305 virittäminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevyfreak71, 18.4.2009.

  1. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ja toinen ääripää on se että vaihdetaan koneeseen männät, kannet, nokka, jne, jne ja sitten hakataan päätä seinään vuositolkulla kun motti ei suostu toimimaan vakiolla moottorinohjauksella, vaikka kuinka ruuvataan bensanpainetta edestakaisin ja kolvataan vastuksia lämpöantureiden piuhoihin.

    edit.

    Jos 24lb /3bar suuttimilla haluaa päästä yli 400hv niin paineen pitäis olla lähemmäs 5 bar. Tolla paineella monet suuttimet ei toimi enään kunnolla, esim tpi koneen vakiosuuttimet ei aukee enään kunnolla ja tuotto romahtaa.

    Tässä voi miettiä ostaako oikeesti sopivat suuttimet vai vähän pienet suuttimet, säädettävän regun je ehkä jopa bensapumpun joka tuottaa riittävästi kovalla paineella. Varsinkin kun esim 30 lb suuttimet on saman hintaiset kuin 24 lb. Noi on vielä niin pieniä suuttimia että haittoja ei ole.
     
  2. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Siis enhän mä tässä nyt mitään rääkreiseriä ole tekemässä eikä tavoitteena ole todellakaan 400hp. Budjetti tosiaan tonnnin hujakoilla. Täällä nyt lähti vähän lapasesta tää keskustelu. :D

    Jospa nyt hankin ne peltisatsit, imarin ja nokan. Nyt pitäs vaan sitten tietää mikä nokka ja imari tohon kannattas laittaa jos haluaa mukavasti piristetyn KÄYTTÖMOOTTORIN ympärivuotiseen ajoon.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Edelbrock performer imari. ota square bore malli niin menee orggis kaasari siihen. Kun kerran ajelet talvellakin niin unohda air gap malli (joka on myös kalliimpi)

    Performer nokka vois myös olla asteiltaan sopiva. Ei ainakaan enempää asteita.

    Joku mieto extreme tyyppinen (esim compin xe sarja) vois antaa paremmat tehot/väännöt mutta vaatii venajousilta enemmän ja saattaa kulua nopeemmin.

    jos avaat kannet niin katso onko koneessasi ohuet peltiset kannentiivisteet. Näitä on ollu tehtaalta noissa moteissa. Älä laita paksumpaa massatiivistettä tai puristukset pienenee entisestään. Tietysti jos on paksummat tiivisteet niin ohuilla peltitiivareilla saat hieman lisää puristuksia.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Lintta cruiser,ne suihkun "epämuodostumat" on paskapuhetta,saman handlaa trickin suuttimet kun holleyn isompi pumppu,eli 100psi.
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja ei tässä vakioista puhuttu.. Sori kun meni ot,mut lintta yllytti.. :D Mullahan rupee aina valumaan räkä suupielistä kun letukan virittämisestä puhutaan...
     
  6. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ei oo paskapuhetta.

    Miks ottaa 24 suuttimet kun kolmekymppiset on samanhintaiset?
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    24 toimii yli 400,jos sullon tavote yli 450 niin sitten tarvitaan vasta niitä kolmikymppisiä.
     
  8. Stetson

    Stetson 3rd gear

    No niin! Nyt tuli sitä tietoa mitä hiukan kaipasinkin. Kiitokset!
     
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Eikös tuo performer imari vastaa vakio imusarjaa? On vaan alumiinista valettu.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Olds topicciini tämmönen linkattiin.
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    on performer vähän tilavampi kuin normi rautasatsi. ja nimenomaan edelin 2101 performer on spread/squarebore ja siihen käy "kaikki" kassuttimet,airgappi on squarebore johon vakio kaasari ei käy ilman sovitelaippaa. edelin 2601 on square/spreadbore airgappi johon vakiorochesteri käy suoraan mutta toi satsi maksaa tuplasti performerin verran.
     

Kerro tästä muillekin!