305tbi tukehtuu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sierra, 25.3.2004.

  1. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    GMC sierra 305tbi+aut -88, käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta vaihde(R,1) päällä hieman kaasua lisättäessä meinaa sammua-hetkellinen tukehtuminen, jos kaasua laittaa reilummin-toimii normaalisti. Pakokaasuarvot ovat ok. Autossa ei ole ihmeempiä saastelaitteita. Tälläseen ongelmaan haen ratkaisua??
     
  2. A. Koivualho

    A. Koivualho 1st gear

    Pieni epäilys tuikuttaa TPS:ää kohtaan. Se on throttle position sensor eli kaasuläpän asentotunnistin. On sama kuin säätövastus. Se kuluu juuri siitä alusta yleensä ja antaa moottorinohjaimelle vääriä vastusarvoja. Sijaitsee läppäakselin toisessa päässä. Siihen menee töpseli, missä on kolme johtoa. Sen voi mitata yleismittarilla keskinastasta jompaan kumpaan reunaan ja katsoa että vastusarvot muuttuvat tasaisesti. Arvot muistaakseni jotain 2-6 ohmia suurinpiirtein.
     
  3. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Tässä säätöohje TPS:lle:

    http://www.a1netti.com/hande/tps.html

    Vaihda myös suuttimien O-rengas tiivisteet. Varsinkin pienellä kaasulla vuotava tiiviste ruokkii liikaa ja meno kyllä tasaantuu kaasua lisättäessä.
     
  4. 454SS

    454SS 3rd gear

    Aikaisemmin oli juttua noista o-renkaiden mitoista, mutta en löytänyt juttua enää. Muistaisiko joku niiden renkaiden tarkat mitat?
     
  5. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä!
    Yritän tässä viikonlopun aikana käydä läpi noita juttuja, tosin suuttimien puolta hieman jo ronklailin, näytti olevan kunnossa. Lämppärin kenno rupes nyt kusemaan, pitää se ekaks korjailla...huurettaa hieman lasia.
     
  6. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Siinä jutussa olevat mitat ovat hieman erheelliset. Ainakin alempi o-rengas oli isohko (leikkasi pesän särmään). Kannattaa ottaa ne renkaat suuttimen koon mukaan ja vaikka yhdet yli ja ali kokoisetkin. Hinta ei ainakaan ole este.

    Lisätään vielä linkki:

    http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... 21&forum=8

    Muista myös mainita bensan kestävyys.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Spitfire 2004-03-26 10:17 ]</font>
     
  7. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    KARDAANI JYMY!!
    No, ei päivääkään ilman ihmetystä!
    Lasketellessani jonon ohi n.140 lasissa maileina (no ei hemmetissä), kuulu pirunmoinen pamaus, läks liikekannale kardaanin päällä oleva lasikuitukuori, näin peilistä kun viuhahti taivaalle auton alta, onneks ei osunu kuolevaisiin!
    Elikkä, onkohan tuolla alukardaanin päällä olevalla kuorella muuta virkaa kuin tappaa värinät, tasapainotukseen ei suurempia haittoja?
    Ja onko näissä pickupessa järestään reiluja 3" alukardaaneja?
    Terv: Amalgaamit rulaa!!
     
  8. hot rod

    hot rod 1st gear

    Kokemukseni mukaan likaa kaasuttimessa.Irroita suodatinpanos ja korvaa uudella ja jos ei toimi,puhdista kaasutin.Yleensä täynnä keltaista mömmöä.
     
  9. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Heii!! Pahintahan on se etten löydä koko masiinasta kaasaria, kurkkasin myös apparinpuolen ovesta!!
    (Sori, vittuiluako..no,aamusta viinan vähyyttä-siitä äkäisyys!)
    Asiaan: suodatin vaihdettu ja tbi nyt syynissä, kiitti vinkeistä kuiteski!
     
  10. 63impala

    63impala 1st gear

    TBI:n ja imusarjan välinen tiiviste saa hajottuaan aikaan em. oireita.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, oli imusarjantiiviste vaihdettu kuittien mukaan just, en tiiä miks, en kyselly, ostin auton pariviikkoo sitten, ku halvalla sain! Mutta mikäänhän ei tarkota ettei tiiviste vika vois olla, tottumuksesta nuo kanstiivisteet namia fuskaamaan pakosrjan puolelta.
    Mutta onneks syyläri paineet ok.
    Tutkiskelen ruiskua...
     

Kerro tästä muillekin!