300 km ja väljä ohjuri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fordvessa, 16.10.2006.

  1. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Elikä uudet Trickflown alukannet ja 300 km ajettu, otin yhet venajouset pois ja yllätys yllätys imun ohjurissa oli varmaan pari kolme milliä klappia.
    Kannet on kasattu jenkeissä, ite vaihdoin vaan jouset. Elikä mikä voi kuluttaa ohjurin noin nopeasti?
    Venakoneiston geometria? Ainakin rulla painaa venaa keskeltä
    Viton kumit liian tiiviit?
    (Ford 460)
     
  2. poku

    poku 1st gear

    Eihän se ole mahdollista!Kansi on tehty väärin, venttiilin ohjaimissa puhutaan millin sadasosista.
     
  3. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    kyllä se vaan on kun venttiilin ottaa pois niin reikä on kulunut ovaaliksi, :-? Pitää mennä purkaa loputkin venttiilit pois niin näkee onko muitakin paskana...
     
  4. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Kannet on nyt purettu ja kaikki imu ohjurit on väljiä, ja paljon. Pitää vielä tarkastaa venakoneiston geometria... :oops:
    Voiko "valve floating" aiheuttaa tämmöstä eli imuvena kun on painavempi niin ei pysy mukana, jouset on kyllä 225 lbs seeti paineella ja titaani retskuilla.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tsekkasitko, että ohjurivälykset oli OK, kun kannet oli uudet?
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Veikkaampa että on ollunna tehtaalta liian tiukat
     
  7. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Amerikan osat on vaan tarkistettava aina kahteen kertaan ennen kuin mitään kasaa :-?
     
  8. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Kannet tuli kasattuna ja vaihdoin vain jouset ja retskut. En tarkistanut ohjaimien välyksiä, asennus öljyä oli ja venat liikku kevyesti.
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ompa vähän mystistä jos kerran on kevyesti liikkuneet. Onhan noita teflon tivareita toki siitä moitittu etteivät päästä ohjuria voiteloitumaan kunnolla, mutta kerran valmistajakin semmoset sinne laittaa ja molemmin puolin, ei ongelman pitäs noin suuri olla.

    Onko ohjareissa erillisiä "öljyuria", vähän niinko pyssyn piipun rihlat, vai onko ihan siloset? Minä ottasin yhteyttä tehtaalle, tuskin saa takuumielessä paljoo aikaseksi, mutta josko osaisivat kertoa mikä syy ettei tarvis pelkkää seurausta korjata ja kärsiä samasta vaivasta uudelleen.

    En oikeen jaksa uskoa noilla seetipaineilla että niin pahaa kellumista ja tärinää ois naulaan tullu että tuo siitä johtus, vaan varmaahan ei oo kuin Kärppien kotitappio ratkaisupeleissä
     
  10. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Siinä on semmoset viton kumi tiivarit mitkä pitäs olla vielä tiiviimpiä kuin noi teflon kumit ja ne tosiaan on valimistajan laittamat. Ja ohjurit on ihan sileät sisältä...
    Valmistajaan ollaan lähipäivinä yhteydessä vaikka en usko että se vaikuttaa mitään mutta jos sais sieltä jotain infoa.
    Mulla oli tosiaan rautakansissa semmoset korjausholkit missä oli urat sisällä ja tommoset teflon kumit niin ne kesti monta vuotta eikä ollu mitään ongelmia.
     

Kerro tästä muillekin!