318 juonittelee edelleen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 28.11.2009.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    No mitä nyt muihin tuloksiin vertaa mitä esim. google tarjosi autoista x, niin ei nuo nyt niin kovat välttämättä ole, kuitenkaan tuo ei ihan sama asia ole kuin puristussuhde.

    http://www.angelfire.com/ca/mikesspot/318specs.html

    Tuola on minimi paineet ja maksimi erot sylinterien välillä. Siitä en sitten tiedä miten luotettavaa tietoa tuola on. Muutenkin näyttäisi olevan paljon nippelitietoa 318:sta.

    Kannattaa myös ihan perusjutut kattoo kaikki, sytkä, ryyppyläppä lämpimänä auki, jakajan ja kannen kunto, sytkäjohdot, mitä nyt tulee mieleen. Monesti jos muutama "perusasiakin" on pielessä, voi tulla huomattavia ongelmia.

    Jos se soppatykki oli suoraan paketista pultattu kiinni, kannattaa myös sitäkin hieman ihmetellä. Esim jos pääset autolla ajamaan ja tienvarressa päivystävä kaveri toteaa putkista tulevan mustaa kiihdytyksessä, pienempää suutinta jne.

    Hyvä artikkeli holikan säätämisestä, käsittelee tuplapumppua mutta yleisluontoiset ohjeet pätee myös vakuumiholikkaan

    http://www.torinoproject.com/tech/holley_tuning.htm
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Ei kai tämä saatana oo mahollista...kolome pyttyä vänkärin puolelta pimeinä...antaa kipinän.Tulpat aivan kuivia..käunti ei muutu mitenkään vaikka nykäsee johon irti..Isolla käy tyhjäkäyntiä.

    Ei kai se voi taas vuotaa...ei saatana tuon tasasempaan en ossaa kyllä sarjan pultteja laittaa..
     
  3. vip68

    vip68 1st gear

    alkaa yhä enemmän kuulostamaan siltä että imusarja ei istu kunnolla paikalleen. omassa furyssä aikanaan samanlaista ongelmaa kun en tiennyt että kansia oli laskettu ja vaihdoin imusarjaa.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    joo ei näytä istuvan...silikonisprayta ruutasin imusarjan ja kannen väliin...käynti nousee :mad: ...

    Viiellä käyä rutkuttaa..Tuo imusarjahan on tommonen "viri"malli.Croswind.uusi.

    Millähän iliveellä sen sais kohdistettua kansiin?
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    Täh?
     
  6. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    No jos niitä kansia on paljonkin laskettu,niin sillon tarttee ottaa imusarjastakin siivu pois.
     
  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Vaiko kolme siivua? Eli jokaiselta tiivistepinnalta. Meniskö metsään jos arvioin että alhaalta enempi, ja reunoilta puolet siitä?
    Mutta toisaalta, itse köyhänä opiskelijana koittaisin ensin korvata nostajalaakson korkki tiivisteet tiivisteliimalla.
    Kanaville peltitiivisteet ja rutkasti tiivisteliimaa molemminpuolin. :D
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    taijan kasata wurtin liimatiiviste massalla :D

    Se on sitte ikijumisa
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eikös SBM:n kannen "paksuus" ole tasan tuuma normaalisti. Mittaat paksuuden ja sitten koneistamolla tarvittavat poistot..
    Jos tarvitset mittoja kunhan saat kansien paksuuden niin voin tuupata tänne.
    Tai koita kaivaa netistä How to rebuilb small block mopar engines. Kirjasta löytyy taulukko. kansien poisto/imukannen poistot.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Ai siis minkä paksuus on tuuma?Mittaanko nyt sylinterikansien paksuuden?

    ei säteile..johtunee rapulasta :oops:
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuossa osoite kuvaan:
    http://www.deboy.cc/images/mopar-273-back.JPG

    kannessa on ulkoreunoilla "ulokkeet" joiden ylä ja alapuoli on työstetty. Alapuoli on tietenkin samassa tasossa kuin pinta joka tulee lohkoa vasten. Mittaat ko. paksuuden. siitä se lähtee.

    Osoitteen kuvassa vasen kansi ja uloke jossa pultinreikä päädyssä.
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    no koitin nyt mittailla uloketta.Jos sen pitäs olla 2.54mm niin omasta sain mitattua 2.44mm

    Voisko tuolla olla vaikutusta,että imari ei istu?
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tarkoitat varmaan 25,4mm ja 24,4mm?

    Jos näin, tuo milli voi jo vaikuttaa.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Ohhoh :eek: tosiaan 25,4mm ja 24,4mm...No palijokos imusarjan tiivistepinnoista otettas pois?

    Tuskin niistä tasoista tarvii kuintekaan höylätä mitkä tulee korkkitiivistettä vasten?
     
  15. mafo

    mafo 3rd gear

    Jos pulttit menee suht helposti reikiin niin tuskin tarvii koneistaa, on esim peltisiä tiivisteitä joka ovat ohuempia...
    oletko kokeilut laittaa paikalle ilman tiivisteitä, sopiiko silloin reiät?
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    ihan hyvin pultit pyörii käsin pohjaan asti.Muutama takertelee..Massatiivisteen kans piti melkohyvin,peltisen kans ei ollenkaan :eek:

    Mitähän liimaa sinne uskaltas laittaa enemmälti?
     
  17. mafo

    mafo 3rd gear

    Luin tuolla noista EGR kanavista, laitoiks tukkoon vai onko ne auki ulos asti?
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear

    Täsä uuesa imusarjasahan ei oo niitä kanavia ollenkaan mitä ihmettelin vanhasa valurauta sarjasa.Imusarja tukkii nyt ne kannesta lähtevät kierrätys sydeemit.
     
  19. mafo

    mafo 3rd gear

    ja´a en tiedä, fel-pron tiivisteet on aina toiminut mulla ilman ongelmia, korkki tiivisteet päissä en ole käyttänyt vuosiin, paksu silikoni sauma tilalle joka saa kuivua vaikka yön yli ennen asennusta ja vähän liimaa vesikanavien ympäri ...vettä öljyssä on ikävä juttu
    toivottavasti saat kuntoon
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    Ei täsä vielä passaa lannistua :D

    Mullakin kävi mielesä,että nakkais nuo korkkitiiviteen pätkät menemään.Mitä silikonia oot mafo käyttäny?Ja ootko tosiaan nuinki kauan antanu kuivaa ennen kasausta?yön yli?
     

Kerro tästä muillekin!