275/60/15 mahtuuko Capriceen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja CapriceClassic, 28.5.2006.

  1. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Eli tuli tuossa "Sulo Vileeninä = kun sai niin halavalla..." ostettua tuollaiset 275/60/15 gummit... eli nyt kysymys kuuluukin, että onko kukaan kokeillut, että mahtuvatko tuollaiset gummit pyörimään Farmari Capricen taka-akselilla...

    Niin ja vielä teille "ei ole mitään järkeä laittaa tuollaisia kumeja johonkin v***n Capriceen ihmiset"... Tiedän että olette oikeassa, mutta kommenttinne ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa :lol:

    Kiitos ja anteeksi...
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Enpä ole laittanut mutta olen taka-akselilla mielestäni nähnyt. Pitäähän leveässä autossa olla leveät renkaat :lol:
     
  3. hd57

    hd57 1st gear

    Takana oli joskus 250 leveät.Lastin kanssa otti kaariin gummi kiinni.Riippuu tietysti vanteesta,mulla oli aika reilusti ulospäin levittävät.
     
  4. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Eipä oo mulla valittanu, vaihdoin tosin takajousetkin uusiin.
     
  5. rocketman

    rocketman Gearhead

    customcruiserissa oli mulla ammoin 295/50/15 10" vanteella ja otteeseen merkittynä, joten eiköhän tuokin onnistu.
     
  6. 280471

    280471 1st gear

    menee helposti,itellä oli 7 tuuman vanteella.oon nähny 295/50 ja tosi leveellä vanteella capricessa ja hyvin pyörii.paa eteen 245/60 15 ni sopii tyyliin hyvin!
     
  7. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Mulla on 265/60-15 sedanissa ja tilaa piisaa.
    Muistaakseni sedanissa on vieläpä vähemmän tilaa kuin farmissa.
    Korjatkoon joku jos muistini pätkii...
     
  8. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    Itellä oli stw:ssä vielä sillon kun se oli mun
    245/60r15 8x15 vanteella edessä
    295/50r15 10x15 vanteella takana
    mutta kun oli 8hengen henkilöauto niin eräällä ryyppyreissuilla raapas kiinni taka kaareen joten jouduin pokkaamaan kaaret takaa
    toi on vanteesta kiinni miten se istuu autoon ja tolle 275/60r15 tarttis sen 10x15 vanteen vaikka sen voi laittaa8-10x15 vanteelle ja jos perä on vakio korkeudessa kyllä se sinne sopii vähän korkeen olonen se rengas on joten kuormattuna töyssyissä voi raapia kiinni

    ps. itellä oli pitovaikeuksia niillä saatanan vakio sirkkelinterillä:rotfl: (235/70r15)
    pps.
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuossa capricessa on 275/60-15 ja muistaakseni 10" vanteella. Omistaja voinee valaista asiaa lisää, jos lukee.
     
  10. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Jees elikkäs tällä hetkellä vanteet on sen 8" leveät, jotenka ilmeisestikin ongelmia ei pitäisi tulla.... Lisäksi kun onneksi on nuo kuormajouset, jotenka perä muutenkin vähän vakiota ylempänä.

    Kiitoksia vaan kaikille avusta, täytynee tuossa huomenna tai ylihuomenna käydä pyöräyttämässä ne gummit vanteelle.

    BTW... Aikasta helevetin hieno Caprice tuossa kuvassa 8)
     
  11. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    mulla on capricessa 275/70/15 kumit takana eikä ota mistään kiinni . paremmat ajaa kuin orkkis 235 kiekot!!
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear



    Niinpä! Suomen hienoin :D
     
  13. raggar

    raggar Gearhead

    Mulla on 275/60-15 renkaat takana ja olis tilaa vielä vaikka kuinka helevetisti. Vanteetkin on peräti 6 tuumaa levveet 8)
    Ei vaan näytä niin leveiltä nuo renkaat ku ovat niin pirun sisällä, johtuu just noista vanteista
     
  14. HT

    HT Gearhead

    Oletko tosissasi raggar? 275 rengas 6-vanteella! Tuosta näkisin mielelläni kuvan. 8)
     
  15. HT

    HT Gearhead

    Oletko tosissasi raggar? 275 rengas 6-vanteella! Tuosta näkisin mielelläni kuvan. 8)
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Niin minäkin :wink: 275/60-15 ja 6" vanteet on varmasti vinkeän näköinen yhdistelmä :p

    Itellä oli aikoinaan vastaavan kokoiset gummit 7" vanteella ja aika pallon näköset nekin jo oli. Eli tossa semmosesta foto: http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/hal10.jpg
     
  17. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Jees... sain viimeinkin vaihdatettua nuo 275 alle, ja hyvin tuntuvat mahtuvan... Tosin rengasliikkeen kaverin mielestä kannattaisi auto kuullemma muutoskatsastuttaa, mutta mene ja tiedä...

    BTW... niin ja tosiaankin renkaat tulivat ainoastaan 7" leveille vanteille (kuulemma byrokraattien mielestä pitäis olla vähintään 8" leveät)... mutta hyvinpä ne tuntuu noilla "alimittasillakin" toimivan... ja ainakin mielestäni kohensivat aikastalailla auton ulkonäköä... mutta tämä on tietenkin vain mielipide kysymys...
     
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    STRO taulukko sanoo aika suoraan 7" vanteen olevan minimi vanne 275/60-15 renkaalle, joten ei se siitä byrokratiasta. Muutoskatsastus kannataa kyllä suorittaa.
     
  19. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Asia selvä... se rengasliikkeen kaveri vaan taulukoittensa perusteella väitti, että lain mukaan ko rengas vaatii vähintään 8" leveän vanteen...

    Ja kyllähän tuon toki voisi käydä muutoskatsastamassa, mutta jotenkin vaan tympii maksaa siitäkin lystistä se 35e... Kun kuitenkaan en ajatellut autoani noilla pyörillä leimalla käyttää...
     
  20. Jasse

    Jasse 1st gear

    No sitten samalla seuraavan katsastuksen yhteydessä ;)
     

Kerro tästä muillekin!