesivehmaalla paukuttaa rajoitinta vasten kakkosel melkeist puol matkaa.Nyt kiinni omavalmisteena isovenakansi,dutra kopio Make pakosarja,2,5" putkisto,offenhauser+600 edeli,sytkä msd street fire,nappiautomaatti,71/4 perä kartiolukolla välläri 3,23,lohko porattu 0.60 ylikokoon ja kannen ja lohkon välistä höylätty noin 4.5mm tavaraa pois(joutu tekemään lyhyemmät työntötangot) ihan toimiva setuppi slantiksi.Jos jotain kiinnostaa ostaa kansi tosta koneesta se ois tulevana talvena myynnis ja siit tarjouksia kuunnellaa :) tos ois linkki pikkupöröyttelyyn kevääl jos jotain kiinnostaa https://www.youtube.com/watch?v=qRjyleU ... wner-smbtn
     
  19. sectoid

    sectoid Gearhead

    Tämä aihealue on riittävän lähellä ja kokenutta porukkaa tänne on kirjoitellut. Onko 225 Super Six moottoriin saatavilla vakiota parempia imusarjan/pakosarjan tiivistettä? Nykyinen alkoi taas vuotamaan siitä keskeltä. Koneessa kiinni olevat imusarja sekä pakosarja ovat Clifford Performancen valmistamia. Kyseessä ovat nämä osat.

    http://www.shop.cliffordperformance.net/68-Mopar-225-Intake-Manifold-45-4500WH.htm

    http://www.shop.cliffordperformance.net/MOPAR-225-Headers-Low-Starter-55-0020.htm

    Tarkoitukseni ei ole mainostaa, vaan selittää asia paremmin. Tuo sarjan mukana tullut tiiviste paloi nopeasti. Tilalle asennettu tiiviste ei kestänyt sekään, vaan taas vuotaa.

    Kaasutin on Super Six 225 koneen alkuperäinen kaksikurkkuinen. Jos painaa polkimen pohjaan kiihdytyksen aikana, niin silloin alkaa täristäminen/ravistaminen. En tiedä mistä johtuu. Meneekö seos liian laihalle yms? (Tämä siis jo ennen kuin havaittavaa vuotoa ilmaantui.)

    Tässä videossa näkyy vähän moottoriakin. Auto on hieman rock'n' roll/rottamainen. https://www.youtube.com/watch?v=P3ChfkkLdzA

    Moottori myös huohottaa paljon sekä syö öljyä, joten isompi remontti taitaa olla edessä joka tapauksessa. Taitaa olla kallista lystiä, satasia vähintään? Pitää alkaa säästämään, onneksi projektissa on kaksi äijää, kaverini sekä minä. Bonuksena vaihdelaatikkokin taisi hajota. :(
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

Kerro tästä muillekin!