302 ei kipinöi..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Iso Allu, 21.6.2013.

  1. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Kaverilta ostin 302:sen joka toimi vain 10-15 kilometriä kerrallaan,
    jonka jälkeen piti antaa jäähtyä 15-30 minuutin verran.
    noh, kärjet olivat mutkalla ja koskettivat vinosti, ja puolaan oli miinusnapaan hitsattu pultti, kun oli vanha katkennut.
    hommasin sitten tollaisen ignitor II -palikan kärkien tilalle joka toimi kuin unelma! tosin vain 90 kilometrin verran, jonka jälkeen sammui ajosta.. ei tullut enään kipinää!

    noh, pistin uudet kärjet tilalle ja taas toimi! ...kunnes sammui taas. :mad:
    kärjet näytti vähän palaneilta, joten putsasin ne, mutta ei oiken tahdo käynnistyä...JOS saa käyntiin niin röpöttää vain, eikä käy tyhjäkäyntiä

    mistähän pitäis alkaa etsiä vikaa?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No siitä puolasta.
     
  3. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    puolan olin vaihtanut uuteen. sama juttu oli ja on vieläkin.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Kondensaattori.
     
  5. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    sekin on uusi
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Ei saatana, vaiha sitten hei jakajaan ni loppuu murheet :D
    Tein itsekkin!
     
  7. rakkari

    rakkari 3rd gear

    eipä ne kiinan heiheitkään niin kovin toimintavarmoja ole.. hommaa semmonen etuvastuksellinen kärkijakajaan tarkotettu puola ja muista liittää solkulta se piuha mikä antaa suoraa virtaa startatessa

    kärjellisessä ja kärjettömässä on erilaiset puolat
     
  8. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Sama ku edellinen.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Selvitä itsellesi mitä tarkoittaa esivastuksellinen sytytyspuola ja lähde siitä jatkamaan vianhakua. Monissa jenkkiautoissa se esivastus on johtosarjaan sisäänrakennettu, niin myös muistaakseni Fordissa.
    Ei vältämättä ole vika tässä, mutta ei tuon ymmärtäminen ainakaan mitään haittaa vianpaikantamisessa.
     
  10. mikkis83

    mikkis83 Gearhead


    Juurikin nuin. Ja muistanko väärin, et Fordissa pitäis tulla johtosarjalta puolalle jo valmiina ~6v?
     
  11. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ignitor 2 vaatii pieniohmisen puolan eli esim Pertronixin Flamethrower 2 (0,6ohmia).
    "Alkuperäinen" Ignitor 1 versio toimii sillä vakioisella 1,5ohmisella ok.
    Ignitor systeemit eivät tarvitse etuvastusta ja suosittelevat ohittamaan moisen jos on.
    Pertonix firman kotisivuilta ja asennus/ käyttöohjeistahan moinen selviää.
    Mikäli molemmat:kärjellinen ja kärjetön temppuilevat samalla tavoin niin Puolavika,johtokatkos tai itse jakajassa/johdoissa jotain vialla.
    Koita jotain tavallisen euro-japskikoslan puolaa hyllystä tai kartanolta.
    Näkee ainakin toimiiko paremmin ja kestää tuo vääräohmisena(3) jonkin kuukauden...ehkä enempikin.
    Toivottavasti tästä jotain apua :)
     
  12. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    niin, eli mulla oli justiinsa se flamethrower II ignitoria varten. maadoitukset oon katsonut läpi, kokeilin toista puolaa etuvastuksen kanssa... erittäin heikosti kipinöi, jos kipinöi.
    pitää kai katsoa jos upouusi kondensaattori ois paskana.
     
  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Itsellä moinen Pertronix Flamethrower(koko jakaja) 2 ja samanmoinen puolakin ilman murheita.
    Vaihdoin sen 1 version tilalle koko "plug and play"jakajan kun entisessä jo klappia kohtalaisesti,toimi kylläkin ok.
    Etuvastusta,kuten kondensaattoriakaan et tarvi kärjettömässä systeemissä!!
    Jos maadoitukset ok ja oot tarkistanut että se on kytkettykin just niinkuin pitääkin niin outoa!
    Se ilmavälikin lie siinä Ignitorissa ok ja eipä se toimisi ollenkaan jos väärä, mutta tarkista nyt kummiskin.
    Voisiko joku johto olla poikki ja yhdistää /ei yhdistä??
    Jos sulla vanha jakaja niin kato se jakajan kannen kunto(halkeama tms)tai onko miten paljon väljää siinä akselissa??
    Käy Pertronixin kotisivuilla,tarkista asennus ja siellä vinkkejä eri ongelmatilanteisiin!
     

Kerro tästä muillekin!