302 EFIn viritys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 29.10.2001.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    STW Mercury pitäis saada takaisin tielle ja alkoi kiinnostaa kuinka moista matolaatikkoa voi virittää. Eli -85 302 2pisteruisku jatkona AOD. Kaikki tietokoneet ja saasteheebelit ovat kiinni ja ilmeisesti myös toimivia. Auttavatko esim. mitkään ramairit jos kone kuitenkin säätää itse ilmamäärän ja imuilman esilämmityksen? Rekisteriotteessa ei ole merkintää vähäpäästöisyydestä, mutta tietyt normithan täytyisi täyttää.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuttu tunne, vakiona ei oikein loikkaa?

    Kait tuohon kannattaa kokeilla normaaleja ruiskun juttuja, liukkaammin virtaava pakopuoli, vapaavirtausputsari ja hiukan nostaa bensanpaineita. Noilla saattaisi saada muutaman halvan heposen. Kiihdytyskisassa tuolla yhdistelmällä ei pärjää mitenkään.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    yyh, ikävä entistä -85 Merc STW:tä. Mutta virittää. Siinä on CFI, jota käsittääkseni on lähes mahdoton virittää niin, että tuntuisi mitään eroa. Vaatii muuttamisen joko ohjelmoitavaan ruiskuun tai esim. Mussen SEFI-koneen heebelit. Tai jos laitat sen kaasarikoneeksi, mitä itse mietin joskus.
    Laihdutus olisi myös kova sana. Lasikuidusta konepeitto ym., ilmastointi siinä ei kuitenkaan toimi, ota ne pois.
     
  4. fisu

    fisu Gearhead

    katti ensimmäiseksi huitsan nevadaan, happianturi on ennen kattia joten se ei vaikuta seoksiin, vapaavirtausputsari auttaa
    myöskin kummasti kannattaa ostaa semmoinen
    mikä käy alkuperäiseen koteloon, semmoisesta
    pro-putsarista lähtee aika korni korina varsinkin kylmällä (ruisku)koneella.
    nykybensa antaa mukavasti varaa nostaa ennakoita, jos vaatimus on 88/91 okt.
    joskus tein nuo muutokset -82 Merc STW:n
    ja siinä ainakin niistä oli vain pelkkää iloa...
    eikös lain mukaan pa:n pitänyt painaa min 1801 kg jos tavaratilan kuutiomäärä ei täyty,
    joten siitä vaan puskureita tyhjentämään, ei maksa kuin 200tmk jos inssi älähtää...
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Hups, olipas hyvä kun huomautit. Fordin stw:t ovatkin aika lähellä 1800kg:ta jo valmiiksi. GMt taitavat olla lähempänä 2 tonnia.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    STW painaa 1801Kg??????
    Siis täh mulla on ltd farkku (ei osaa kirjoittaa mallia kumminkaan oikein)ja siin on alkuperäinen penkki takana eli siis on henkilöauto ja se painaa 1800KG
     
  7. fisu

    fisu Gearhead

    kyll maar, meillä oli ajossa -82 Merc stw 3+3 ja siinä oli käytetty maahantuotaessa tiiliä takasivukoteloissa että se ylittää tuon maagisen 1800 kg, se oli muutenkin perusmalli ilman mitään herkkuja.
     
  8. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Joo, ja meikäläisen full-loaded '85 Merc painaa 1820 kg. Tiedossa ei ole, onko maahantuonnissa käytetty kikkakolmosia suuntaan tai toiseen. Jotkut taasen aikanaan kevensivät autojaan lähelle 1800, jotta stw:llä olis saanut ajaa sataa.
     

Kerro tästä muillekin!