305 virittäminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevyfreak71, 18.4.2009.

  1. ACC

    ACC Gearhead

    Jepp, tämä kone on mulla GTO stw:n konepellin alla.
    Kyllä se on koneteho joka on mitattu takarenkaista
     
  2. jar

    jar Gearhead

    Täällä on vasta putkisto muutokset meneillään, hyvin suunniteltu on jo puoliksi pilattu vai miten se meni :lol: :lol:

    Vakiokansilla mennään, mutta venttiilijouset vaihtuu, sitten joskus kun alan tota nokkaa vaihtamaan. Eikös tohon tbi:hin vois laittaa minkä vaan ulkoisen
    bensanpaineen säätimen paluulinjaan? Eli vakion voisi jättää paikalleen, mutta kun paluulinja on enempi tukossa ulkoisella säätimellä, niin paine nousee joka tapauksessa??

    Toi winaldl-kaapelin hommaus tässä varmaan tulee vastaan, niin pääsis kunnolla näkemään mitä moottorissa tapahtuu, oma korvakuulo kun ei sano juuri mitään, mutta tietokoneitten kanssa sitä on enempi elementissään :soosoo:
     
  3. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Mä tein just sillein itekkin, paluulinjaan ulkoinen säädin ja mittari että näet ne paineet! Onkos ne sun vakiokannet sellaset TBI-centerbolt? Ne on aika :wc: , virtaukset on aikalailla huonoimmat mikä GM on koskaan tehnyt! Sellaset vanhemmat 305 kannet(14014416) on jo paljon paremmat, ja niitä saa halvalla ja samalla voi vaihtaa se vanhemman mallin imusarjan ja laittaa sen TBI:n välilaipalla siihen! Mä ite tein noin ja vielä "porttasin" (hieno sana) ne kannet,ja ero on huomattava vakioon nähden vaikka säädöt vielä hakusessa!
     
  4. ohc205

    ohc205 1st gear

    Kerro koneen speksejä?
     
  5. ACC

    ACC Gearhead

    Koneen speksit:
    -305 lohko .030 porattu
    -Speed pro hypereutectic männät puristus 9.5:1 64cc palotilalla mutta mulla on palotilat 56cc
    -Trickflow kannet
    -Crane 1.6 rullakeinut
    -Nokka CompCams 268ah-14
    -Portattu Tpi imusarja SLP runnereilla ja BBK 2x52 läppärunko
    -Hooker muscle car shortie headers
    -megasquirt ruiskun ohjaus säätä bensa puolen ja sytytys puoli hoitaa MSD

    Suunitelmissa on vielä megasquirtilla ohjelmoitava sytytys jolla irtos noin 10% lisää voimaa
     
  6. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    tohon kun laittais stealth ramin niin menis yli 300hv tehot.

    On kyllä asiallinen käyttömoottori. Ootko kulutusta seurannut?
     
  7. ACC

    ACC Gearhead

    Kulutus ei sen tarkemmin seurattu..! mutta ei se hirveen paljon vie...! Ja ihan hyvä käyttömoottori sen on joka päiväsessä käytössä kesäisin.
     
  8. C73

    C73 1st gear

    7/2010 Super Chevyssä 362 hp alle 6000 rpm 305 cid koneesta. Compin 270hr nokka, rpm imari ja TF:n kannet. Itse en ole ko. artikkelia nähnyt, mutta tällaiseen törmäsin netissä. Onko jollain ko. lehteä, voisi referoida sitä tänne. :D
     
  9. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

  10. C73

    C73 1st gear

    Kiitos.
     
  11. Temutin

    Temutin 1st gear

    Mitähän mahtaa noi tollaset männät kustantaa?? tai vastaavasti KB männät renkaineen.. kun vähän tässä kartottelen budjettia mitä viittis omaan 305 laitella.. tiivisteet ja laakerit vaihdan ainakin, mutta samalla vois jotain piristystä koittaa saada..
     
  12. aamigo

    aamigo Gearhead

  13. Temutin

    Temutin 1st gear

    Toihan vois sitten olla ihan varteen otettava vaihtoehto.. kunhan vaan ensin tutustuu tuohon maailmaan miten saan ne tänne asti... ja ylikoossakin olevat tarvis..
     
  14. Temutin

    Temutin 1st gear

    tai jos jollekkin on jäänyt ylimääräset ni voi tarjota...
     
  15. ACC

    ACC Gearhead

    Mulla on 305 alakerta 0.030 porattu
    ajettu 5000km porauksen jälkeen... nostin autosta pois sen takia että kiertokangen laakeri meni eli kampura paskana

    -Lohko on vm-86 eli yksi osainen stefa
    -Männät Speed Pro
    -Runkolaakeri ja kiertokangen pultit ovat ARP
    -Kiertokanget niin sanotusti tehdas tarkistettuja
    -Kampura paskana

    myydään porauksen hinnalla 500€
     
  16. Temutin

    Temutin 1st gear

    miekin tilasin noi männät nyt ebaysta.. toivotaan että tulee :lol:

    mitäs nokkaa tohon vois laitella.. kannet oli 14022801 ja mittasin palotilan mittasin niistä n... nii 60cc kiepeillä olis..

    ja männissä on 5cc kolot eli meniskö se ruttu sitten sinne 9.5 paikkeille?? jos oikein laskin...

    jos sais sellasen nostaja nokka paketin halvalla,..

    tarkotuksena ei oo ole kun piristää konetta hiukka että sais vähän eloa ja ees hiukka 8 ääntä kuuluviin.. päästöistä läpi mentävä.. tulee painaaan autoon vakio turpaanilla..

    kannen kanavia tarkoitus sipaista purseista vielä.. mutta nyt nokkaa tarvis miettiä...

    ja ei saa olla kallis paketti..
    '
    kiitos..
     
  17. aamigo

    aamigo Gearhead

    Mulla on nokkana Compin XE268H, 14022601 kannet portattuina 1,94/1,50 venttiilein. Puristukset vähän yli 10. Pitkät peltisarjat ja 2,5 tuuman putket yksillä Flowtechin raptoreilla, 8 ääntä riittävästi.

    Suosittelen pykälää miedompaa nokkaa, ei oikein tahdo muuten pysyä vakioturbiinilla käynnissä vaide päällä tyhjäkäynnillä. Päästöissä kiusaa myös HC 600ppm raja kun on kätöönottopäivä 00.001987 vaikka auto on -86.

    Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen pakettiin, on pysynyt kasassakin jo kaks kesää.
     
  18. Temutin

    Temutin 1st gear

    Mulla toi kone on tulossa 80vm koppaan ni saa olla hc sen 1000!

    mutta tosta miedompi vois olla sellanen hyvä ettei oo kuitenkaan vakio...
     
  19. Temutin

    Temutin 1st gear

    ja tosiaan ett' voi vakiokansilla laittaa kun en niihin jousia sun muita viittii ruveta laitteilee kun tehd''n pienell' budjetilla :lol:
     
  20. moimoi

    moimoi 1st gear

    mulla on 305:ses xe262 ja toimii tosi hyvin
     

Kerro tästä muillekin!