305 virittäminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevyfreak71, 18.4.2009.

  1. Roc

    Roc Gearhead

    Nyt on kyllä pakko kysyä, että onko järkevää ostaa 305cid cratemoottoria, kun samalla rahalla saa 350cid?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tarviiko tuommoista edes miettiä? :eek: :eek:
     
  3. HT

    HT Gearhead

    Aina sama laulu, vuodesta toiseen. Samallahan sitä voisi jatkaa: Niin ja miksei tee siitä samantien 383 tai siirtyisi sitten suoraan isolohkoon, ja sitten stroukkaa sen ja ahtaa, ja naurukaasut ja ja jne...

    Jollekin 305 voi olla ratkaisu monestakin syystä. Aina ei haeta suurinta tehoa ja kovinta kulkua. Joillakin myös sellainen auto johon ei isompaa konetta voi laittaa. Jos joku haluaa rakentaa tai piristää 305, jonka takia tämäkin topicci on vissiin perustetttu ei tuollaiset kommentit ole välttämättä tarpeellisia.

    Peace. :D
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tässä kysyttiinkin mielipidettä jos vierekkäin olisi 305 ja 350 cratemoottorit samalla hintalapulla. ei puhuttu virityksestä,stroukkauksesta,tunnesyistä tms... :poff:
     
  5. montego

    montego 1st gear

    Niinpä, Joka kiuluun ei välttämättä voi tai kannata tuota stroukki isolohkoa alkaa istuttaan. Joskus on tullut ajettua kaverin autoa johon oli hajonneen 350:en tilalle laitettu samoilla hilppeillä tuo joittenki mielestä verkonpaino 305 ja yllätys, perstuntumalla ei eroa ollut huomattavissa, saman sano auton omistaja ittekkin :eek:
     
  6. Roc

    Roc Gearhead

    Sen ymmärtää kyllä hyvinkin, jos autossa nyt 305 ja siitä haluaa lisää löylyä irti, niin onnistuuhan se. Mutta jos mennään crate moottoria katselemaan, niin kyllä pitää olla erikoiset perversiot jos joku päätyy 305:seen eikä samanhintaiseen 350:seen. Varsinkin jos tehoja olis tavoitteena ottaa +300hv, kuten tuolla aiemmin mainitsit. En tiedä miten nuo stroukki isolohkot liittyy tähän, koska niitä ei saa samaan rahaan kuin tuon 305 craten. Mutta sitten taas 350 craten saa.

    Mutta eihän tätä nyt kannata sen enempää alkaa ihmettelemään, jokainen tottakai ostaa sellasen moottorin minkä haluaa ja hyvä niin.
     
  7. HT

    HT Gearhead

    Vähän karkasi ehkä lapasesta, mutta kun kaikki 305/5.0 topicit on täynnä osta 350 kone-juttuja. Vinkit poimittu ja voidaan jatkaa nyt sitten taas 305 piristyslinjalla. :D
     
  8. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Tässä nyt talven aikana luultavasti tulee kannet käytettyä auki ja ajattelin pientä piristystä tehdä samalla. Tällä hetkellä muuten orkkis mutta tuplaputket löytyy mallia pönttö per puoli.

    Budjetti tonnin luokkaa. Mitä tässä nyt kannattais lähtee tekemään? Tavoitteena tehon/väännön lisäys ja kulutuksen pysyminen vähintään nykysessä.(maantiellä 11 ja stadissa 15 l/100km) Auto mulla käyttiksenä mutta olis se kuitenkin kiva kyykytellä bemari-amiksia. (jotkut jää jo nyt :D)

    -Kannet koneistamolle
    -Peltisatsit
    -Imusarja

    Kannattaako lähteä kaasaria vaihtamaan...? Toi orkkis rokkiorkesteri toiminu ihan hyvin ja mitä lukenu amerikanukkojen höpinöitä niin pitäs pärjätä silläkin. Ongelmahan näissä vissiin on se ettei kone hengitä kunnolla? Eli pitäskö asiaa lähestyä sillä tavalla että sais kakkua pyttyyn mahollisimman vaivattomasti ja pakokaasua ulos mahollisimman vapaasti.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nokkaa kans kantsii vähän kattella.
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mun modijärjestys olis: Peltisarjat, putkisto, renkaat, kaasarin optimointi, nokka, shiftkit, sytytys, välitys, turbiini.

    Periaatteessa jokainen noista modeista tuo oman lisänsä suorituskykyyn erikseen ja kertaantuu yhdessä.
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sanoisin että meet ekana kansikauppaan,kunhan olet ensin tehny tehotavoitteen selväks...Ei liian isokanavaisia(yhtä yleinen virhe kun liian isot suuttimet ruiskuun),melko pienilläkin saa isoja tehoja,siihen sitten muuta päälle.Kannet on virityksen nro.1.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Jos tonni rahaa niin peltisarjat+nokka+imusarja. Näilläkin tulee jo paljon lisää tehoa eikä se näy kulutuksessa jos ei sit tuu poljettuu enemmän ku ennen. Mitään tiukkaa nokkaa tuollaiseen vakiokoneeseen ei muutenkaan kannata laittaa.
    Rokkesteri riittää pitkälle.
    Eiköhän näillä eväillä tuu lisää jo senverran ku amispemarissa on tehoja eli 40-60hv.
     
  13. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Just JP-350 mukaan lähtisin , koska 8:1 puristeinen kaipaa matalaa hattua tai korkeeta mukii , mut uusien hattujen kans myös pytyt pitää olla tiiviit , ainakin hoonaus ja männänrenkaat , ja tietty nokka minkä korkeempi ruttu vaatii , jos kannet ei hengitä kunnolla eikä ruttuu ole riittävästi , niin noi "pikku-komponentit" vaihdettuna just saadaan toi pienehkö tehonlisäys t.400 hp sbc327 aikoinaan ajellut
     
  14. mirage

    mirage 3rd gear

    Niin ja sit on sellasia nokkia, millä tehollinen puristussuhde nousee.
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tietysti se 305 virittäminen on hiukan....No,mut ei ne kannet silti hukkaan ikinä mee.Laita 350 myöhemmin.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

  17. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ot.

    Oli pakko tarttua tohon liian isoihin suuttimiin...

    Mulla on 305 koneessa 890cc suuttimet eikä ne oo yhtään liian isot. :rotfl:
     
  18. peltsi

    peltsi Gearhead

    kerro nyt miten tonnin budjetilla koneeseen laitetaan trickflown kannet.
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No ei mitenkään.Mut kun se nälkä todennäkösesti kasvaa,niin sama on laittaa 1300e kansiin. Ja suuttimista.Porukka laittaa 30lbs:iä heti kun pientä viriä on ilmassa,24lbs kolmikärki-trick-flowt riittää yli 400 hv painetta nostamalla.
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kuuluu samaan settiin sen kanssa että heti kun näytetään vähänkin dremeliä tai vaihdetaan paksummat tulpanjohdot,pitää tietenkin olla hi-tec moottorinohjausta....ihan innoissaan sitten läppärillä siirrellään sitä paria heppaa edestakas..Noita suihkuja siis tarkotan.
     

Kerro tästä muillekin!