307cid saaste laitteiden poisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jake81, 6.12.2007.

  1. Terosu

    Terosu 1st gear

    Mulla ainakin kylmällä kelillä naputtaa pari sekuntia kylmäkäynnistyksen jälkeen, saas nähä mitä käy ku vaihdan noi 10w-40 Valvolinet 5w-40 Kendallin tilalle. Öljykin on maistunu hänelle, jospa toi paksumpi tavara helpottais vähän.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Luultavasti naputtaa vaan pidempään. Se naputushan johtuu siitä, että nostimet eivät täyty öljyllä. Kylmällä paksumpi kylmäpää vaan vaikeuttaa öljyn liikkumista kylmänä > eli pidempi naputus kylmäkäynnistyksen jälkeen on arvio, ennen kuin nostimet täyttyvät?
     
  3. Terosu

    Terosu 1st gear

    Juu, noinhan se luultavasti käy, mut eipä tuosta taida juuri haittaa olla.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eipä niin. Öljynkulutukseen voisi vastata lämpimän pään nostaminen -50w hutikoille? Tosin noin paksu ei voitele timakkaa konetta enää optimisti? Jos on hohlo, niin.. silloin taas..
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Kattelin tuossa päivä muutama sitten -95 konetta, joka oli vielä ns. vähän tavisV8a parempi ja olipas yllättävän pahassa tatinassa. Helposti olisi voinut kuvitella katselevansa jotain -50-60-luvun konetta, jolla on ajettu 5v/500000km pelkästään mineraaliölkkiä lisäämällä.

    Mulla on naputtanut ratapäivillä 10W-40 öljyillä helpostikin, mutta 20W-50 öljyillä ollut hillitympi.
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Oisko ihan mahoton ajatus jos tämä ketju käsittelis vaan saastelaitteiden poistoa? :odroll:

    Aattelin vuan... tuas karkoo mopo käsistä ja juttu raiteilta ku junat Jyväskylässä :poff:
     
  7. -BUICK-

    -BUICK- 1st gear

    on se kumma kun toisilla naputtaa synteettisillä ja kun lyö mineraalit niin kaikki ok, toisilla taas toisinpäin :rotfl:
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mitä haluatko ajaa ison määrän käyttäjiä OD:ltä pois. Kohta yleisessä keskustelussa on monta ilmoitusta palstalta poistumisesta ja testamenttejä jälkipolville, kun nulikat alkavat vinoilla kun sedät pohtivat öljyjen luonteenlaatuja :poff:
     
  9. Buick85

    Buick85 1st gear

    Öljy asiaan vastan näin: Itellä vm.85 Buick electra STW pata 307Y ÖLJYINÄ olen käyttäny KENDALL High Performance motor oil GTI 50W :D YMPÄRIVUOTISESSA ajossa ugh :eek: (pakkasella on khyl roikan nokassa) mut silti tuntuu et on jämäkkää tavaraa toi 50w ölkkä. Saatelaitteisiin sanon VAIN että, EI MITÄÄN JÄRKEÄ heitellä mäkeen jos EI OLE KOVIN RÄVELLETTY "ammattitaidolla", mutta sekin on korjattavissa jos kaavio kuva tuulitunnelin päällä on tallessa :) siit löytää kaikki palikat JOITA TARVITAAN sen ORGGIS KAASUTTIMEN TOIMINTAAN!. Tällä hetkellä odottelen TPS-valvea ja kaasarin korjaussarjaa kun vikakoodia 21 pukkaa ja TPS ON HAJALLA (mitattu).
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    Perkules ku repesin tuolle testamentille :rotfl:

    Emminämittään, jatkakkee tokj.
     
  11. etna

    etna 1st gear

  12. Terosu

    Terosu 1st gear

    Näyttää kyl hienolta! Ei kaiken tarvi olla orggista. Jos hyvin osaa toteuttaa niin miksipä ei?
     
