318 käymään tyhjää pykälä päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 27.12.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Toi xe284 on vähän karu tämmöseen 318 tommosella perus 750vakuumi holleyllä ja viinalla. Aikamoinem ropleema saaha käymään tyhjää pykälä silmässä ku vakioturbaanikin. Puristukset 10 tietämillä about.

    Pienempään kaasariin vaihto auttais varmaa jonkuverran jo? Kuha nyt sais noita 600 korjattua tossa.

    Muita hyviä ideoita? Tyhjäkäynnin ja siirtymävaiheen ku säätää tosi paksulle ni saa melkein käymään jo 600 rpm pykälä päällä mutta sammuu kyllä helposti sillonkin.

    Ajotuslamppukin jossai hukassa ni voi ees perusasioita varmistaa, ennakot ehkä jotain 20/36 tällä hetkellä ja mitä alipainekello vähän nyt antaa lisää, pitää kytkee startatessa vähän retardia sytkälle kans ku meinaa olla aika vittu startata jo välillä.

    Eikö paras toivo saaha se käymään pykälä päällä olis säätää max alipaine vapaalla vaan ja sit tyhjäkäyntiä niin isolle että käy, se on varmaan 1200+...

    Artsilta jo vähän vinkkiä kyselinkin puhelimessa, kysellääm ny täällä lissää ku mittarit ja lamput jossai hyvässä tallessa just ny..
     
  2. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Paljonkos sen pitäs käydä ei ehkä onnistu 600rpm. Paras alipaine vapaalla tai sit joku painaa jarrua vaihde päällä. Varo ettet säädä liikaa läppiä auki. En tiiä noista viina hommista mutta ei pitäs tarvita vielä reikiä läppiin. Säädä rikkaalle ja laihenna minkä voit. Ja kokeile tosiaan reilulöa perusennakolla. Ja alipaine läppien yläpuolelta. Liialla ennakolla suoraan imusarja alipaine pyörii kyllä herkästi, mutta romahtaa alipaineet ku vedät vaihteen päälle ja se sammuu
     
    xarper tykkää tästä.
  3. JTE3

    JTE3 Gearhead

    xarper tykkää tästä.
  4. hukkis

    hukkis Gearhead

    Kokeilisin tuota diktaattorin neuvoa. Suoralla alipaineella ja tuolla nokalla alipaine heittelee pienillä kierroksilla ja kone käy miten sattuu. Kokeile ensin vaikka ilman alipainesäätöä. Jos tuntuu auttavan, säädä kaasuläppä niin ettei jakajan alipainekello reagoi tyhjäkäynnillä. Sitten toisioläppiä auki tai hätätilassa jopa reikä kaasuläppään, että saa joutokäyntikierrokset kohilleen.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Läpät sainkin sen verta kohilleen ettei yläpuolelta ota alipainetta, toi kello on muutenkin aika "tiukka" ku edellisessä kokoonpanossa 408+XR268HR oli vähän erilailla sitä alipainetta, voi olla ettei tuo nykynen kello anna kun asteen pari tän nokan kaa mut kuha sen lampun löydän jostain piilosta ni sithän sen näkee.

    Yks hyvä puoli tässä nokassa on et se korjas mun yliherkät jarrut :rotfl:
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää topiikki on hyvä esimerkki siitä että nenun valinnassa pätee edelleen se sama viisaus että jos miettii montaa vaihtoehtoa nii ota se miedoin.
    En tiedä mitä tolla nenulla hait mutta monta murhetta sait.
     
    Diktaattori, rb ja xarper tykkäävät tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Tää piti tulla 408 kevääseen asti ja meni tohon 318 sit, ei ollu todellakaan sunniteltu juttu millään tapaa.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä topic on hyvä erimerkii millon kannattaa siirtyä ruiskuun, kun ei ymmärrä säätää kaasaria sopivaksi, joka ei kummiskaan toimi kunnolla joka kierrosalueella.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla ei nyt ollut kun 268 mutta sitä ei holleylla saanut aisoihin. Isompi kaasari autto asiaa, pienellä ei onnistunut. Edelbrock oli tää millä toimi.

    Paljos oli hg tyhjäkäynnillä vai se mittari just hukassa?
     
  10. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Tuo nokka on ihan paska tohon turbiiniin nähden kyllä. Mutta muuten on kyllä aina saanu holleyn säätöihin rajullakin nokalla
     
    xarper tykkää tästä.
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Jeb. Mutta kyllä tolla pärjää ihan hyvästi, parkkipaikalla vaan jos joutuu jostain syystä vekslaa eestaas ni meinaa välillä ärsyttää.

    Hyvä talvikäyttis!
     
    tooke ja Diktaattori tykkäävät tästä.
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    xarper tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

Kerro tästä muillekin!