225 superista tehot irti????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 16.9.2003.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuohon `65 Dartiin sopivia saa Cliffordilta, jos se on 198 tai 225 koneella. Hintaa tulee varmaan ihan mukavasti jos nyt edes sattuvat myymään. Ollut tieten viime aikoina lievästi hakuttomuutta myydä tavaraa :eek:
    Tai mulla on kans yksi itse tehty sarja mahdollisesti jouten. Nyt taas autossa paikallaan, mutta jos tarvitsija löytyy niin joutaa.
    170 koneeseen ei taida olla valmiita olemassakaan. Joutuu tekeen itse.
     
  2. dustez

    dustez Gearhead

  3. veekasi

    veekasi Gearhead

    Joskus ammoin ton Leksan viilaaman kutvosen nähneenä, voi kyl nostaa hattua, ja "sehän on vaan kutonen. Hienosti kävi, slantti laulaa hienosti kun kiekkoja tais olla päälle 7 000 rpm. En tiä pettääkö muisti, mut on jääny sellanen kuva et ko pata ois kiertäny(=kestäny kierrättää) 7800rpm?!
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aika monet vakiomotitkin kiertää ongelmitta yli sesikan, muttei ne siellä enää mitään tuota.
     
  5. Bussikuski

    Bussikuski 3rd gear

    Vastaampa velipojan eli Leksan puolesta,pikkunassikkana kun mukana pyörin niin muistelen et rajotin oli 7400rpm,normaali vaihto 6500 paikkeilla.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mitäs jos laittaakin kutosen ruiskuineen päivineen jeepistä (4.0 HO)? Vakiona kaksinkertaiset tehot verrattuna 225:een, pienempi kulutus. Sitten kun ottaa kampuran 4.2 koneesta saa tilavuudeksi 4.5 litraa, sitten vielä peltisatsia, nokka-akselia jne... Ehkäpä 250-300 heppaa mahdolista saada ?
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Muistaakos kukaan aikanaan V8:ssa esiteltyä "viilattua valtteria" antoi melko mukavasti tehoa,mut nykyään on kai ihan turha virittää kutosta(ilman turboa) kun kasille saa helposti luvat ja kyllähän 273-360+ tuottaa tehoa pikkasen eri malliin kuin 225:n ja täyd.rempan viritysosineen tulee maksamaan aika lailla saman verran!
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jos tarkoitat sitä noin vuonna 81 juttua niin muistissa on. Itse peruskone on kaverilla osina ja kaasari-imusarja paketti on vissiin vielä Kalajoella, sinne ainakin jäi. Siinä taisi olla lähemmäs 250hv kampuralta. Itse auto viimetietojen mukaan jossain pääkaupunkiseudulla, oli alkujaan rakennettu tässä Oulaisissa.

    Jos haluaa pelkästään tehoa hakea, niin silloin se on sama kun vaihtaa kasin keulalle. Perusviritetyn 318:n tehoihin saa 225:sta virittää jo vähän reilummin ja kalliimmaksi tulee.
    Omalla kohdalla tämä slantti homma on lähinnä henkisellä puolella. Vaparin virittelyä tuli vähän kokeiltua ja nyt on jo pitempään suunniteltu ahdettua konetta. Kasikoneella saa helposti tehoa, mutta niitähän on joka jätkällä. Niitäkin kyllä löytyy talosta, että pääsee niitten kasin äänien kanssa fiilisteleen aina tarvittaessa. Vaikka viritetyn slantin äänet ne vasta onkin musiikkia korville :D
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Vuotta en muista mut punainen oli auto! Meilläkin oli tuommoinen imusarja vaakaimuille,mut en muista mihin se myytiin.
     
  10. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Mä enoo varma liittyykö tää mihinkään mut eikös kaheksköötluvulla ollu joku -73? dartti joka kutosella kiusas kasikoneisii.Meinaan olis siitä tos kulmilla toi kolmelle vaakaimulle imusatsi.
    Slantistä puhe.
    ps kuuuulema 270hp pukkas takapyöristä?
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Punanen ja vuodelta ´65 oli Valtsu. Itse en kyllä muista autoa, olin noin vuoden vanha esittelyn aikoihin...

    Onhan noita imusatseja kertynyt itsellekin. Tuossa on valikoimaa. Punainen super sixin imusarja 360:n kaasarilla on tällä hetkellä paikallaan 225:ssa ja Cliffordin sivuimusarja menee tulevaan sataseitenkymppiin läppärungon ja suuttimien kera.
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Muistankohan oikein mutu et meidän sarjan ois valmistanut LYNX,australia...
     
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hyvin paljon mahdollista. Sellanen oli siinä punasessa Valiantissakin.
     
  14. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Heeih!! kertokaas ny mullekin millasesta vaakasivu imusarjasta on kyse? ettei tarvii tyhmänä puhella etipäin asiasta mistä ei mitään ymmärrä :wink:
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eli semmonen imusarja kolmelle vaaka Weberille tms. Tässä kuvassa oikealla alhaalla on vastaava Cliffordin imusarja.
     
  16. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Kiitti kuvasta! mites onko noita paljoa suomen maassa käytössä?
     
  17. Bussikuski

    Bussikuski 3rd gear

    Vai Cliffordilta löytyy tuollaisia;meil on jemmasa Leksan koneesta sarja joka on Offenhauserin nelireikäinen,ei vissiin hirmu yleinen...,ja pakosarjat olivat Gliffordin kaksiosaiset,ovat sukulaisen Aspenissa kiinni,ja ei niin hirveän yleinen Offenhauser venakoppa kutoseen...
     
  18. Bussikuski

    Bussikuski 3rd gear

    Vai Cliffordilta löytyy tuollaisia;meil on jemmasa Leksan koneesta sarja joka on Offenhauserin nelireikäinen,ei vissiin hirmu yleinen...,ja pakosarjat olivat Gliffordin kaksiosaiset,ovat sukulaisen Aspenissa kiinni,ja ei niin hirveän yleinen Offenhauser venakoppa kutoseen...
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Se toinen kuvassa oleva aluimusarja on kans Cliffordin. Siinä on isommat kanavat mitä vakio imusarjoissa. Offyssä on suunnilleen samankokoiset mitä vakioissa.
    Tuolta saisi samanlaisen sivuimusarjan mikä mullakin, ja täältä pakosarjat, mitkä vissiin Leksankin koneessa oli? Cliffordin Mopar sivu

    Siinä viilatussa valtterissa oli kans Offenhauserin venakoppa ja sekin on nyt kaverin hyllyssä. Eikä myy vaikkei enää oo autoakaan mihin sen laittaisi, oon kysynyt ainakin sata kertaa :mad: Pitääpä kysyä taas huomenna kun näkee... :)
    Eipä noita erikois-osia ole hirveitä määriä liikenteessä. Mulle saa tarjota semmosta venakoppaa järkevää rahamäärää vastaan, tai voin antaa vaihdossa pikkulohkon M/T kopat :lol:

    Tuosta Leksan autosta olisi mukava kuulla enempikin.
     
  20. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    En jaksa kaikkia posteja aiheesta kahlata läpi.
    Tiedoksi vaan, että tuoreessa Mopar Musclessa rakensivat reilu 300 hp slantin.Siitä vois jotain vinkkejä saada....
     

Kerro tästä muillekin!