225 superista tehot irti????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 16.9.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    kuinkahan 225 super six:istä saa tehoo pihalle halvalla?eihän siellä oo vissiin kuin joku karvan päälle sata hummaa???sais ees 160hp....toiveunta?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Laittamalla siihen turboahtimen. Ei muuten halvalla ja helposti.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    vai että turbo..tartteekohan öljypohja muuttaa?ja mitä muita muutoksia vaatis?ja mistä semmosen saa ja mihin hintaan?
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tarvii tehdä ahtimen öljylle paluulinja öljypohjaan. Muutenkin toi tekeminen on halpaa vain jos osaa käsityötä ja on välineitä sen tekemiseen käytettävissä. Perinteisin virityskonstein saat tehdä aika lailla paljon jotta saat 160 todellista heppaa irti ja kutosen viritysosat maksaa uutena enempi kuin kasin, käytettynä niitä on huonosti tarjolla.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    okei..no paljokohan tehoja saa jos laittaa turbon,tuplakaasarit ja peltisatsin?lähetä rakennus ohjeita sähköpostiin jos viitsit. coffin@tosikiva.net
     
  6. Matti

    Matti Gearhead

    nostat koneen pois,teet täydellisen konerempan,vaihdat männänrenkaat,laakerit jne... käytät kannen koneistamolla...
    konerempaa jos ei tarvi uusia mäntiä yms.
    osat vaikka finn-amilta,saat alle 1000€:lla
    parisensataa kaakkia helposti!
     
  7. Matti

    Matti Gearhead

    mielestäni turbot on corolloja ja nyhveröitä varten!
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin varmaan, ei niille silti oo kiva hävitä. Mun ainoo kokemus super siksin tekemisestä on kun aspenin pannun remppasin ja piristin. Siihen tehtiin täysremppa, porattiin jne. Nokaksi tuli mieto mekaaninen MP:n viri nokka, kantta laskettiin 2 mm, kanavat portattiin, imu ja pakosarjat sai myös oman osansa hoidosta, samoin jakajan ennakkokäyrä pantiin kohdalleen. Putkisto oli 2 1/4" turbo vaimentimilla ja kaasarina vakio kakskurkkunen joka on riittävän suuri. 200 heppaa? Ei sinne päinkään, ehkä 120-130? Kävin perskynän kellottamassakin 1/8 maililla ja sain ajaksi 12.006/96.57 km/t. Mainittakoon, että kun löin keulille pikkubudjetilla kasatun 318:n jossa ehkä oli vähän reilu 200 heppaa, sama matka meni 9.71 / 123. "Virheitä" joita ton kutosen kanssa tuli tehtyä oli liian mieto nokka, se olis sietäny rajumpaakin ja olis voinut saada vähän enempi tehoa. Toinen oli, että kansi huutaa isompia venttiilejä jotta se virtais. Niitä saa mopar performancelta, mutta se 1000€ meni jo suunnilleen siinä. Paniko muuten kukaan merkille, että west coast cupissa oli tänä kesänä '66 valtteri turbo kutosella, ja paukkasi ysin puolelle?
     
  9. asspen

    asspen 1st gear

    Saa muuten halvemmalla venttiilihommelit tehtyä kun laittaa chevyn 305 venttiilit. Mulla on kansi koneistamolla, katsellaan sitten joskus liikkuuko edes eteenpäin...

    Vakio 305 venttiilit maksavat ihan jotain muuta kuin MP 225 ylikokoventtiilit...

    Ohjurit pitää vaihtaa pienempiin ja hionnat tietysti seeteihin jne. Aika kaposesti jää väliä venttiileiden väliin mutta pitäisi toimia kuitenkin. Googlella aikanaan hain ja joku amerikan ihmepoika oli moisen hommelin tehnyt...

    Tämä kaikki tietysti edellyttää sitä että koneistukset ei maksa mitään... muuten siitä on halpuus kaukana

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: asspen 2003-09-18 20:13 ]</font>
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    On sinne sovitettu muitakin, mutta pituus on se vähän ongelmallinen juttu. Jotkut on jenkeissä sovittanut niihin Ford Motorsportin 2.3 litrasen nelosen venttiilit jotka on sekä edulliset, että pitäis olla pituudeltaan aika liki.
     
