307 sammahtelee pakilla/kostean kelin temppuilua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Terosu, 11.10.2007.

  1. Terosu

    Terosu 1st gear

    Ryyppyasiaan en koske, mut mun auto tuntuis nyt toimivan aika hyvin. Ainoa on että joskus harvoin tyhjäkäynti aaltoilee todella rankasti, eli kierrokset laskee niin alas että latausvalokin saattaa välähdellä ja kone siis sammumaisillaan, sitten taas ihmeellisesti alkaa käydä täysin normaalisti, taas laskee, nousee, jne... Joskus aaltoilu johtaa koneen sammumiseen, joskus ongelma katoaa itsestään :eek:

    Anyway, mulla oli tuossa yks päivä akun kenkä irti ja seuraavalla ajokerralla syttyi huoltovalo (ei oo syttyny sen jälkeen ku vaihdoin tuon yhen alipainekellon kaasarin etupuolelta), kotona luin koodin ja antoi numeron 21:

    (C-4) Shorted wide open throttle switch and/or open closed-throttle switch circuit (when used)
    (C-4, CCC) Throttle position sensor circuit. The engine must run for at least 10sec. (25sec. -CCC) below 800rpm before this code will show.

    TPS:n tarkastin jo, jännite oli pysynyt 0.58V eikä toiminnassa muutenkaan mitään erikoista, mitä toi voisi tarkoittaa?
     
  2. Buick85

    Buick85 1st gear

    Siinähän se lukee: hrottle position sensor circuit. The engine must run for at least 10sec. (25sec. -CCC) below 800rpm before this code will show. ELI härmäksi jotenkin näin --> koneen pitää käydä vähintään 10sekuntia alle 800RPM:n ennenkuin toi koodi ilmottelee itsestään.
     
  3. Terosu

    Terosu 1st gear

    Niin niin, mutta mistä viasta toi mahtaa kertoa? TPS circuit=TPS-piiri, eikö, mutta anturi ainakin vaikutti olevan kunnossa ja säädöissä ja se on melko uusikin. Mielenkiintoista että ilmaantui tuon akunkengän irrotuksen jälkeen, sitä ennen ja tuon kerran jälkeen ei oo mitään hälytellyt.
     
  4. Hinaaja

    Hinaaja Gearhead

    Täähän vaikuttaa ihan hyödylliseltä viestiketjulta. Mulla on menos ´84 Electran ehjääminen, emission control -hilut oli ostettaessa takakontissa(VRV-venttiiliä lukuunottamatta, ostan jos joku tarjoo). Ilmapumppu + EFE:n läppä tosta on näköjään poistettu.

    Pussillisella alipaineletkua + tps-anturin vaihdolla on toki päässy jo pitkälle. Eli nykyään moottori jopa käy 8)
    TPS-anturin säätöön toimi sininen jatkoabiko oikeen kivasti ku repi ne muovit pois.

    MUTTA mitäs osia noi pallukat EAS ja EAC noin käytännössä on..?

    ...Ja cruisen alipainekytkökset on kans hukassa.

    Ps. ostetaan cruisen käyttötanko
     

Kerro tästä muillekin!