340/318 kampiakseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 9000, 14.9.2007.

  1. 9000

    9000 Gearhead

    Onko noissa muuta eroa kun puntitus, jos sitäkään? Eli voiko sekottaa keskenään?
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Onhan niissä eroa mutta toki käyttää voi ristiin kunhan hoitaa sit puntituksen oikein. 318 yleensä valuakseli ja 340 tako mutta ei välttämättä aina noinkaan, alkupään LA 318 on kyllä ollu takoakselinakin, ja loppupään 340 taas on ollu valulla.
    Eli anti mennä vaan, ja 273 käy kans, sekin on takoakseli mutta pikkasen keveempi kuin 340 vastaava, sama pätee kiertokankiin.
     
  3. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Voi käyttää ihan hyvin. Jos on 340 valuakseli niin se käy suoraan 318 kiertokankien ja mäntien kanssa, 340mpis on ollu 360mpin tapaan puntti turpiinis ja punttidampperi valuakselilla... Takoakseli sit tosiaan onki aavistuksen painavampia ku 273 ja 318 takoakselit... Ainaki noin moon joskus jostain mopari kirjasta lukenu:)
     

Kerro tästä muillekin!