225 piristelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja AteV8, 13.6.2009.

  1. XVD

    XVD Gearhead

    vois niihin laittaa kuplanki mäntiä...ja oottako miettiny turpoahtaamista...???siihen ku iskee muutaman lortikan kylykeen ja venttiileiksi vaihtaa 318.n tai 273.sen venat ja pientä vinkuttelua kanavissa niin jopa tyrkkää eteenpäin...kympin aikoja varttimaililla helposti... 8)
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tosi helposti. Miss ne kaikki on jotka niitä vetää?
     
  3. 660

    660 1st gear

  4. B 50

    B 50 Gearhead

  5. MJF

    MJF Double Gearhead

  6. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Käykö slanttiin kasin rullakeinut, vai tekeekö joku vartavasti näihin kylellään röhnöttäviin murkuloihin kiikkuja? :eek:
     
  7. leksa

    leksa Gearhead

    Kiitos onnitteluista!

    Oli ihan pakko puuttua tähän keskusteluun, kun pikkuveli vinkkasi asiasta.

    Ensinnäkin vaikka 225 isku on todella pitkä, niin on muistettava että hyvät takomännät ovat niin kevyet ettei minulla ainakaan 7000rpm kierrokset vielä konetta kokonaan särkeneet. Suurin teho oli kuitenkin alle 6 t lukemissa. (oli muutes tasapainotettu ja kiertokanget ja männät kevennetty keveimmän mukaiseksi ) kanget on vieläkin tallella.

    Olen lukemattomat kerrat sanonut että slantin heikkous on sen pakopuoli. Ei niinkään liian pieni kone tms. mitä usein väitetään. kuten että sen kansi on huono.

    ((((((jk. Huom ne kannet EIVÄT sitten ole samanlaisia jokaisessa moparin kutosessa, kuten on myös väitetty. paras kansi on Aspenin pienitulppainen ensimmäinen versio.Kansissa on kanavissa muotoilueroja, sekä palotilan viisteys on erilainen (( Wedge)) Ja ne pakosarjat EIVÄT ole samanlaisia jokaisessa moparin kutosessa. Paras on 74 225 sarja vakioista.

    Imusarjoista suosittelen offenhauseria tai JOS sitä nyt saa, kuten olen kuullut.. se HyperPak oman sarjan kopio ... sarjan tulee olla pitkä, mutta muotoiltu niin etteivät reunimmaiset olisi niin paljon pidemmät.

    Supersix imusarja on ihan OK. Mulla on se 170 cid koneessa kiinni.

    Lohkoista 74 / 75 mutta ei missään tapauksessa se valuakselillinen )))))

    Virtauskansi oli tosin minun koneni kannen veistäjä. Moparin 225 omilla isommilla venttiileillä se pelasi.

    Höyläämiset joista oli puhe olivat kyllä totta mutta ei aivan tarkoituksellisia. kannesta piti ottaa vain 1,5mm mutta höyläsivät sen perunannostokeneella KVL .... joten oli Lahdessa pakko veistää vielä 0,5mm jotta sai tasaiseksi.

    Ainoa tiiviste joka kesti muutakin kuin paikallaan käyttämisen oli FelPron kamaa.

    Olen jokainen kevät siitä lähtien antanut "salaiset" viritysohjeet jollekin harrastelijalle. Niin myös tänäkin keväänä on tapahtunut. Monet ovat luvanneet tulla näyttämään valmista tekelettä joskus minulle, mutten vielä ole tavannut.

    Hauskinta siinä virityspuuhassa olis se, että nuoruuden innolla tuli tehtyä ainakin kuusi erilaista viritelmää ja säädelmää, kunnes alkoi toimia. Ja sitten hommasin sen performansekirjan jossa se kaikki olisi ollut valmiina ensimmäisellä kerralla.

    Jotain opin kyllä itsekin matkan varrella. Joitakin hyviä kikkoja jopa siihen kirjaan nähden.

    Sain amerikan maasta kerran kirjeen sen Hangon kisan jälkeen jossa neuvottiin laittamaan käretön sytytys !! Mutta myös oikein osuviakin neuvoja oli.

    sen 14 sek maagisen rajankin olen sillä rikkonut juuri ja juuri. Sekä 200m kisassa ajoin sellaisen reilun 9 sekunnin ajan. Mutta viidellä sylinterillä, kun männässä oli reikä.