  11. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    oletkos asspen kipannut 318 koneen roskiin vai onko tämä joku toinen projekti??
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    "Paniko muuten kukaan merkille, että west coast cupissa oli tänä kesänä '66 valtteri turbo kutosella, ja paukkasi ysin puolelle?"

    Kylläpä taisi naapurikylän tovereilla jäädä ennätykseksi 11,5 vähän alta 200 loppunopeudella. Seuraavassa lähdössä sitten tämä varsinainen kisamoottori sitten särkyikin. Ensi kesäksi tekevät uuden moottorin ja varmasti jahtaavat kyllä tuota ysin aikaa.

    Oliko tuossa Mopemanin Aspenissa peltisarjaa? Vaikuttaa ainakin yhtäkkiä katsottuna tuo kutosen valusarja aika ahtaalta. Kumpi MP:n nokka 244 vai 268? tuossa 244 asteisessahan on vaan vähän enempi nostoa kuin uudemmassa (`71=>) vakionokassa. 268:kin on vielä melko mieto ainakin manuaaliaskin kanssa.
    Itse vielä lisäisin tuohon virhe listaan sen, että moottori oli Aspenissa. Eikö se paina jotain 1600-1700kg kutosellakin?

    Itse virittelin kanssa 225:n Valianttiin pari talvea sitten. Tuli tuo 268 nokka, peltisarja 2,5" putkella, 318:n venttiilit, vähän porttausta ja super sixin imusarja 360:n 2-reikäsellä kaasarilla. Jatkona A-833 ja 2,76 lukoton perä. Varttimaililla testasin vuosi takaperin ja tuli 16,01/142km/h (1/8mile 10.55/110)yhdellä 185:lla nakilla vielä kakkosella sutien. Eihän se vielä häävi aika ole, mutta päihittää vakio 273 Commandonkin. Paljon kivempi sanoa että se on vaan kutosella :smile: Ja jos vielä tehoja veikkais niin oliskohan 170-180 heppaa kovin kaukana?
    Jos jotain kiinnostaa niin saattais olla jouten tuo moottori. Tulee uusi ja tehokkaampi ens kesäksi...
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jaa. No sitten oli tuloksissa virhes, siellä seisoo 9.90/216. Huimalta se tuntuikin, ja huimalta tuntuu 11.5:kin.

    Ei ollu peltisarjaa, mutta vlausatsia portattiin sen minkä pystyi, eli ei kauheen paljoa. Vakio lukkoturbiini jollain 1400 stall speedillä 2.95 välityksen ja painon lisäksi ei varmaan paljon auttanut menoa. Nokka oli se 244; se oli tosiaan käsittämättömän kesy ja kaikki oli ohi jossain 4000:n kohdalla. Piti olla varovainen sen nokan kanssa kun oli eka kutossessio, mutta tuntuis sietävän noillakin oheisilla reilusti tiukempaa. Sulla oli kutosessa aika onnistuneen tuntunen kombinaatio. Tolla 318:lla oli sama turbiini ja sama perä kun kutosellakin, ja pidosta oli siinäkin puutetta (ei lukkoa) + säädöt ei olleet kohdallaan; cartteri stumppas aina kun toisiot lähti aukeemaan. Kutosella siitä olis tullut hyvä bracketti vehe, heittoa ajoissa oli ehkä sadasosa. Veivasin malmin lentokentällä sillä 7 lähtöä 15 minuutin aikana; ei ollut ruuhkaa!
     
