318 turpiinin stall speed

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja wallu64, 21.1.2008.

  1. wallu64

    wallu64 3rd gear

    moro!
    Tilasin JN-tradingilta 2000 stall speed turpiinin 318-904 väliin. Rupes vaan mietityttää että pitäsköhän toi stall speed kuitenkin olla vähän isompi? Turpiini ei oo vielä tullu niin sitä vois helposti puhelinsoitolla muuttaa.

    auto on noin 1450kg valtteri
    laatikko rempattu, ilmeisesti ihan vakio
    välitys 3,23
    lohko 318 060 ylikoossa
    männät kb 399, puristukset noin 10.3
    kannet rempattu ja siistitty
    nokka comp cams xe268
    rautaimari ja 600 cfm holley
    peltisarjat ja putkisto värkätään talven mittaan..

    Eli onko toi 2000 stall ok?
    Mitäs muuten ootte mieltä noista JN-tradingin turpiineista?
     
  2. martiar

    martiar 1st gear

    Varmaan toimii kyllä normaaliajossa hienosti ....
    Mutta on todennäköisesti hieman "vaisu" alhaalla kun ottaa ton nokan huomioon ....
    Varmuuden saat vasta kokeilemalla ....
    "Vipottaja":lla on enempi kokemusta noista pikkulohkoista niin voi valaista hieman enemmän tota ....

    AM-Racing
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mä olen taas sitä mieltä, että 904:n vakioturbiinin stallspeed on samaa luokkaa ja pitäisin sen tai sitten isommalla stallspeedillä oleva tarviketurbiini.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, kyllä vakio 11" 904 turbiini tohon venyy 318:n ja 3.23 välityksen kanssa. Kyllä mä ottaisin isomman stallin, vähintään 2500:n huitteilla tai enemmänkin. Tollasessa sais turbiini olla aika "kova" stallin alapuolella, mutta joustaa sitten enempi painettaessa kuitenkin isommille kierroksille. Mä luulen, että 318:ssa tolla nokalla paras vetoalue alkaa vasta jossain 3000:n tuolla puolen, ja toi harvahko välitys helposti tekee sen, että matalalla stallilla mennään alku kun täi tervassa ja vaan venttaillaan josko herra jossain vaiheessa suostuis heräilemään. 318 on kuitenkin tilavuudeltaan aika pieni ja lyhytiskunen moottori. Kyllä se tolla vakiostallillakin menee, mutta hauskuusaste kasvaa stallin myötä.
     
  5. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Kiitokset kommenteista! :D
    Soitin tonne JN-tradingii ja antovat ymmärtää ettei vakio turpaaniin saa paljo yli 2000 stallii. Sovittiin sit että tekevät nii ison stallin ku onnistuu. Saa sitte keväällä nähä menikö rahat :wc: :poff:
     
  6. SLIDE

    SLIDE 3rd gear

    tilasin myös jn tradingilta turbiinin.n. 2600 stall.
    dusterissa lähes sama kokoonpano
    paitsi perävälitys 4.1
    torstaina tilasin ja maanantaina hain matkahuollosta :D
    nopeaa palvelua tosiaan...
     

Kerro tästä muillekin!