307 Capricen tyhjäkäynti alkoi temppuilla.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja nikso, 22.8.2011.

  1. nikso

    nikso 3rd gear

    Hoi!

    Tein pientä remppaa koneelle, eli vaihdoin venttiilikoppien tiivisteet. Operaatiota varten tuosta '89 vuosimallisesta raatovankkurista piti purkaa saastelaitteiden letkuja yms. pois, jotta kopille asti on mahdollista edes päästä. Purkuprosessissa merkkasin kaikki letkut huolella, että kaiken saisi takaisin oikeille paikoille tiivisteiden vaihdon jälkeen. Kasasin, mutta ongelma syntyi: pirssi käy tyhjäkäyntiä epätasaisesti ja pykii kaasuttaessakin. Ennen remppaa kävi tasaisesti.

    Omasta mielestä kaikki vermeet tuli asennettua takaisin aivan kuten ne oli ennen purkamistakin. Tulpanjohdoista oli myös osa irti, mutta tarkistuksen jälkeen väitän kovasti, että nekin on oikein päin paikoillaan. Eli kertokaahan ammattimiehet, että mikä tuossa operaatiossa olisi voinut mennä siinä määrin penkin alle, että Caprice käy nyt epätasaisesti?

    Ei kai ne jenkkilässä turhaan sano, että "if it ain't broke, don't fix it."
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Imuvuotoahan se voisi olla... Suihki jarrukliineriä mahdollisiin vuotopaikkoihin. Jossain kohtaa saattaa hörähtää ja sieltä se vika löytyy.

    Tai sitten oot kämmännyt ja joku letku on väärässä paikassa.
    Flektin tunnelin päällä on tarra letkujen sijoittelusta, siitä lunttaamaan.
     
  3. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Samaa ongelmaa täälläkin... eli tyhjäkäynti rupes vittuilee.
     
  4. nikso

    nikso 3rd gear

    Nyt on mystiikkaa ilmoilla. Ainoastaan yhdestä letkusta löytyi vuoto, eli tämän suuren suodatinsäiliön (enhän mie ees muista sen nimeä) toinen letku oli halki. Kone käyntiin, ja Caprice teki vanhan temppunsa, eli heitti aika hurjat tyhjäkäyntikierrokset. Ei pykinyt kuitenkaan. Piruuttani heitin pienen lenkin, että saadaan kone oikeisiin lämpöihin, ja auto tuntui taas pelaavan ihan ok. Moottorin oikealta puolelta tosin puski jotain höyryä hetken aikaa, liekkö kosteutta jonneen kondensoitunut?

    Eli nyt auto taas jostain syystä tuntuu toimivan ok. Katsotaan mitä se huomenna sanoo kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
     
  5. nikso

    nikso 3rd gear

    Ja viskan patut se auto vieläkään mitään toimi. Taas huutelen apua foorumilaisilta.

    Eli 307 Caprice käy edelleen epätasaisesti niin kylmänä kuin lämpöisenäkin. EGR- ja PCV-valvet kunnossa, just ruiskin letkuihin crc:tä koneen ollessa käynnissä vuotoja paikallistaakseni. Ei mitn. Prkl. Alkaa käpy palaa. Mikä tuossa voisi vielä mättää? Rahaa ei oikein oo viedä tota valasta ammattiauttajan pakeille.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onko kaikki piuhat varmasti kunnolla kiinni ja paikoillaan? Kosketushäiriö??
     
  7. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    onx automaatiryyppy kunnos?
     
  8. nikso

    nikso 3rd gear

    Mystiikan määrä kasvaa. Myllykosken Parts Garagella sanoivat, että sytytyksessä joku kusee, pakokaasuarvot kuulemma ihan hirviät. Nyt on uudet tuplat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä tulossa. Näitä suosittelivat. Letkuissa ei kuulemma mitään vikaa.
     
  9. saresks

    saresks Gearhead

    Onhan noi hilut kivempi myydä kuin pätkä alipaineletkua :wink:
    eivaeeska, asiallinen liike se on.
    Mutta hirveät pakokaasuarvot saa aikaiseksi ihan mikä vaan, alkaen linnunpesästä ilmanputsarinkotelossa. Mutta sulla on kuitenkin jotain jäänyt huomaamatta kasausvaiheessa. Mitä sanoo se oranssi service engine-valo kojelaudassa, syttyykö muiden lamppujen kanssa ennen starttia?
    Paljonko on alipainetta imusarjassa tyhjäkäynnillä? Tuliko se MAP-sensorin pienihalkaisijainen kovamuovinen alipaineputkikin kiinni?
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pyöriikö paremmin tps piuha irti?
     
  11. nikso

    nikso 3rd gear

    Hola.

    Nonnih, mystiikka jatkuu. Partsgaragen neuvoista vaihdoin pyörijän, tulpat, tulpanjohdot ja virranjakajan kannen. Nyt todistettavasti kiesi käy taas kiltisti. Testiajoa on suoritettu jonnin verran. Tulpissa en nähny mitään outoa kulumaa, joten oisko johdoista joku ottannu osumaa projektissa? Tiiä sitten. Pääasia, että kiesi taitaa ehkä mahdollisesti taas toimia ok. Meibi.
     

Kerro tästä muillekin!