    Muistan siitä Kouvolan kisasta tapauksen jonka haluan pyytää anteeksi näin jälkikäeen. Kaveri jota kunnioitin kylläkin, tuli kyselemään juuri silloin kun huomasin varikolla ettei kone enää käy kaikilla pytyillä, niin kaveri kysyi mitä helvettiä sä olet tolle oikein tehnyt. Johon vastasin naama punaisena kiukkuuntuneena koneen särkymisestä, sekä ylenpalttisista kyselijöistä... Olen pkle virittäny sen!!!

    Siis Anteeksi! ei ollut tarkoitus tiuskaista.

    Se olikin viimeinen kisa sillä koneella. Korjasin sitä mäntien vaihdolla niin että ajoin vielä yhden talven käyttöautona. Lukkoperällä ja 4,87 perävälityksellä pärjäsi kyllä, mutta koneen käynnin puolesta pakkaset hieman kiusasi. Ei niinkään käynnistämisessä, mutta pensa ei oikein kaasuuntunut vaan pisaroitui imukanaviin ajaessa.

    Joku muuten epäili kerran että mahtoi viedä paljon polttoainetta, kun oli niin viritetty. Vastauksena voin sanoa että normaaleilla välityksillä normaalissa ajossa kulutus oli vähäisempi kuin vakiona.

    Olisi kiva nähdä ja kokea jollain oleva samanlainen kulkuri. Voisi verestellä muistoja ääntä kuunnellessa.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja toihan menikin tosi helposti. Entäs ne kaikki muut kun niin helppoo on, tarviihan niitä olla pilvinpimein?

    Ei käy kasin rullavipat, eikä oikeen mitkään muutkaan. Ainoo jonka tiedän tekevän nita customina on Cox brothers, coxbros66@msn.com
    Ei aavistustakaan mitä maksaa.
     
  9. leksa

    leksa Gearhead

    NOI o just ne joita minäkin käytin. Minulta noita on ainakin kysytty melkein joka vuosi keväisin. Noiden kanssa käy normaali käyttöön vähän enempinostoiselle nokalle ne 249 loppuiset jouset (alkua en muista)
     
  10. leksa

    leksa Gearhead

    Ovat yhteensopivia keskenään. Mutta eivät välttämättä samoja. (vm jne..)
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jykällä taitaa olla jotain patoutumia slänttiä vastaan :rotfl: :poff: Onko täällä nyt joku väittänyt että niitä joka nurkalla olisikaan. Onhan tuo nyt reilusti kymppikutonen. Ja mitä koneeseen tulee, niin eihän siellä mitään niin erikoista ollut. Helpon oloista voimaa turbolla.
     
  12. XVD

    XVD Gearhead

    joo eipä tosiaan ollut mitään kummallista ainoostaan nokka joka oli hijottu vakiosta mihin lie sopivaksi :poff: ja hyvä kansi :eek: ..oli jopa kestäväkin kaiken hyvän päälle 8) pitäs rakentaa toinen mokoma vielä mutta tällä kertaa 198...olis siihen jo veivit ja kampura ja lohkokin taitaa löytyä...sitte meniski jo ysejä :rotfl: :rotfl: ku on lasten tauvit jo keretty sairastaan 8) :eek: :wink: vielä ku sais sen vanahan kannen takasin :-? oli muuten juurikin tuommonen pieni tuluppanen versio...joka lienee jossakin mansessa päin viime näkymin...
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    jeps onhan tuota slanttia tullu hiaman tänä talvena ropailtua, nokka on vaihtunut, ja noi aiemmin mainitut venttiilit on istutettu kanteen(ei tosin oo pienitulppainen versio), tasot hiottu lohkosta ja kannesta, kansi portattu, jakopää on säädettävä, kärjetön sytytyskin löytyy, uus kakskurkkunen kaasari ja alumiininen imusarja, paketti on tasapainotettu, tämä lohko on poraukseltaan vasta .020 ylikoossa, löytyi hieman ruosteisena erään harrastajan navetan vintiltä. ensi talveksi jos löydän jostain 198 kanget niin rakennetaan vanhasta lohkosta ihan jotain muuta :D (tripla setti odottaa korjausta) peltisatsi on teettämättä/löytämättä (yks numero mulla on mutten oo muistanu soittaa? jos huomenna?) viimeviikolla paukastiin slantti käymään ja jonniin verran säätöä viel tarvii :D
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei mulla mitään patoutumia ole slanttia vastaan, mulla on patoutumia ihmisiä vastaan jotka sanoo et asiat on helppoja, menee tosta vaan, mut ainoostaan toteutukset puuttuu. Tekee ensin, antaa näytöt, ja kertoo sitten aikakorttii heilutellen kuinka helppoo se onkaan. Nää on ihan samanlaisia juttuja kun kaikkien suprakuskien jutut joiden mielestä ne menee heittämällä kaseja jos yks menee. Toikin auto on kuitenkin enempi tähdätty kiihdyttelyyn ja taitaa olla sisustaltaankin vähän vähempi siviili, samoin kun voimansiirroltaan ja perältään, ja saattaapa olla pikkasen kevennettykin. Mut edelleen, teot ensin ja sitten puheet. Meinaan vaikka asiat ois teoriassa kuinka helppoja tahansa, ne vaatii kuitenkin omat vaivannäkönsä ja investointinsakin ennen kuin ne on tehty. Muutenhan noita tosiaan olis joka kadunkulmassa kait?

