300 M vesivuoto

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jenkkijussi, 13.9.2018.

  1. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Auto on Chrysler 300M 3,5 koneella vm -99.
    Kaikki alkoi siitä, kun vaihdoin paisuntasäiliöön uuden korkin, koska vanha korkki ei pitäny enää paineita risan kumitiivisteen takia. Ohjearvo korkille oli 16psi. Tämän jälkeen ilmeni vesipumpulla vuoto. Kaikki vesipumpun O-renkaat uusittiin ja samalla uusi vesipumppu sekä jakohihna ja kiristimet. Kaikki oli kunnossa noin viikon ajan, sen jälkeen ilmeni vuoto koneen takapäässä. Huhujen mukaan myös siellä on O-rengas tiivisteitä jotka ovat kovettuneita eivätkä pidä enää paineita. Toinen vaihtoehto on imusarjan tiivisteissä. Onko kenelläkään kokemusta moisista oireista? Jos on, niin kuinka hankala tapaus on korjailla?
     
  2. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Muokattu: 13.9.2018
    jenkkijussi tykkää tästä.
  3. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Katsoin noita videoita eikä näyttäisi aivan mahdottomalta savotalta, mutta videoilla kaikki on niin helppoa. Onko kenelläkään käytännön kokemuksia moisesta savotasta?
     
    KajS tykkää tästä.
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vanhempaan 3.5- koneisiin vaihtanut, lienee aika samanlainen.
    Helppo homma, aikaa menee parisen tuntia eikä vaadi mitään erikoisosaamista.
    Tekee vaikka parkkipaikalla.
     
  5. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Aloitellaan kunhan ehditään. Toivottavasti vika löytyy sieltä ettei tule kansipahvin välistä. Tutkitaan.
     
  6. manun

    manun 3rd gear

    Itellä alko Porterin 2.4d vuotamaan vähä joka välistä peräjälkeen niin viime lopussa kun kaikki oli tiivistetysti niin alko työntämään painetta paisariin niin kansivikahan se loppujen lopuksi oli.
     
  7. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Nyt on imusarjat saatu purettua. Sylinterien välinen laakso puolillaan jäähdytysnestettä. Seuraavaksi aletaan tutkimaan jos vuotokohta vaikka löytyisi. Yksi vaihtoehto voisi olla imusarjasta lämmityslaitteelle menevän putken O-renkaan tiiveys. Jatketaan kunhan taas löytyy lisää inspiraatiota.
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  8. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    O-rengashan se syyllinen näkyy olevan. Ei vaan ole enää saatavilla ainakaan merkkiliikkeen kautta, eikä e-bayssäkään ole tarjolla. Hyvät vinkit ovat tervetulleita.
     
  9. Jza

    Jza Gearhead

  10. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

  11. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Kiitti vinkeistä. Täytyy yrittää saada vanhasta mittailtua tarkat mitat. Putken liitos on periaatteessa vain O-renkaan varassa ja jäähdytysjärjestelmässä on jonkun verran painetta.
     
  12. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Voishan siihen o renkaaseen sipaista kuparisilikoonia kevyesti.
     
  13. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    jenkkijussi tykkää tästä.
  14. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Varaosanumero kyllä on, mutta kaupoissa merkinnällä "discontinued part", eli ei enää saatavilla.
     
  15. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Tilaa nippeli tepolta, tos rockauton linkissä oli mitat jotka näyttivät olevan samat kun tepolla.
     
  16. Kalu

    Kalu Gearhead

    Tai miksei ihan paikallisesta hydrauliikka yms putiikista, jos sellanen osuu kulkureitin varrelle.
     
  17. Eikös noita saa ihan Biltemastakin:

    O-RENKAAT, 5 KPL 3/4"X15/16"
    Art. 86-582
    3/4" x 15/16"
    Mitta: 3/4 x 15/16 "
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  18. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

  19. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Löytyi tuosta ihan kulman takaa, sovitellaan viikonloppuna onko sopiva. Täytyy vielä tilata tuo tiivistesarja Rockautosta, en vaan ollut varma sisältääkö se tuon lämmityslaitteen putken "heater pipe" tiivisteen.
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  20. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Sisämitta ja ulkomitat täsmäävät, mutta pitäisi olla soikea tai neliskanttinen poikkileikkaukseltaan. Jää muuten raosta vuotamaan, eli ei tiivistä korkeussuunnassa.
     

Kerro tästä muillekin!