3.0 saratogan laatikkovikaa taas

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja GARAGE_INC, 26.1.2008.

  1. eski

    eski 1st gear

    Turha sitä jurruttaa ja pahimmassa tapauksessa rikkoa enempää. Ne koodit kannttaa luetuttaa niin ne voivat kertoa viasta jos suoraan. Ne solenoidit voivat olla mennyttä, kaikki liitokset kannattaa tarkistaa ja putsata.
     
  2. Simo

    Simo 1st gear

    Aikanaan kon omasta 3.0 avo LeBaronista meni nelonen hukkaan, niin ei laatikon öljystä mitään ihmeenpiä pystynyt näkemäaan, vaikka todellisuudessa siellä oli yksi iso C-rengas katkennut ja sorvannut kytkinpakan sököksi.
    Eritysitä tässä oli vielä, että merkkikorjaamon vikatestauksessakaan ei pystytty sanomaan, että pakka oli loppu. Levyjen välissä ollut C-renkaan pala kompensoi välykset, kai...

    Eli ei ajoa, osiksi vain. Korjasin itse omani silloin vuonna 96 ja ei siellä mekaanisesti juuren kummenpaa ole kuin muissakaan automaateissa.
     
  3. virta

    virta Gearhead

    Multa muuten löytyy tuohon uusi solenoidipaketti ja masterkitti(korjaussatsi).
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    mutta oliko oire se että piti sammuttaa auto kokonaan ennenkuin sait mitään pykälää päälle, vai jättikö vaan nelonen menemättä päälle, ja pääsit ajamaan max kolmosella?

    JA voiko koodeja jollain tapaa lukea tuossa parkkipaikalla. rysleri huolto on naapuri kunnassa ja vain ykkösellä pääsee.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulla on tota Mopar ATF+4:ää ihan varastotavarana nykyään, kun ei uskalla enää noiden Moparien laatikoiden kanssa leikkiä öljysotaa :rotfl: :rotfl: :rotfl: .. Ja löytyy testeri, jolla pitäis pystyä keskustelemaan sekä moottorinohjaus- että latatikkotietsikoiden kanssa!! Enkä oo kaukana Nummelasta!!
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Jaa sulla on testeri. Miten sitä pääsee käyttämään, ihanko saa jollain tapaa ottaa hetkeksi käyttöönsä sen, vai tarvitseeko auto saada sinne? kun ei pääse kun 50kmh /4000 rpm... Ei hyvä.
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Kerrottakoon nyt vielä että en ole koskaan rempannut vaihteistoa, en minkäänlaista. Tuo yks kommenttini että vanhemmat on helpompia tarkoitti että niissä ei nuo sähköasiat mutkista asioita entisestään..
    Sitä pidän outona ettei loota pyri siihen limp modeen...??
     
  8. Simo

    Simo 1st gear

    Limpissä laatikko menee kakkoselle, jospa juuri tuo kakkonen poissa pelistä?
    Laatikon koodeja luettaessa etupyörät nostettiin ylös ja taisi laite siinäkin ajella itsekseen jotain testejä. Eli ei välttämättä vain piuha kiinni koodien luku. Laatikon testipistoke oli LeBaronissa rattiakselin vieressä, kuskin jalkatilassa.

    Ei siellä laatikossa mitään erityisiä sähköjä ole, tietokone ohjaa sitä relepakettia.

    Omassani laatikko toimi normaalisti kolmoselle asti, jos kepin laittoi kolmoselle. Jos taas deelle, niin siinä vaiheessa kun se alkoi hakea nelosta, laatikko meni limppiin eli kakkoselle. Tuosta se tokenee vain sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä.
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ok.. mutta eikö luulisi menevän limppiin jo ykkösellä..? Sen teidän ettei kakkonen ole palanut, kun se löytyi jollain pyhällä hengellä, se piti kun painoi kaasua, kunnes sekosi sitten kolmosen vaihdossa... :odroll:
    sanalla sanoen kummallisesti käyttäytyvä laatikko. Kuka näitä muuten korjaa? Ihmettelen kun sitä pakkiakaan ei ole, ja mikä piru hävittää joka vaihteen kun päättää seota.. Ihan kuin jäisi jollekin välivapaalle. Onko tuollainen mekaanisesti mahdollista?

    Toisaalta, jos sieltä on jokin pamahtanut, se lyö limp modeaan päälle mutta ei toimi silläkään kun se jokin hajosi, tätähän varmaan ajattelit? Hmm.... mikäs sen tuolla aiheutaisi?
     
