318 cid:stä venttiilit 225:seen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja karpuraattori, 21.6.2005.

  1. karpuraattori

    karpuraattori 1st gear

    Kuulin jostain huhun että vois onnistua...onkohan huhulla perää? Ja mitäköhän toimenpiteitä vaatii?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vois sikäli, että sinne ainakin suunnilleen mahtuu 1.78/1.50 venat. Pituudet ei tosin täsmää. En tiedä kuinka pitkät on /6:n venat, mutta vanhan direct connctionin moottorimanuaalin mukaan apkovenoiksi kävis suoraan '57 dodge V8:n pakovenat, ja imuvenoiksi 392 hemin pakovenat lyhennettyinä. Mopar Performancella on ollut myös myynnissä 1.70/1.50" ylikokovenoja noihin. Noi on kuitenkin olleet suht rasvasen hintasia. Jos oikein muistan, niin pituudeltaan sopivat kohtuuhintaset venttiilit löyty ford motorsporitn valikoimasta, alunperin 2.3 litraseen OHC neloseen tarkoitettuja. Kansirempan yhteydessä vaan niille sopivat ohurit, ja hyvä pitäis tuleman. Varmaan löytyy muitakin kunhan ottaa pituudet selville ja luettelot kouraan.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mulla on 318:n venttiilit släntissä. Päistä piti ottaa muistaakseni pari milliä pois. Helpompi olisi ollut tehdä pellinliuskat keinuvipuakselin alle niinkuin siinä kisa-Valiantissa muistaakseni on. Tai sitten laittaa Phordin tai Shivvyn venttiilit. Pituudet täsmää paremmin ja kokoja löytyy. Ohjuri on vaan ohkasempi molemmissa, mutta nehän joutuu tekeen muutenkin tuommoisessa rempassa. Luetteloista selaamalla kyllä löytyy vaihtoehtoja.
     

Kerro tästä muillekin!