318-->360cid mopar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Smokend, 17.2.2009.

  1. Smokend

    Smokend 3rd gear

    eli olis vuoden 66 mopar laite mietin että voisko sen katsastaa 360cid tekniikalla kun siinä on jo kiinni 318cid ilman prosentteja? rummut edessä ja takana vissiin kasit edes ja kympit takana? vai tarviiko levyt? :soosoo:
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Vertailumoottorina 235hp (tai 275hp) 273cid, joten tilavuuden puolesta menee luvanvaraiseksi.

    Ja kohta joku kommentoi, että saa sinne ilman lupaakin kun laittaa vaan....

    Mutta pykälien mukaan mentäessä vaikeaa on.
     
  3. Smokend

    Smokend 3rd gear

    onhan noita ollut 400cid muistaakseni suomenkilvissä... mutta miten kilvissä :lol: ....

    eli mitä kaikkea sitten pitäisi vaihtaa/tehdä jos se lain puitteissa menee rajalla? penkittää?? kuristaa?? :eek:
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos siinä on jo 318 niin älä vaihda sitä 360:stä... Stroukkaa se 318! :D
     
  5. Smokend

    Smokend 3rd gear

    oishan se kivaa sekin :rotfl:

    mutta stroukattu 360 ei sekään paha olis :wink:
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Noi rumpujarrut mitä topikin aloittaja kertoo autossaan olevan vois kyl olla et kympit edessä ja takana ysit, kuullostas vähän järkevämmältä ku mä en muista et kasituumasii rumpujarruja edessä nähneeni .
    Ota joku saastevuosien 360 ja vie sen tekniset tiedot konttorille niin luulis käyvän, tommosen saasteversion tehot on alemmat kuin tommosen reippaan 273:sen...
     
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mut oikeesti, ei tolla swapilla voita mitään. Viritys/poraus/stroukkaus siihen 318 lohkoon niin hyvä tulee. Ellei nyt välttämättä halua vakiokoneella ajella...
     
  8. Smokend

    Smokend 3rd gear

    "Noi rumpujarrut mitä topikin aloittaja kertoo autossaan olevan vois kyl olla et kympit edessä ja takana ysit, kuullostas vähän järkevämmältä"


    äh aivan mitä ihmettä mä oikein aattelin kasi ja kymppi =) kiitos korjauksesta...

    eihän sillä mitään tosiaan voita mutta jos leikitään että siinä on jo kiinni tuo 360cid niin meinaan että jos sen käy vain näyttämässä niin saako sen muutoskatsastettua tuolla tekniikalla kun ei luulin enää eron olevan niin suuri kun kerran 318cid on jo leimattu
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Varmaan noilla KÄKÖN mainitsemilla tiedoilla onnistuu...
     
  10. Smokend

    Smokend 3rd gear

    no tarvii varmaan sitten kokeilla =) jos ei mee läpi niin sitten ostaa siihen 318 ja stroukkaa se

    kiitos tiedoista
     
  11. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, kattele sen 360sen valunumerot ja sit vaikka mopartsin decooderiin lyöt ne niin sillä näkee minkä vuoden se on ja sit vaan kattoo kirjasta tai netistä paljon siinä on ollu tehoja.
    Toinen vaihtoehto on tietysti se että ei kerro kellekään mitään ja menee vaan leimalle, jos se katsastusmies on ns. normikatsuri niin sitä ei kiinnosta mikä pata siel on, jos se taas tietää yenkkareista niin avot, katsastuksen keskeytys ja sit vasta lupia kysymään... 8)
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    on munkin valtteri leimattu 480cid koneella
    mut tuskin se enää muita helpottaa :x :poff:
     
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    360 on liian iso nykyrosenteilla laskettuna, aivan sama mikä moottori sinne on aikaisemmin leimattu.
     
  14. Smokend

    Smokend 3rd gear

    tarvii tutkiskella ja miettiä mitä tekee... on se mennyt noin jo läpi mutta oishan se kiva ollut jos ois saanut siihen oikeet paperit
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    ...ellet saa sen todistettua olevan samaa mallisarjaa kuin uudemmat A-koriset jolloin ne kävis vertailuna. Mut tiukasti ottaen 360 ei käy.
     
  16. Smokend

    Smokend 3rd gear

    tuli tuossa tutkittua ja 6.3L 383 cubic inch V8 on tehty 1966 darttia että tuon mukaan musta pitäis leima tulla........ :odroll:
     
  17. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Juu, ei ole.

    Tai faktoja kehiin :odroll:
     
  18. Smokend

    Smokend 3rd gear

    1: linkki mitä saa osia moiseen darttiin kun ottaa Dodge-Dart-1966-6.3l 383 http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php
    2: http://www.allpar.com/history/dodge/1966.html linkki jossa kerrotaan että darttiin ei ole saatavana 383 moottoria. eli olet oikeassa tässä.
    3: http://www.knfilters.com/air_filter/dodge_dart.aspx löytyy filtteri vm 66 dart 383
    4: http://www.autopartsfair.com/dodge-car_ ... m-331.html


    no kaippa tarvii antaa periksi kun en kerran löydä =) mutta tosiaan hassua että osia moiseen koneeseen löytyy.

    eka toka neljäs ja viides sukupolvi on saanut 360--> ylöspäin koneet hassua että tuo kolmas on jätetty välistä.

    hävisin tämän kamppailun =)
     
  19. Smokend

    Smokend 3rd gear

    pakko jatkaa tätä väittelyä koska kysymys juolahtaa taas päähän...

    eli kun tuon koneen katsastaminen kyseiseen automalliin on kuulemma mahdotonta niin miksi vastaan tulee reksiteröityjä 400 ja 440cidejä? sen takia ihmetyttää mutta eihän sitä kysymättä tiiä\kokeilematta.

    eli on vissiin ollut jossain vaiheessa joku kultainen aika jolloin nuo ovat leiman paperiin saaneet? mutta eikö noihin voi vedota omaa leimaa hakiessaan?
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Valitettavasti ennen oli ennen ja nyt on nyt...
    Teoriassa, niinkuin vipottaja on kirjoittanut, on mahdollista saada earlyyn isolohko. Tarvisee VAIN saada katsuri ja AKE vakuuttuneiksi siitä, ETTÄ 63-66 ja 67-76 A-bodyt olisivat samaa perusautoa... Itse kun kävin selvittelemässä tutulta katsurilta asiaa, hänen mielestään homma kaatuu sellaiseen pikkujuttuun kuin tyyppikatsastustodistuksiin, ovatten eri numeroilla eli eri autoja...

    Aiemmin tehtyihin "erehdyksiin" :rotfl: ei kuulemma voi vedota, koska määräykset ovat muuttuneet aikojen saatossa
     

Kerro tästä muillekin!