331 HEMI jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Puli-Song, 2.5.2013.

  1. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tästä konetyypistä en löytäny keskustelua, joten avaan tämmösen tänne. Ihan ekaks tarviisin tietoo, et missä on öljynpaineen anturi tommosessa koneessa? :eek:
     
  2. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Ettei vaan ois anturiton versio, ts. letku suoraan mittarille lohkon kyljestä.
     
  3. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No sitäkin vähän ounastelin, kun lohkon kyljestä lähtee semmonen ohut metalliputki. Mutta eikös sieltä pitäs sit tulla aika reippaasti öljyä konee käydessä, jos siellä kerran on paine?
     
  4. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Tuleehan sieltä, mikäli letku/putki ei ole kiinni missään... 392 hemissä ja 413 isolohkossa lohkon takaosasta lähtee jarruputken kokoinen putki , johon tulee ohut "jarruletkun" näköinen letku, joka johtaa suoraan öljynpainemittarin taakse. Itseäni on aina mietityttänyt, että miten usein (ikinä?) tuollaisen mekaanisen mittarin tiipparit antavat periksi ja kuuma öljy olisi sylissä. Taidan maalata turhia kauhukuvia :)
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Eiks se sama "ongelma" ole myös lähes kaikkien mekaanisten aftermarket öljynpainemittareiden kanssa,missä lohkolta tulee nailon putki kartionipalla mittariin kiinni...Tosin mulla on sellainen ollut melkein joka koslassa ´80-luvun lopulta lähtien,eikä ole itellä ainakaan koskaan tullut liemet syliin.
    Mut joo OT,jatkakaa...
     
  6. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Paljollako vedetään vahtipyörä momenttiin ja miten, kun mutterit on siellä lohkon puolella. Miten luotettava tulos tulee, jos pulteista vetää momenttiin?
     
  7. DeS

    DeS Gearhead

    En muista oliko siihen mitään monumenttia mutta vedät niin piukkaan kuin lenkillä ilman jatkoja saat eikä ranne naksahda. Kellotitko turbiininkaulan?
     
  8. Crown57

    Crown57 Gearhead

  9. ari2004

    ari2004 Gearhead

    60 ft lbs on kiristystiukkuus vauhtipyörälle. Onkohan tuolla merkitystä kummalta puolelta kiristetään? Kuvittelisin kitkan olevan sama kierretäänkö pulttia vai mutteria. Viisaammat korjatkoon jos/kun olen väärässä.
     
  10. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mulla tulee moparin 230 lättiskutosen vauhtipyörä ja paineasetelma, kun se menee suoraan Hemin kampiakseliin. Mut joo - putsaan hyvin ja kiristän tiukkaan, nin eiköhän se siellä kestä. Varovasti on kytkintä käytettävä muutenkin, kun eihän tuommonen 30-lukunen Fordin askikaan kestä mitään täyskaasulähtöjä. ;)
     
  11. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    Ei ihan koneesta mutta sen vierestä, mitähän öljyä pitäisi tällaisessa koneessa olevan ohjaustehostimen säiliöön? Säiliön sisäseinässä mainittiin sae 10w mutta lienee aika harvinaista kamaa nykyään? Auto on Chrysler New Yorker -52.
     
  12. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    En ota kantaa ohjauksentehostimen öljystä muuten mutta 10W on edelleen ihan yleinen öljy esim hydrauliikassa. Meilläkin menee jokunen tuhat litraa joka vuosi. Uskoisin että joka teboilin hyllyssä löytyy. Ja jos ei löydy niin meiltä voit hakea niin paljon kun tehostimeesi tarttet. No cost.
    Muuten seuraan aihetta suurella mielenkiinnolla. Ma noudan amerikan kontista chrys 392 aihion. Vaihdettu joskus aikanaan takuuna ja seisonut sen jälkeen varastossa. Varsinaista ajatusta tai tarvetta ei toistaiseksi käytöstä ole. Ihan keveyden vuoksi olisi kumminkin alukannet haaveena.
     
  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mulla oli 331ssa oljyp. anturi jakajan vieressa. Koekaytossa tuli komee soiro suoraan kattoon kun unohdin laittaa mittarin letkun paikalleen. :-(
     

Kerro tästä muillekin!