318 magnumiin nokkaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja simeoni, 21.12.2017.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ensimmäinen miedompi vaihtoehto leveällä lsa:lla antaa tasaisemman tyhjäkäynnin ja paremmat alipaineet, tuo toinen on sitten jo enemmän ränttätäntää.

    Miten olis tuo miedompi, mutta tiukemmalla lsa:lla SER2226ALN-10, tai pykälää alempaa SER1822ALN-10. Näissähän on kuitenkin nostoa ihan mukavasti.

    Vähän sitten senkin mukaan mikä perävälitys ja turbiini, ja mitkähän kannet tulee.
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    perä on 3.23, turbiini joku TCI "saturday night fever" :p ja kannet on EQ heads, 1.92 imuvenalla kuitenkin mutta paremmilla jousilla ja prepattu 0.550 nostolle
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Osaisko artsiracing vääntää rautalangasta mitä tuo 4 asteen muutos tossa LSA:ssa tarkoittaa käytännössä? Tiedän että karkeasti isommalla saa ehkä paremman tyhjäkäynnin ja mahdollisesti polttoainetalouden mutta mites muuten, pitäis laittaa tilaus menemään...
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Pikkumuutokset LSA:ssa on yleensä enempi hienosäätöä, mutta noissa sun esimerkkinokissa sillä isompiasteisella oli lsa vielä tiukempi kuin pienempiasteisella, joten siinä on venttiilit yhtäaikaa auki (overlap) jo niin paljon enemmän, että se tekee siihen selkeästi karumman tyhjäkäynnin.
    Periaatteessa leveämpi lsa (vähän overlappia) antaa tasaisemman tyhjäkäynnin ja aivan alakierokset, mutta tiukempi lsa taas enemmän tehoa jo keskikierroksilla.
    Tiukempi lsa myös sulkee imuventtiilin aikaisemmin, joka tekee enemmän dynaamista puristussuhdetta ja näin myös alavääntöä.

    Jos nokasta haluaisi kaiken mahdollisen hyödyn, täytyisi sen arvot suhteuttaa oikein puristussuhteeseen, venttiilikokoon/sylinteritilavuuteen, haluttuun kierroslukualueeseen ja vieläpä henkilökohtaisiin mieltymyksiin, joten ei ihme jos se aiheuttaa usein päänvaivaa itse kullekin!
     
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Onks tuo jyrkempi nokka, sitä ränttätänttää, mikä toimii vasta kovemmilla kierroksilla vain fiilistelyä, vai onko hyötyä missään kohtaan??
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kun miulla on nää, kiinni. Toimii ja kuullostaa hyvältä, mut onko hyötyä lähtee loiventaa nokkaa, tehoja/ kulutusta ajatellen??.

    -74 440 rb lohko 030 koossa, Eagle 4.15 iskulla takoakseli, Eagle H profiili veivit, Ross flattop takomännät, comp285hl nokka, performer rpm imari, 750 edelbrock kaasari, sanderson peltisarjat, syvä omatekoinen öljypohja, loiskelevy, 440source stealth alukannet, teräs rullakeinut. Hivol öljy- ja bensapumput. Venttiilijouset oli cranen jotkut jäykemmät. Nokka on laahuri!
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Taidan mennä tolla SER2226ALN-10 nenällä.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Isoja nokkia laitetaan usein fiilispohjalta tai millä saadaan paras huipputeho, mikä ei aina ole kuitenkaan se paras tai järkevin vaihtoehto.

    No tollasessa stroukkerissa mainitsemasi nokka on varmasti "alueella", eikä kannata lähteä vaihtamaan millään kevyillä perusteilla.

    Useimmissa kansissa, eikä vähiten Sourceissa, voi kohtuullisella työllä saada aikaan ala- ja keskinostojen virtausta parantamalla samanlaisen efektin kuin reippaasti isommalla nokalla, mutta ilman sen ylisuuren nokan huonoja puolia.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!