350 DX ja pumpun piuhat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja raggar, 3.9.2007.

  1. raggar

    raggar 3rd gear

    Tuossa ku otin motin pois autosta (alkuperänen diesel-caprice), nii ihmettelin jotta tuleepa pumppuun perkeleesti piuhoja.
    Sammuttimen lisäks siihen tulee 7 muuta piuhaa. Pumpun takapäässä on kaks motkulaa, toinen näyttäs solenoidilta ja toinen on joku muu. näihin tulee piuhat ja sitte kummallekin sivulle vielä lisäks.
    Tyyppikilpi kerto jotta pumppu on stanadyne db2829.
    Voeskohan joku selventää mitä piuhoja nuo ovatten?
     
  2. raggar

    raggar 3rd gear

    Sen verran kattelin että sitä solenoitin näköstä irrottelin. Eipä tullukkaan kokonaan pois, siitä lähtee joku vaijeri tai mikälie nartsa pumpun sisälle :eek:
    Kattoo jos sais huomenissa kuveja näppästyä...
     
  3. raggar

    raggar 3rd gear

  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kierresuutinmalli?
    eikös toyopet selittäny et se toinen solkku siinä kannessa on sammuttimen ja toinen tyhjäkäynnin säätö?
     
  5. raggar

    raggar 3rd gear

    Joo kierresuuttimilla on.

    Siinä jorrakkeessa mistä se vaijeri lähtee on säätö ja siihen tulee kaks johtoo.

    Siihen toiseen mikä sen vieressä on tulee kolome piuhaa, otin sen irtikin mutta en kyllä päässy selvyyteen siitä mikä se on :eek:

    Perkele ku töistäkin jäi pumppu-ekspertti eläkkeelle viime vuonna, se olis voinu jotain ees arvata... nyt kaikki vaan kahtoo ihmeissään ja sanoo että osta saatana volkkari :mad:
     
  6. raggar

    raggar 3rd gear

    Senverta selevis että se solkku on vissiin se mikä kylmänä lisää ennakkoo. Vai onko hä?
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mullekin vois olla apua jos joku noista piuhoista tietää.

    Antti P
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen muutamansataa pumppua nähnyt mutta noi kuvat veti sanattomaksi :oops: . Olis kiva nähdä ton pumpun sisälle että mitä vittua noi tekee :rotfl: .
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    No prkle, selkis mullekin mitä hemmetin ylimääräsiä piuhanpäitä mun kotterossani on.
    Siinä on luultavasti alunperin ollut tommoinen pumppu. :eek:

    Nykyisessä on vain tuo sähköinen ennakonsäätö ja se tosiaan on se pumpun kannessa oleva mankku joka avaa paluulinjan kokonaan.

    Noista pumpun persiissä olevista tosiaan ei mullakaan mitään käryä, varmaan viimeisten -85 hullutuksia? :eek:

    EDITTIÄ: Korjasin typerän kirotusvirheen.
     
  10. raggar

    raggar 3rd gear

    Eipä taida kovin yleinen versio olla...
    Kone on -84 stw capricesta, varmaan joku vaihtokone tms ku toisessa venttilikopassa on pari viivakooditarraa.
    Nyt mylly on kiinni -79 kapriisissa ja toimii hienosti, vetää hyvin ja ja lähtee hyvin tulille. Mitä nyt savua tulee kaikenväristä... Ja pelkästään sammuttimelle mennee sähkö, muut liittimet on tyhjillään.

    Jos sais jostain tuommosen tiiseli-capricen sähkökaavion, nii vois auttaa ehkä asiaa, mutta eipä tunnu semmostakaan helpolla löytyvän...

    Kuhan tässä kerkeen niin tutkin johtosarjaa siitä autosta mistä tuon koneen otin, purkuun se on menossa kuitenkin!
     
  11. 69454

    69454 3rd gear

    ohjaisko vaihdelaatikon toimia noi sivulle tulevat siis kaasu polkimen mukaan.
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    no sanokaas oftopicina

    mistä tietää että 5,7dx mekaaninen naftapumppu on tullut tiensä päähän?

    mitä maksaa uusi / käytetty?

    paljonko pitää olla pumpun tuotto jos sähköpumpun laittaa? biltemalla noita oli montaa erilaista, mikä kävisi? tai motonetista?

    on jo kokemusta liian kesystä naftapumpusta...
     
  13. avolavallasaa

    avolavallasaa 1st gear

    Joo 85 mallisessa on tommone. Ne kaks siinnä päällä perinteisissä paikoissa on kylmäennakon säätö ja sammutin. vanhemmissahan ne oli vaan lattaliittimellä mutta sama asia. Ne loput siellä perässä ohjaa sitte th200 laatikkoa eli siellä on mikrokytkin joka antaa tietoa onko kaasu ylhäällä tai pohjassa. Tossa mallissahan on jopa ilmanpaineanturi säätämässä ennakkoa ja punpun laippaki on erikoinen kahdella pultilla oleva versio :eek:
     
  14. raggar

    raggar 3rd gear

    Kyllä tuossa pumpussa on sammutin lattaliittimellä siinä etupäässä.
    Mistäköhän helevetistä löytäs kytkentäkaavion tuohon?
     

Kerro tästä muillekin!