318 piristely?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja olds79, 24.7.2010.

  1. olds79

    olds79 3rd gear

    Mitenkä ois viisain piristää tommosta -84 vuoden dodge ram vanista otettua konetta joka on tulossa -76 coronet farkkuun?

    Ite ajattelin josko nokka-akselin vaihtais ja laittais erillaisen imusarjan ja saastehimmeleitä ei tule kun niitä ei ole, niin minkalainen nokka ja imusatsi olis hyvä tommoseen yhdistelmään ja oisko vielä hyviä ideoita kuten kaasarin koko yms.

    eli pistäkäähän vinkkejä tulemaan!

    Nyt ei ole tarkoitus ruveta koneistelemaan mitään vaan lähinnä bolt on viritykset ois mielessä ja mielellään edullisesti :D
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    esim.

    340 vakionokka

    valurauta 4-bbl imusarja ja 4-bbl kaasutin.

    toimivat peltisarjat.


    ei pitäs olla hirmu kallista.
     
  3. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Tai esim: CompCams XE262H tai 268H, Crane Powermax 272/284, Lunati Voodoo 262/268.

    Imusarjoja: Edelbrock Performer, Weiand Action+, Mopar Performancen dual plane

    Kaasutinta 500-600cfm
     
  4. olds79

    olds79 3rd gear

    kiitti nopeista vastauksista! peltisarjat löytyykin jo valmiina, pitää ruveta hommaamaan sopiva nokka ja imusarja.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pidä se nokka mietona, tollasessa motissa on puristuksia luokkaa 7.7:1,ja jos laitat nokkaan asteita ja overlappia katoo alavääntö lähes täysin. Tollasessa Coronetissa tahtoo olla aika pitkä välitys ja painookin jonninverran joten vaatii harkintaa. 318 ja 340 kansissa on erikokoset kanavat, kaikki nelireikätehdas imusarjat on tolla isolla kanavakoolla joten jää sitte 273/318 kansiin aikamoinen pykälä. Ainoostaan Performer imusarjassa käsittääkseni on kanavan suulla toi pienempi kanavakoko. Siis uutena saatavista aftermarket imusarjoista. Toi matala puristussuhde on tekijä joka aika tehokkaasti tappaa kaiken virittämisestä saatavan hyödyn, sen nostolla tilanteet muuttuis oleellisesti. Mut tokihan niitä palikoita voi valkata jo valmiiks niin, et korjaa ton sitte joskus tulevaisuudessa.
     
  6. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Nyt en ihan sata varma oo mut käsittääkseni toi Action+ imari on myös pienkanavainen.
     
  7. olds79

    olds79 3rd gear

    Nyt ois edullinen käytetty 268 nokka tiedossa, mutta nostajat puuttuu. Miten mahtais uusien nostajien tai noitten vanhojen nostajien kans pelata vai kolkattaako?
     
  8. olds79

    olds79 3rd gear

    joo tuo puristusten nosto ois kova juttu mutta nyt ei ole mahiksia siihen ehkä myöhemmin. Mikä ois paras tapa puristusten nostoon? mäntien vaihto vai kansista siivu pois?
     
  9. niclas

    niclas Gearhead

  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Todennäkösesti on orkkikset, ainakin jos on stanukokoo. Niit on sekä syvennyksillä, että ilman. Mittaa paljonko jää vajaaks yläkuolokohdassa, jos en väärin muista niin jossain parin millin hujakoilla oli mulla? Puristuskorkeus noilla listamännillä liki kaikkiin vakio 318 motteihin on sama, ja open chamber kannet mitä mittailin oli luokkaa 68cc:tä palotiloiltaan. Toi ruttu on niin matala, et mäntien vaihto on about ainoo järkevä tapa nostaa sitä. Ainakin KB:llä on korkeempia hypereutectic mäntiä 318 mottiin. Ite tietty piti nostaa ruttua höyläämällä; kansista pois 2.2 millii ja oltiin lukemissa 8.7:1! Yippee! Tietty imusarja ei istunut, nosajien preloadit muuttu ton verran jne jne. Mä oisin tohon halunnut MP:n 260/268 nokan, mut kun sellasta ei yllättäen us partsissa ollut otin pykälää tiukemman 268/272 asteisen. Kansina mulla oli normi 318 kannet orkkisventtiilein, ne tosin back cutattuna ja kanavat kairasin myös kevyesti sekä sovitin 340/360 kanavakokoon imupuolella koska imusarja oli sellseks jo tehty Ton nokan asensin viis astetta aikaselle, et olis vähän saanu lisää vääntöä. Imusarja oli Performer, kaasari 600 cfm Carter, peltisarjat ja 2.25" tuplaputket turbovaikkareilla ja yhellä 3" loppupäällä + vaimentimella. Jakaja normi mopsin kärjetön jossa ennakkoa vähän lyhennetty ja nopeutettu poistamalla se paksumpi/pidempi jousi. Kaasari ei ollut tohon oikeen hyvä, paremp olis ollut 600 vacuumi holley jossa olis ollut toision aukeeminen parmmin säädettävissä. Mut joo, toi kuitenkin toimi ja vakio voimansiirrolla, 904 ja 2.95 lukoton välitys, 'normi 80 aspenissa laite kulki about 15.2 aikoja vartilla 1/8 mailin ajasta suoraan laskettuna. Toi kaasari nikotteli hieman ja nokka oli turhan tiukka, heräs kunnolla vasta 4000:n jälkeen..
     
  11. olds79

    olds79 3rd gear

    mulla on samanlaiset männät kummassakin koneessa ja luulisin että on orkkis männät.
     

Kerro tästä muillekin!