  13. etna

    etna 1st gear

  14. Holley

    Holley Gearhead

    Yksi näkökulma näihin saastelaitteisiin: mitäpä olisi päivittää ei-toimiva sähkörochesteri ym. hilut UUDEMPAAN ruiskutekniikkaan?? Tuli mieleen, kun purin Caminossa ollutta jälkikäteen asennettua TBI-satsia. Joku oli päivittänyt 150hv Caminon 213 hv:n 2-pisteruiskuksi ja tehnyt homman siististi. Caminossa (myös farmareissa) tulee ihan nätisti kojetaulun oikeaan alareunaan johtoliittimet, joihin tuli konehuoneen ja tietokoneboksin puolelta sopivat johdot. Ziljoona johtoa ei näyttänyt lainkaan kamalalta, kun oli kunnon manuaalit mistä lukea. Johdotkin olivat muuta kuin Motonetin punainen-musta-keltainen, eli oli valkoinen-vaaleanruskea purppura-mustan vieressä yms. värejä riittävästi ja kunnolla niputettuna oli helppo verrata TEHTAAN korjauskirjan kaavioihin ja lisäksi kunnollisilla liittimillä! Performance-kärpäsen puremana autosta nyt tuli manuaalikaasuttiminen, mutta joskus voisin edelleen harkita esim. '90-luvun lopun LS1-koneen laittamista. Tai vaikka tarvikeruiskun ja -boksin laittoa. Farmien alkuperäisten tietokoneiden "ohjelmoiminen" ei taida kuitenkaan olla kovin helppoa ja mikä tahansa nykyboksi luultavasti on tietokoneena tuhansia kertoja parempi ja ennen kaikkea paremmalla softalla (nykymaailmaan yhteensopiva) varustettu. Antureita kun ei moottorin ohjauksessa kovin monia kuitenkaan tarvita! Mitä Oldsin 307 koneeseen tulee yleensä, niin JAKOPÄÄ ei ole vakiona hyvä! Miksi se ei ole kokonaan metallia? Öljyissä ääni synteettisille, mutta ymmärsin Karvankin pointin ei-tietoa-koneista. Samoin jos kone syö rutosti öljyä, tulee silloinkin laitettua ei-synteettisiä (tällöin pitäisi koneelle toki jo tehdä jotain). Vaan sepä siitä, topic-vastauksia.
     
  15. etna

    etna 1st gear

    Niinkuin sanottu homma lähtee äkkiä käsistä, mutta toi ruiskuhomma on hyvä but se maksaa jonnii verran joten miksei siirtysi sitte 350 pataan ja siihen ruutta ja tietokone ohjaus? niput vaan pitää olla kunnossa mulla homma on joka päiväseen ajoon mutta jos on jollakin ehjä 350 olds pata saatan olla kiinnostunut: Tän hetkinen kokoonpano on 307 vm-83 rullanostajat ,kannet vanhat 5a koneistetut uudet venat jouset seetit ohjurit, imusarja a4, kaasari carter 600 alakerta vakio (en oo avannu) loota 350 th alipaine ja tv-vaijeri ohjattu,oon rempannu kerran uudet kitkat uudet tiivisteet, perse vakio suurin henkilö-automalli ja lähtee kuin lonkkavikainen lehmä makuulta mutta tykkiä en ollu tekemässä vaan jokapäiväsen kulkineen vaikka mielessä (sleeper) kangasteleekin mutta se on padan vaihto silloin :rotfl: ja oldsin padassa pienessäkin on ihan oikeeta vääntöö kuhan se on kunnossa eli niille joilla on saastekattila orkkis kamoilla varustettuna niin pitäkää niistä huolta mulla ei ollu joten jouduin alottaa tyhjältä pöyrältä ja se tie on pitkä kautta kivinen :mad:
     
  16. PauliP

    PauliP 1st gear

    Paikalta lähtemisen laiskuuteen (kuin lonkkavikainen lehmä makuulta :rotfl:) vaikuttaa se, että jos autoon on vaihdettu th350-laatikko. TH200 4R:ssä on ykkösen välitys kohtalaisen tiuha ja kakkonen sopivan lähellä sitä. Jos vielä turbiini on sopivalla stallilla, on laiskuusongelma poistettu. Tuo TH200 4R on paras vaihteiden välityssuhteeltaan GM:n vanhantekniikan laatikoista.
     
  17. etna

    etna 1st gear

    Onneks kattilan vääntö korvaa aika paljon joten muun liikenteen seassa pysyy, mutta ohittaa ei tarvi lähtee, sitä paitti ei mulla autolla oo kiire, jos johonkin tarvii päästä nopeeta sitte valitaan joku muu laite :D
     
  18. jake81

    jake81 Gearhead

    jep jep jep...homma alkaa taas edistymään kun jakaja saapuu loppu viikolla ja näin mut olisko arvon velhoilla ideaa imu sarjasta kun olis tossa 307 vakio alu imusarjaa ja rautaista vai kannattaako laittaa joku ihan muu??
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    [​IMG]
    On tällä urakalla elvistelty muissakin topikeissa, paljastetaan ny oikein fotokin. samaa ideaa, 307:n tilalle oldsin350.
    tietsikka kiinni, sähkökaasari orggis imusarjassa, ja sähköHEI, vakio th200-4r.
    70-luvun pakosarjat avarrettuna, työstetyt 5A-kannet,xtreme energy nokka. hyvin pärisee. vasta vähän sisäänajeltu. vikakoodit toimii. jeejee.
     
  20. Jake-85

    Jake-85 3rd gear

    Näitä juttuja lueskellessa en löytänyt oiken tyhjentävää vastausta minun auton tapaukseen(Custom Cruiser 307cid-85).
    Autosta olen poistanut katalysaattorin tukkoisuuden takia ja egr venttiilin jumitin kiinni, kun sen alipainekalvo vuoti.
    Eli kysymys kuuluu mitä kannattaa ja mitä voi poistaa nyt, että alkuperäinen kaasari ja jakaja toimii ja menee vielä katsastuksessa päästöistä läpi?
     

Kerro tästä muillekin!