225 piristelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja AteV8, 13.6.2009.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    kaveri soitteli eilen ja tarjotteli ylimäärästä turpoo? (joku pikku garretti se oli) :eek: yritin siinä sitten olla ja ihmetellä et mitä vi.... on kuulema tulossa liian vähän voimaa :rotfl:
     
  2. tabi

    tabi Gearhead

    pientä piristystä

    mistä saa parhaiten tietää miten mikä poraus on koneessa mäntien päällä lukee 003 pikanen mauseri mittaus 87mm
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    No johan tuon itse sanoit ja mittasit :eek: 0,03" ylikoko eli 87,1mm
     
  4. guru

    guru Gearhead

  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^komia mäntä, onko 198 kangessa kiinni?
     
  6. guru

    guru Gearhead

    225 n veivi
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    näyttää vaan niin pitkältä :D
     
  8. guru

    guru Gearhead

    simpukka puhelimella kuvattu
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ja silti tuppaa jäämään männät millitolkulla kansitason alapuolelle :D
     
  10. guru

    guru Gearhead

    ei muuten jää millitolkulla tossa koneessa höylätty kumpaakin päätä
     
  11. tabi

    tabi Gearhead

    Re: pientä piristystä

    nyt on sitten loppu (puoli moottori) purettu kaikki ylemmät männänrenkaat silppuu täyttyy sanoa että mielenkiintoinen kyläsepän tekemä pata. näkee että sinne on vaihdettu uutta ja käytty vanhaa. esim. jakopää on vanha ja jo hipassut koteloonsa kiertukangen pukeis vanhat ja männän laakerit uudet mitään ei onneksi ajettu paskaks. ei siit saa kun maksimis hyvän. eilen hiljaselle viety laatikko kanssa siinä oli jo korjattu turbiini joka mallia lukko ja laatikko ei lukkoturbiini laatikko. huomenna varaosa kauppaan :odroll:
     
  12. apukuski

    apukuski Gearhead

    Löytypäs asiallinen keskustelu.. Tarkotus ois ruveta tossa yhtä kutvosta purkaan ja katteleen josko siitä sais pikkasen piristetyn motin tuohon Sweptlineen
     
  13. 660

    660 1st gear

  14. apukuski

    apukuski Gearhead

    Jos nyt ei kuitenkaan ihan noin radikaalia.. Auton aerodynamiikka on kuitenkin lähempänä kirjahyllyä kun kiihdytysautoo niiin mänis vaan hukkaan tuommoset.
     
  15. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Nyt kun tällainen topikki on jo valmiiksi auki, niin heitän oman kysymyksen tänne. Tarkoituksena vaihtaa slanttiin super six vermeet.
    Eli mikä on oikea kaasari, jolla pelaa niinkun kuuluu? Summitilla tsiljoona kaksreikiästä tarjolla, mistä minä tiijän mikä passaa?

    Ja toinen, mistä löytää oikeanlaisen kickdown vivuston? Ei näkyny summitilla eikä rockautolla. Tai ehkä en ossaa vaan katella oikeesta paikasta...
     
  16. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Halppis version kikkarin pystyy rakentaan vaijerista, paikallisesta halpahallista polkupyörän vaijeria ja siihen pari kiinnikettä sekä niitä lukkoja, niin saa aika toimivan ja selvii varmasti alle 10e.

    Emännyksen darttiin laitoin kaks kurkkusen Zenithin purkaamolta 50e, käytetty mm. Opelissa ja Bemmissä tosin tuplana kutosissa! Paras ET on 18.8/110km/h, sen kovempaa se ei kulje, niillä suuttimilla mitä siinä vakiona on. Toisio puoli alipaineella, sähköryyppy.
    Miinuksena pinnapultti kiinitys eli joutu askarteleen välilaipan josta tuli melko korkea ja perus ilmanputsari ei mahdu oikein kunnolla pellin alle.
    Mut muuten ihan toimiva sellaisenaan slantissa, vetää kivasti jo 1/3 kaasulla....mittarin mukaan vauhtia 140km/h ja vielä jatko kiihtymistä, mut kuskilla meni pupu pöksyyn tossa vauhdissa :poff:
     
  17. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    No nyt olis tarkoituksena saada nykyisen holoholon yksreikäsen 16 litran kulutus tiputettua lompakolel sopivammaksi, ei muuta... Vois tuo zenithi olla siihen ihan järkevä? Läpät aukeaa eri tahtiin vissiin? Kesän alussa söi alta 10, jotaki on tapahtunu tossa välissä...
     
  18. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    No, automaatti '65 Dartti on vienyt sekalaisessa ajossa sen 12l/100km, ei toi Zenitti varmaan paras ole, sellainen vaan sattu oleen purkaamolla silloin, niin ja tietysti siihen hommattiin 2bbl imari od:lta 20e.
    Mut varmasti mikä tahansa "isoista" euro kutosista oleva kaasutin toimii vakio slantissa, se on pitkä iskuinen kone jos vertaa euro kutosiin tai vaikkapa isolohko jenkki kaseihin :odroll:
     
  19. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Täytyyp tuumailla... Kai sitä mieluuten laittais sen supersixin mukana kuuluvan carterin... Ehkä.
     
  20. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Jos vastaavat euro ja jenkki kaasuttajat laitettaisiin vierekkäin pöydälle...niin mä ainakin nappaisin sen euro version itelle..ehkä :lol:
     

Kerro tästä muillekin!