289+t-10 41-48 fordiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja naked, 6.1.2012.

  1. naked

    naked 1st gear

    onko kukaan tehnyt? lähinnä arveluttaa mustang -66 peräisin oleva laatikko. shifterin kiinnitys näyttää kuvista päätellen olevan aika takana hännässä.meneekö valitsin "etusohvan alle".onko olemassa shifterin siirtosarjoja tai voiko laittaa esim vanhemmasta falconin lootasta hännän jossa näyttäisi olevan kiinnitys hännän etu-osassa.kaikki vinkit ja huomioitavat asiat ovat tervetulleita.
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Pari ajatusta; onko tarkoitus katsastaa Suomessa? `66 289:ssä taitaa olla tehoa ihan kohtalaisesti, riittääkö `41-`48:n vertailutilavuus ja -teho muutoskatsastukseen, vai pitääkö hakea lupia? `41-`48 öljypohjan syvä pää takana, 289:ssä edessä. Sovitettavissa esim tuoreemman T-birdin öljypohjalla? Ainakin S-10:n T5:ssa olis vaihdekeppi oikeassa kohtaa ja olis se 5:s vaihdekin hyödynnettävissä.
     
  3. naked

    naked 1st gear

    juu tarkoitus olisi leimata suomeen ilman poikkeus lupaa. suurin vertailu moottori on 239.4 joten 25% säännöllä sen ei pitäisi olla ongelma.tehot on taas eri asia. käsittääkseni dynolapulla voi korvata tehtaan ilmoittamat tehot jos esim puristuksia on pudotettu tms tehon laskemiseksi. öljypohjasta ei luulisi olevan ongelmaa ellei simpukka tai centerlink ota siihen kiinni. laatikko on 4 lov t-10.
     
  4. jzl

    jzl 1st gear

    niin fordissahan on moottori etupalkin takana melkein 100%, mutta raidetanko tulee aika lähelle öljypohjaa.
     
  5. lake ender

    lake ender Gearhead

    Hatunnoston arvoinen suoritus jos saat yhdistelmän soviteltua paikoilleen. Semmosessa kirjassa kuin "how to build fat fords" on juttua fordin tekniikan istuttamisesta fordiin. siinäkin pistivät c4:sen 302:sen jatkeeksi 40 fordiin, kun manuaalin sovittaminen olisi käynnyt mahdottomaksi. Manuaalin keppi tulee johonkin sohvapenkin alle todellakin. Öljypohjan tarttet kanssa toisenlaisen, niinkun tuossa aikasemmin todettiin, ellet sitten halua konetta todella ylös ja/tai taakse.
     
  6. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Kyllä manuaalin asentaminen ei voi vaihdekepin paikasta jäädä kiinni. Mielikuvitusta ja sovellusta kehiin. Näkeehän vaihdekeppejä nykyään pakettiautojen koetaulussakin töjöttävän.
     
  7. dirty

    dirty 1st gear

    Nii saahan sen tarvike tms sifterin suoraan esim. siihen laatikon päämurikan perään kii ettei tarvi häntään asti viedä, kun tekee sopivan braketin ja sit vaan tangot ja uniball päät jne.
     
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ite hankkisin siihen Mustangin tai T-Birdin T-5 lootan ja Letukan S-10 hännän ,siten saa sen kepin tulemaan aika asiallisesti oikeaan paikkaan.
    Letukan S-10:n T-5 lootankin voi ostaa,mutta se ei käy sitten suoraan Fordin kattilaan,joutuu adaptoimaan sen.
    Ylijääneen T-10:n voi laittaa myyntiin sitten vaikka museomiehille.

    Sellainen T-femma on aika asiallinen käyttää ja viides vaihde tuo kiistatonta hyötyä sekä mukavuutta matkan tekoon.

    Ai mistä niitä häntiä,no vaikka täältä:
    http://www.ebay.com/itm/Borg-Warner-S10 ... es&vxp=mtr
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eiks '94 ja uudemmis letukan S10 T5:s oo voortin jako? Vai mikä niis sit on? Ei perus letukan ainakaa.
     
  10. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Karpo huutais tähän: AIVAN! Niinhän se taisi ollakkin. En vaan sitä heti muistanut,kun en ole niitä S-10 askeja niinkään tutkaillut,koska pelkäsin että voi jäädä hieman poloiseksi naulapään takana.
     

Kerro tästä muillekin!