  10. Impala71

    Impala71 1st gear

    joo oppii se mutta kannattaa kumminkin kokeilla sitä compuutterin nollausta koska tuossa moparin tietokoneohjautussa lootassa lähestulkoon kaikki toiminta perustuu sen compuutterin käskytykseen ja esimerkiksi öjynvaihto muuttaa lootan ominsisuuksia jo sen verran että loota ei välttämättä osaa heti toimia oikein öljynvaihdon jälkeen.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On se testeri sen verran arvokas laite, että sitä ei lainata eikä siihen koske muut!!! Eli valitettavasti pitäis auto saada tänne ja silloinkin on aina se riski, että tietokoneet ei keskustele (eilenkin -90:sen Jeepin ABS tietokone ei keskustellut testerin uudemman softan kanssa, piti vaihtaa ohjelmakortti vanhempaan versioon ja sitten keskusteli!!)!!
     
  12. härpätin

    härpätin 1st gear

    Turha tuota on testeröidä. Jos pakki on mykkä niin romuna on.
    Sekopäinen käytös johtuu siitä, että venttiilikoneisto on jo täynnä paskaa ja tekee siksi mitä sattuu.
    Jos nyppäät ehjästä sähkölaatikosta vaikka kaikki johdot veke niin silti löytyy aina pakki ja 2-tai 3- vaihde. Kaikista. Jos ei löydy, loota on rikki.
    Ei kannata ajaa enää metriäkään, joka metri tuhoaa laatikkoa lisää.
     
  13. Amc.Mopar@

    Amc.Mopar@ 3rd gear

    saratogan loota

    Sulla on A604/41TE loota.Käytä vain ATF+3 tai 4 öljyjä. mittaa kuumana P tai N asennoissa.Mittatikussa on merkit sitä varten, älä ylitäytä. Sun laatikon nopeustunnistin on rikki. Eli tietokone ei saa nopeussignaalia yms. joten se lyö hätäohjelman (Limb-Home) päälle, eli pakkoykkösen. Kun sammutat ja käynnistät uudestaan, tietokone nollautuu. Ja pystyt hetken ajamaan , kunnes hätäohjelma kytkeytyy signaalin puutteessa. Tunnistin sijaitsee laatikon etuosassa,mittatikun ja sähköliittimien vieressä. ainakin Powermatic vantaalla myy ja neuvoo asennuksessa. Normaali öljynvaihdoissa ei mitään tietokoneita tarvi nollata yms. Mutta jos esim. vaihdat eri laatikon tai turbiinin, mutta tietokone on alkup. voi joutua viemään auton korjaamolle jossa ne opetetaan(tutustutetaan) toimimaan kunnolla. ! :pinup:
     
  14. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ei ollenkaan mahdottomuus, mutta mihin perustuu? Eihän siis tuohon tarvita kun jokin laatikon ohjauksen estävä vika niin ei toimi... vai onko omaa kokemusta?
    Piru kun vois testata homman.
     
  15. härpätin

    härpätin 1st gear

    No miten mä nyt sen rautalangasta väännän.... se pakki EI SAA MINKÄÄN VALTAKUNNAN SÄHKÖISTÄ OHJAUSTA. Jos peruutusvaihde ei toimi niin laatikko on rikki. Eikä korjaannu minkään anturin vaihdolla.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No kyllä sillä pakillakin on oma solenoidi siinä ohjauspoxissa!!
    [​IMG]
    Ton kuvan ohjeilla voit testata onko ohjausboksissa joku piiri pimeenä!
     
  17. Reetu

    Reetu 1st gear

    Useampi vuosi tuli kölkyteltyä kendallin +4 ölpällä, eikä esiintynyt mitn ongelmia sen suhteen. Eikä lukenu mopar, en kyllä sano että olisi oikea ratkaisu ollut.
    Ostaessa vaihtoi kuin mummoankan auto, kun MERKKILIIKKEEN jäljiltä oli 0,5L liikaa ölppää laatikossa.

    Liiteristä löytyi boksi tollaseen, jos keksit jossain vaiheessa sitä epäillä. Tosin taitaa olla tietsikkaviat enemmän kuin harvinaisia.
    (On myös startti ja moottorin kompuutterikin jos muille maistuu.)
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  20. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo, eli senhän tiesinkin että mitään mekaanista keppiä ei laatikkoon mene oikeastaan, joten kyllä jokainen vaihde on jotenkin sähköinen. Nopeusanturin viaksi paha oikeastaan laittaa, kun nopeusmittarihan ainakin toimii hienosti.. Mutta noi solenoidit vois käydä läpi.Ihan vaikka piruuttaan.

    niin, enhän mä sitä suoraan kumoa, voi laatikko olla paskanakin ihan totaalisti.. muttei kyllä ihan suoraan osaa sanoa kun yleiset tunnusmerkit puuttuu vielä, siis esim öljy. Nyt siellä laatikossa on ainakn vähän liikaa, lorahti perkele.

    Kertokaapa muuten, mitä väärä öljy tekee tuolla laatikossa, miksei toimi, mitä aiheuttaa ja kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa.

    Miten usein vanha suodatin aiheuttaa ongelmia.... ?
     

Kerro tästä muillekin!