327 teho

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 5.7 olssi, 26.1.2012.

  1. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear

    En tarkoittanut sitä, joku vaan mainitsi että eng. masters kisassakaan ei saatu 700hv 350 koneesta, mutta siinä kisas ei olekaan tarkoitus saada ainoastaan suurta huipputehoa.
     
  2. maverick

    maverick Gearhead

    Onnistuuhan tommonen 700hv, ainakin foordin mosasta. Jenkki pojjaat ottaa 360cid ford mosista yhdelle 4150 kaasarilla(ei dominaattori), edelbrock imusarjalla ja victor kansilla yli 900hv. Autoissa ei saa olla skuuppei,ei linkkejä yms ja painavat 1400kg. Ajat ja nopeudet pyörii 8.35-8.45s/260+km/h. Jokin aikaa sitte yks luokan auto jossa vielä isompi pikkulohko, vaihto kaasarin dominaattoriin, laitto skuupin ja painoo otettiin 50kg. Meni testi vedos 8.0! Ei huono. Kättä taskuun niin 700hp 327 moottorista onnistuu.
     
  3. maverick

    maverick Gearhead

    Nopeuden puolesta voi olla jopa 650+, ajan puolesta tasan 600. Eiks Mafon nopeudet ollu yli 250km/h? 900+hv? Vois ottaa ton nopeuden ehkä jossain proo pelissä amerikassa 850 hevosella, mut täällä ei noihin nopeuksiin pääse välttämäti edes 1000hevosella.
     
  4. tapio

    tapio Gearhead

    Tollainen olisi aika makea pata jossain tavallisen näköisessä kopassa :)
    Todellinen sleeper.
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mulla on 69 chevellessä ton firman kone. Se kyllä kiertää. 8000 ilman ryytymisiä mutta tuskin siinä tuollaisia tehoja on. Eli LS2 kaasarilla, mekaanisella pumpulla ja jakajasytkällä.
    Eivät suostuneet kertomaan nokan speksejä kun on kai niitten oma design. Pitää koittaa mittailla se tässä talven aikana. Muuten pitäis olla selvillä mitä kone on syöny. Nokan vaihtaminen tuollaiseen mottiin on hiukan työläämpi sen front drive yksikön takia.

    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3224223.jpg

    Mitäköhän alkuperäistä edes muokattuna on jäljellä 327:ssa joka laulaa 8000 ja luovuttaa about 700hv.
     
  6. Hectori

    Hectori 1st gear

    Ei tässä kukaan ole kieltänyt sen 700hepan mahdollisuutta. Ja rahalla saa vaikka minkälaisen velhon rakentaman koneen. Mutta kyllä tollanen ylikokoon porattu 700 heppanen 327 jää useimmilta rakentamatta, vaikka sitä rahaa olisi käyttää kahmalo kaupalla.

    Ei noita kilpaluokkien koneita kuitenkaan ole yhdessä yössä kehitetty. Ja säännöistä ja rajoituksista huolimatta mennään koko ajan ylöspäin tehollisesti. Kun tehdään sääntömuutoksia tehojen tiputtamiseksi, niin pari vuotta kehitystä niin ollaan taas samoilla tehoilla liikenteessä. Luokat missä on pysynyt säännöt muuttumattomina, on tultu joka vuosi ylöspäin huolimatta siitä että ne rupeaa olemaan aika tiukalle viritettyjä koneita.

    Siksi juuri vertasinkin tota konetta engine mastersin juttuun, jossa pätevät kaverit oli tehnyt 350 koneen joka ei päässyt tohon 700 hepan merkkipaaluun. Se 700 ei tule sieltä helposti, vaan tarttee olla jotain rahaa arvokkaampaa, eli tietoa.
     
  7. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear

    Nyt vasta meni jakeluun mulle :lol: luulin että kysees oli siihen kisaan tehty kone, siksi vain 650hv, ei enempää. Ei 650 hv ole ollenkaan mikään mahoton saavutus 350 cidistä tämänpäivän osilla, paljon enemmän on tietenkin mahdollista saada ulos vaparina.
    Amerikan engine masters kisassa ei ole tärkeää saada paljon huipputehoa mutta silti niissäkin on tehoa aivan haatanan paljon.

    Kivinummi mittasi joskus 413hv 472ft moparin 360cid koneesta johon tein vakiorautakannesta oikeen virikannen, vakioventtiileillä 1.88"/1.60" . koneen muutkin osat niin realstreet osaa kuin olla voi. Ei ollu rullanokkia yms. Kyllähän teho siitä tuplaantuis oikeilla kisaosilla tehtynä, mutta ei taitaisi enää jäädä mitään vakio-osaa koneeseen eli ei se halpaa olisi mutta aivan mahdollista. :D
     
  8. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear

    Vuosia sitten käpälöin myös yhen chevy 302 cid, porattuna 306 cid, Brodix track 1 kansia, 2.08"/1.60 venttiileillä. kannet oli jo portattu ennestään, mutta 2 imukanavaa oli muita kanavia selvästi pienemmät, täytyny unohtua vahingos tekijältä, lisäksi muokkasin tunnelramin yläosan uusiksi. ( kone ex. Hedgehog racing, Anita Mäkelä)
    Kivinummi mittasi tästä 306 Cid koneesta 600hv.

    Ottaen huomioon miten moottorinosat ovat kehittyneet tänäpäivänä, en näe mitään syytä etteikö isoja teholukemia syntyisi, ei helposti eikä halvalla mutta täysin mahdollista.
     

Kerro tästä muillekin!