3000 kg:n kantavuudella auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja umpio, 2.8.2014.

  1. umpio

    umpio 3rd gear

    Hjälp!

    Hollannista pitäisi hakea pillarin V12, jossa tyhjäpaino kolmen tonnin huitteilla. Rahti menisi parin viikon päähän, joten jos löytyisi auto, jolla motin voisi tuoda, ei pissisi urakka niin pahasti; muuten työkone seisoo pahimmassa tapauksessa kaksi viikkoa (jakuntaasonihanhelevetinkiire) :mad:

    Eli: onko varmaa tietoa autoista, joissa tuollaisia kantavuuksia olisi? F -sarja, Rami, tjsp?
     
  2. hla

    hla Gearhead


    Ton kokoset vaatii kuitenkin kuorma-autokortin, niin eikö jostain löytyisi vähän isompaa kuorkkia lainaks?

    Esim FL-Volvo tai vastaava. Kulutuksessa tuskin on valtavia eroja tolla kuormalla.
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Missään normi 2500/3500 sarjan pikkarissa ei ole tollaisia kantavuuksia.

    Mut pikkari ja peräkärry kulkee varmasti pienemmällä kuin kuorkki.
     
  4. umpio

    umpio 3rd gear

    Kortti ei ole ongelma. Autojakin olisi omasta takaa puoliperään ja yhdistelmään asti, mutta tuo ei ole se pointti, vaan se, että nopein tapa olisi lentää perille, lastata etukäteen katsottuun autoon motti kyytiin ja Puolan kautta ajamalla pois. Ja kun tuota autoasiaakin on johtaja jo miettinyt, niin sopiva kun löytyisi niin siinähän se nyt sitten samalla tulisi.
     
  5. umpio

    umpio 3rd gear

    Kiitos tiedosta, tätä vähän pelkäsinkin. Kärryasiaa on kyllä mietitty, mutta matkanteko hidastuu tuosta kyllä jonkin verran... Minkälaisia kantavuuksia noista sitten löytyy? 1500 kg:n kantturoilla ilmeisesti?
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    -88 dually chevyssä taisi olla kantavuus jotain 1800kg.
     
  7. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

  8. umpio

    umpio 3rd gear

    Mieluummin tämmöinen...
     
  9. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Pisteet komealle Fordille! 8)
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Omassa crew cab duallyssä kantavuutta n. 1200kg koska lisätty tankin tilavuus syö sitä.

    Autossa on jälkiasennettu ilmapussisarja, kantavuutta :4500lbs ~2050 kg jota kasuri ei antanut lisää koska sarja ei ole Fordin vaikka mallisarjaan onkin tarkoitettukin.

    En tiedä miten onnistuu tänäpäivänä mut aikaisemmin ei kannattanut yrittää ajaa Saksan punaisilla kilvillä Baltian lävi. Pakko myivät vihreitä kortteja ja siirtokilpiä joka rajalla.. Ja rahtitavara pitää ulostullata Saksassa jokatapauksessa eikä vaan ajaa rajasta ulos. Oli kerran aikamoinen ongelma kyn vain ajettiin juuri motti kyydissä ulos maasta.
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    c3500 2000kg
     
  12. sbf

    sbf Gearhead

    3500hd Chevyn kantavuus riittäis ehkä mutta ovat aika harvinaisia tällä puolella jorpakkoa.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Miksi puolan kautta ajaa?

    Miksei ruotsista? laiva lippu tanska-ruotsi on halvimmillaan 60e ja matka on oikeestaan varmasti sama, mut rikollisuutta reilusti vähemmän ja ei tartte etsiä matkalla vartioidulla parkkiksella olevaa hotellia tai B/B;tä

    Sekä ruotsissa ei varmaankaan ole kieli muuria ja sakottamalla palkkansa saavia poliiseja
     
  14. umpio

    umpio 3rd gear

    En tiedä varmaksi tuota syytä, miksi johtaja sieltä kautta haluaa ajaa; ehkä siksi että viimeksi kun toivat autoja juurikin Via Balticin kautta, niin matka taittui sen verran joutuisasti että ei siinä mitään hotelleja tarvittu ;D
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    - Miks mennä saksasta tanskaan kun sassnitzistä rugenin saarelta pääsee muutamassa tunnissa trelleborgiin?
    - Rostock-Trelleborg on nopee reitti myös
    -Stora Belt ja Juutinrauman silta maksaa enemmän kuin lauttalippu saksasta.
    -Eteläruotsissa ja muuallakin e4 varrella kannattaa todella miettiä mihin parkkaa ettei rosmot iske.
    -E4 tiellä ei kannata kaahata, valvontaa on ja kuorkkien ajoaikoja valvotaan.
    - Ääni via baltikalle , miinuksena syvät urat tiessä liettuassa ja latviassa,

    ai niin.... mun dodge ram 5500'ssa on 4,5 tonnia kantavuutta :wink:
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    off topic
    5500 sarjalaisen kokonaispaino huitelee jossain 8800kilon paikkeilla ja tyhjänä se painaa varmaan 4tonnia. Eikös sulla ollu hinuri, siinä lienee paino +5000kg joten kantavuus 3500-4000kg? Tässä tapauksessa toki hyvin riittäis.
     

Kerro tästä muillekin!