305->350?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dbltrbl, 17.11.2003.

  1. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Kertokaas nyt viisaammat tietämättömälle onnistuisiko moinen muutos käyttämällä 305 koneen alakertaa? Eli kun veneessäni on tuo volvon (gm) 305 ja keskeltä pultattavilla venakopilla (vm about noin 89) ja joku näkyi myyvän porautuksen tarpeessa olevaa 350 lohkoa vuodelta 85 niin käykö omastani kampurat ja muut tarpeelliset hilut jos vain ostaisi uudet 350 männät?

    Siis kannetkin jos saisi sopimaan vanhasta olisi plussaa...

    Nykyisen lohkon parsin migillä kasaan kun ed omistajalle kukaan ei ollut kertonut että lohkosta kannattaa laskea vesi pois talveksi. Toimiihan se noinkin mutta jos vaikka muutenkin piristäsi konetta talvipuhteina?

    t.kristian
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Isku taitaa olla sama, joten ehkä toi vois onnistuakin? Puntitus olis kyllä varmaan edessä. Samoin vuosimalleista riippuen voi kampiakselin tiivistys olla erilainen. Kannet sopii kyllä kiinni, mutta 305 kannet on vähän huonosti hönkäävät 350:lle.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Monissa 305 kansissa on palotilat niin lähellä pyttyjä että 350:ssä ne jäävät puoliksi liekkirenkaiden päälle ja toimivuuden pidemmän päälle voi arvata.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala1968 2003-11-18 08:53 ]</font>
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    -89 kampura ei käy -84 lohkoon. Toisinpäin saa adapteripalikan.
    Kannattais "löytää" 400:sen kampura+dampperi+veivit+adapteri uudenmalliseen lohkoon. Noilla saa veneen tarvitsemää vääntöä lisää.
    Ja kohta tähän perään tulee tekstiä, ettei kannata, ei mitään järkeä, upota se ym.. anna niitten kirjoitta. On kokemusta kyseisestä muutoksesta ja hyöty oli melkoinen kun kippo nousi plaaniin paljon helpommin isolla porukalla ja kulutus pieneni hieman.
     
  5. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Joo ilmeisesti ei onnistu heittämällä tuo muutos kuitenkaan, pitänee kattella joku valmis "rojektimoottori", noita näkyy olevan välillä myynnissä kohtuuhintaankin. Tuota 305 lohkoa en kuitenkaan ajatellut korvata samanlaisella koska voimaa olisi hyvä olla enemmän että saa 1500kg painavan veneen liikkeelle.

    Tietääkö Mudracer tai tai joku muu onko tuolla volvon 280 duoprop(?) vetolaitteella joku tehoraja jonka yli ei kannata mennä jotta se pysyy vielä kasassa?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei noin kevyessä kipossa 300+kaakkia vielä ole mikään ihmeellinen teho vetovehkeille jos ne on hyvässä kunnossa eikä väljää ole mihinkään suuntaan.

    Potkureiden "hakeminen" onkin sitten hankalampaa että saa ne tehot hyötykäyttöön. Pelkkä tehonlisäys ilman välitys/potkurimuutosta ei tuo huippunopeutta välttämättä lisää.

    Ja pikku vinkkinä sellainen että vaikka volvon pakosarjat on pukinsarvien veroiset, niin vedenalaiset pakokanavat on tosi ahtaat ja sinne hukkuu tehoa aika paljon. US-Partsista saa läpälliset putkenpäät jotka voi pistää perälaudan läpi ja kylkiäisenä tulee aika makeat äänet.

    Mitkä potkurit sulla nyt on?? niin vois miettiä mitä kannattais kokeilla.

    Kysele sähköpostilla lisää ettei joku pikku valvoja vedä naakelia nenuunsa kun täällä veneen potkureista höpistään.
     

Kerro tästä muillekin!