    Jos mull sit kutienki jotain traumoja on tosta slantista, ni se johtuu siitä kun luin artikkelin jossa mopar perfin äijät helposti ja halvalla otti 200 heppaa 198 kutosesta. No, mä sitte remppasin ja virittelin perskynän kutosen, ja ei siinä kyllä mitään tehoa ollut ja maksoikin tuplaten sen mitä kasin rakennus vastaavilla palikoilla. Toki se oli nopeempi kun 305 caprice, mut odotukset oli paljon suuremmat kuin toteuma, mistä seurauksena pettymys. Tein sen kuitenkin mielestäni ihan hyvin, toki tein virheenkin nokkavalinnassa jonka olis pitänyt olla reippaasti mopar perfin kesyintä vaihtoehtoa kovempi. Silti esimerkiks toi Leksan kutonen säväytti ainakin mua aikoinaan, mut kuten sanottu sen jälkeen niitä ei oo tota yhtä turboviritystä lukuunottamatta näkynytkään.
     
  15. XVD

    XVD Gearhead

    joo näitä henkselien paukuttelijoita riittää kyllä vähä vaikka missä, mut tekijät onkin sitte erikseen..ite en viiti rueta paukutteen niitä ku en etes omista moisia ritsan tapasia venyttimiä :odroll: mut jos vielä luoja suo ja elin päiviä ja innostusta riittää niin olishan tuo vielä kerta koittaa tuota 198.a ahtaa heti ja kunnolla että mitä se siitä sanoo.. ku on kuitenki aika paljo kierros herkempi ku tuo 225 iso veli....sitten voiskin olla vieläpä enempi katu ystävällisempi ku edeltäjänsä..vaikka olis silläkin voinut kruisailla aivan hyvin ku olis vaan laittanu isomman jäähyttimen..sillonen oli peräsin jostain sierrasta tai jostain muusta ei toivottavasta vehkeestä :poff: ja välitys oli 3,9 ja loota 904 breikillä ja munsingerin 4500 stall turbiinilla.. jotka löytyy vieläkin hyllyn alta..suora kytkentä manuaali olis ollut poikaa tuossa tapauksessa..meibi next taim :eek:
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    No juu, onhan ne osat ollu yhteen turbokoneeseen hyllyllä jo +5 vuotta. Vaparin virittäminen jäi sillon alkuvaiheeseen kun ruvettiin ahtamaan isojen poikien tapaan... Jospa se vielä joskus kasaantuisi :odroll: Toivottavasti nyt ei kovin isosti oo tullut paukuteltua niitä henkseleitä :oops:
     
  18. XVD

    XVD Gearhead

    no eeipä oo ihan täälä asti ainakaan läpsettä kuulunu...
    mitenkä on meinaakko muuten tulla meijän kylän näyttelyyn vappuna?
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Saattashan tuota pyörähtääkin kun ei tuon pitemmästi oo matkaa...

    Pistetään nyt asiaan liittyen sitten tuosta vanhasta versiostakin kuva. 16,01/144 meni vartilla 2,76 välityksellä toinen 185/14 savuten. Pikkasen jäi harmittamaan kun ei 15 puolelle mennyt :rotfl:
     
  20. XVD

    XVD Gearhead

    no se on kyllä ihan oma vikas ku selekä suorana pitää ajaa :rotfl: olisit ollu kyyryssä saamari niinku muutkii :lol: niin olishan se menny vaikka 14.sta jos vielä olisit ratista työntäny :eek:
     

Kerro tästä muillekin!