225 slant six kunnostusta (ent. vedet öljyn seassa)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja nostokurki, 4.9.2013.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eikös kaikissa mopareissa slant, sb, bb ja rb ole sama startti?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kyllä vaan.
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    kysyppä paronilta, sillä vois startti ollakki?
     
  4. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    paroni ?

    kävin aamulla kavaltamassa puli-songelta yhden startin. ei pyöri mutta koetellaan rasvailla se kuntoon.
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    eli puutteenperältä kuorma-autoilija :wink: sitä sit tiiä onko silkää ehjiä mut jos jotai käyttökeleposta?
     
  6. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    nose :D
     
  7. Liljon

    Liljon 1st gear

    Pitääkö slantin kannentiivisteestä avata moottorin etummainen ja keskellä oleva vesireikä? Lohkosta ja kannesta reiät sattuisi kohdalleen mutta tiivisteessä reikiä ei ole siinä kohdalla.
    Vanhassa tiivisteessä oli reiät ummessa ja nyt mietin uuden tiivisteen kanssa mitä teen.
     
  8. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    eiköhän noi oo tarkotuksella tukittu et vesi kiertää kunnolla koko moottorissa!
    aika yleistä,joskus on pieni reikä siinä "tulpatussa" kohdassa.
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    On "sama" vaan ainakin kahta eri teholuokkaa löytyy...
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Slantti tykkää paksusta tyhmäkäynnin seoksesta... Muuten tosiaan tupsii.
     
  11. Liljon

    Liljon 1st gear

    Niin meinasin itekin mutta kun koneella on ollut lämpömurheita niin alkoi epäilyttämään.
    Kuka muu myöntää jättäneensä reiät umpeen? :D
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    yhestä pahvista aukaisin kerran mutta en tiiä oliko siit mitää hyötyä? viimeset kymmenkunta pahvia on laitettu suoraan paketista ilman ylimääräsiä reiän tekoja ja toimii;)
     
  13. kinpin

    kinpin 1st gear

    Nyt on onkelma! Otin imupakosarjahässäkän pois ja tadaa, ohjaamon puolen laitimmainen pultti on katki. Erinäisen selvittelyn jälkeen pulttia päädyttiin poraamaan pois, pora meni sisälle noin 8mm eikä sen jälkeen enää mihinkään. Vastakierretappi kokeiltu, ei voittoa.

    Onko ainoa vaihtoehto enää koneistamo?
     

Kerro tästä muillekin!