318 aivastelee, noussut bensankulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NUS-50, 6.8.2018.

  1. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Löytyiskö joltain ajatuksia, mikä voisi olla pielessä.
    Oireita on seuraavia, auto välillä kaasua antaessa, ei edes tarvitse kuin maltillisesti lisätä, ikäänkuin aivastaa. Tuon kun tekee, kaasupoljin ikäänkuin ”putoaa” alaspäin ja veto katkeaa aivastuksen ajaksi.
    Tehnyt tuota jonkin aikaa, en ole sen kummemmin tutkinut asiaa koska ei ole häirinnyt koska niin satunnaista ja kaikki oli muuten normaalia.
    Eilen kuitenkin tuli ajeltua 250km-300km, aivasteli kyllä enemmän kuin ennen, ja bensaa paloi huomattavasti enemmän mitä normaalisti ennen. Pari kertaa teki myös niin, että ihankuin olisi lyönyt puoleksi sekunniksi ”jarrun” päälle, vaikka veto oli päällä kokoajan. Huomasin ilmanputsarin kannen pois ottaessani, että kaasari oli todella musta ja ilmansuodatin myös melko mustunut. Saattoi olla harhaa, mutta liikkeelle lähtiessä auto oli myös jotenkin puutuneen oloinen.
    Autossa 2 kurkkuinen holley ja MSD virranjakaja + boksi.
    Sytkä mennyt pieleen jotenkin? Kaasarissa paskaa? Meinasin sen kaasarin ensin putsata.
     
  2. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Eihän siellä voisi imuvuotoa olla? Kaasarin putsauskaan tuskin on pahasta.
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onko se MSD semmonen halpis kiinankopio jakaja? Siis joku halvin mahdollinen summitista tms.
    Täälläkin ollut paljon puhetta, että ne on täyttä p#skaa laadultaan: välyksiä liikaa, jouset miten ja mitä sattuu.
    Itse veikkaan syttypuolen ongelmaa :oops:
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Onko kellään lainata toimivaa kaasaria? Sais rajattua sen siitä!
    Miul oli omassa 318 kaikki päin persettä, ennakot ja kynsille antavat tulpan johdot ym mitä niitä oli ja lopputulema, piti vielä kaasutin vaihtaa! Putssailin sen mitä osasin ja vaihtelin tiivisteet ja powervalvet ym, mut ei!
    Ja oli nokinen kaasari.
    Toisella kokeilin, niin sen sain säätöihin ja toimimaan!!
    Vanha Oottelee innostusta ultra pesuriin!
     
  5. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Jakaja on kyllä ihan aito MSD. Se pitää kyllä vähän ääntä, en tiedä onko normaalia. Minusta ollut aina niin.
    En tuossa ehtinyt muuta äkkiseltään aamupäivä kuin tsekkaamaan kaasarin, sieltä takaa löytyikin yksi alipainelähtö josta oli tulppa lähtenyt, tukin sen. Kaasarista myös ryyppy otettu pois, huomasin että niistä ryyppyakselin rei'istä voisi kyllä myös vetää ilmaa, tukin myös ne. Vaihdoin myös bensafiltterin varuiksi. En ehtinyt kokeilemaan oliko vaikutusta.
    Laitetaan lisää tietoa kun ehdin taas vähän sen kinpussa olemaan.
     
    Poke tykkää tästä.
  6. Poke

    Poke Gearhead

    No löytyihän sieltä jo vikaa. Ja mitä vielä on löytämättä. Ongelman ydin oli tuossa viimeisessä lauseessa sanassa "ehdin".
    Et ehdi sitä jakajan kantta käyttää irrallaan niin näkisit ovatko kaikki kuten pitää? MSD omassakin ja on toiminut moitteetta. En ole katunut. Sehän on nimenomaan se aivastuksen poistaja eikä aiheuttaja.
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Kyllä se ehtiminen on suuri ongelma. On kyllä tarkoitus tietysti käyttää jakajankansi auki. No mutta se oma ehtiminen vs. muiden ehtiminen on toinen aihe eikä kuulu tänne.
     
  8. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mulla oli samoja oireita ja PCV-venttiili juminut auki + Huohottimesta puuttui sisuskalut, eikä kummankaan tiiviste kopassa ollut enää ns päivän tuore. Hori sitten ilmaa tuota kautta satunnasia määriä ja veti välillä laihalle.
     
  9. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Laitettu virranjakajan kansi ja pyörijä tilaukseen. Ehkä vähän perstuntumalta parani kun hiomapaperilla vetäisin puhtaaksi, saattaa olla että olivat kuluneet jo liikaa.
    Aivastelu ei loppunut kokonaan, mutta katsotaan mitä tapahtuu kun saa uudet paikalle. Pitää tarkistaa nuo mitä Weijari sanoi.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sneeze is lean.

    Eikö.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  11. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Todella näköjään, kurkkasin tulppia, melko hurjan näköiset...
    Eli otetaan vastaan hyviä vinkkejä/linkkejä 2 kurkkuisen holleyn säätöön.
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

  13. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

  14. Imee ilmaa läppäakselin/en alapuolelta. Alussa laihalla, yskii ja kulutus ajossa kovempi kuin normaalisti. Oli sama vika 409 koneessani, tulppa lentänyt pois alipainelähdöstä ja hain vikaa kunnes vahingossa huomasin ongelman. Kulutus tippui ja toimii muutenkin normaalisti.

    Vei traileri perässä yli 25l sadalla ja nyt vain 17l sadalla, joka on normaali.
     
    Poke ja NUS-50 tykkäävät tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiköhän laihalla tuo ole. Ensin alipainevuodot, haljenneet letkut ja puuttuvat tulpat. Sitten vasta kaasarin kimppuun. Ja EI aleta SÄÄTÄMÄÄN. Vaan ensin tutkitaan ja putsataan.
     
    Poke ja Rotten tykkäävät tästä.
  16. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Noniin. Kaasari putsattu tuoreella korjaussarjalla höystettynä. Sytkää säädettiin pikkuisen aikaisemmalle.
    Vaivat tuntuisi olevan poissa, auto kulkee niin hyvin nyt että on kyllä ilo ajella.
     
    Rotten ja Morbidelli tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!