  14. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Noo minä taas tähän kutos asiaan.
    Tekeekö suurta vaikutusta 4-reikänen 390 holley.Tarkoitan tätä High Pack versiota.
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noin amatöörinä vois ainakin jatella, että se on miellyttävämpi ajella sillä kun isolla yksvaihe kakskurkkusella. Ainakin toi omani oli jo vakio super sick kaasarilla sellanen, että kaasuun castaavuus oli erinomainen, paitsi, ettei viimisellä kymmenellä sentillä ollut mitään vaikutusta. Tossa holleyssa on varmaan pienemmät primäärit kuin mitä siinä, ja toisio tulee sitten mukaan tarpeen vaatiessa. Itse asiassa olisn halunnut kokeilla kaksvaiheista kakskurkkusta tossa kun tuntu, että se olis sellasella voinut olla parempi. (ja itse asiassa kokeilinkin, mutta 1.3 DX corollan kaasari oli kuitenkin turhan pieni :smile:
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kyllähän se varmaan on nelireikäinen miellyttävämpi ajella, niinkuin Mopeman jo sanoikin. Saa varmaan kulutustakin pienemmäksi kun saa säädettyä ensiöpuolen erikseen? Minunkin auto vastaa kyllä kaasuun aika herkästi ja viimeisistä senteistä on apua vasta aivan yläkierroksilla. Tämä minun Holley on kuitenkin se isompi pikkulohkon/isolohkon kaasutin, joka ei sovi suoraan imusarjaan paikalleen.

    Silloin kun minä mietin tuota nokkaa, niin moni sanoi että älä vaan laita tuota 268:a, laita se miedompi ettei vaan karkaa alaväännöt koneesta. Minä aattelin että ja paskat omapahan on moottorini. Ja miten kävi: vetää nelosella noin neljästäkympistä (reilua tyhjäkäyntiä) ylöspäin nikottelematta. Kaippa se tuo pitkä isku auttaa asiassa.
    Ei se tuollakaan nokalla hirveä ole vetämään yli 4500 kierroksen. Tuolla 2.76 välityksellä se ei jaksanut vetää nelosella sen yli. Huiput oli vähän yli 170km/h tutkalla mitattuna. Nyt kun kone on eri kopassa jossa on 3.23 välitys, niin jaksaa vetää huomattavasti ylemmäs. Ei kylläkään ole kiekkamittaria tässä autossa, mutta kun otettiin pieni kisa lastutetun Volvo T4:n kanssa, niin nopeusmittari huiteli jossain 210 paikkeilla. Paljonkohan lienee sitten jo virhettä tuossa vauhdissa, 100:n vauhdissa ei juuri ole. Kyllähän se Volvo meni edelle mutta kivaa oli :smile:. Varsinkin seuraavalla viikolla kun Volvon mies tuli kyseleen tehoja , "kulkee niin kovasti tuon näköiseksi autoksi" (haalistunut 4-ovinen orkkis Valiantti). Kuutosella se vaan on :grin:
     
  17. asspen

    asspen 1st gear

    Ei ole kipattu, on vaan keksitty suuremmat suunnitelmat... Tämä on sellanen syrjähyppy... tavallaan...



     
  18. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kun noissa aikaisemmissa keskusteluissa pähkäsin turboo slanttii.Kävin keskustelua asian tiimoilta Lehtimäen Timpan kanssa suositteli heti ruiskuu tais olla Hestekin (miten lie kirjoitetaan),helppo säätää ja pysyy vauhdissa mukana.Täytyy kyllä sanoa et jää meikäläiseltä tekemettä,kustannus arvio 2500-3000 eskon pintaan.Niin viellä laatikko,kadaani,perä ym.
    ps: onkohan kone kallis?
     
  19. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    viri vehkeistä en tiedä, mutta jos joku haluaa vakio kutvosesta taloudellisen, niin suosittelen weberin dgav kaasaria.

    Tehossa ei häviä normaalille kutvosen kaksi kurkkuiselle, mutta kulutuksessa on eroa.

    Ja jos ite ei jaksa/osaa tehä adapteria niin cliffordilla ja profuellinella on myytävänä.

    Profuellinella on muuten myytävänä imusarja johon voi tyrkätä kaksi dgav:tä, luulis kakun riittävän viri vehkeisiinkin.
     
  20. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Niin ja jos kutosen turbottaminen kiinnostaa, käyppä tsekkaamassa http://www.slantsix.org ja sieltä artikkelit.

    Löytyy tekstiä vakio 225:n turbottamisesta.
    Paljon ajettu muuten vakio 225:n turbolla kulki jotain 16s varttimaililla.

    Ite ainakiin oon vakavasti harkinnu turbon laittamista kutoseen kohan muut projektit antaa myöten.
     

Kerro tästä muillekin!